Sprong 6 nachtmerries

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Imona, Jan 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hoi dames.

Ons zoontje zit nu midden in sprong 6. Tot nu toe weinig te klagen. Maar we merken wel dat hij veel last heeft van nachtmerries.

5 in dr afgelopen 3 dagen.

Zijn er meer kindjes die daar zo'n last van hebben?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja, hier is mijn dochter de laatste dagen ook vaak huilend wakker geworden. Het ergste is dat ze als ze eenmaal weer rustig is ook meteen klaarwakker is :rolleyes: ik hoop dat het snel weer voorbij is!

3. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Gelukkig kan ik hem s avonds zo terug leggen en slaapt hij snel weer. Maar is zo zielig.m

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Rond die tijd: standaard na 45min tot een uur huilend wakker van schrik. Troosten (in haar donkere kamer op onze arm) en ze sliep verder. Soms nog een keer een uur erna. Heel vervelend inderdaad!

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,243
    28,258
    113
    Ik ben niet bekend met sprongen, maar aangezien jouw baby van eind mei is aluminum baby ook in sprong 6 (whatever that is) zitten.

Maar hier geen last van nachtmerries.
    Lijkt me naar! Hopelijk is het snel voorbij!

6. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Is een soort groeispurt in mentale ontwikkeling. Dan gaan ze ineens meer dingen zien en begrijpen en kunnen. Dus best heftig voor die kleintjes.

7. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ja hier precies het zelfde. Hij ligt nu vanaf kwart voor 8m dus ergens tussen half 9 en kwart voor 9 zal het wel weer raak zijn.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Bij ons werd het na een week minder en na twee weken was het voorbij. Hoop dat het bij jullie ook snel over is.

9. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Vannacht is het goed gegaan. Hij heef heerlijk geslapen en begint nu pas een beetje wakker te worden.

Doeline and Blijdorp like this.
  10. Doeline

Doeline Actief lid

Oct 23, 2016
    301
    39
    28
    Ja Zayn heeft er ook last van. 45min nadat hij in bed ligt word hij huilend wakker. Na troosten kunnen wij hem ook zo in bed leggen. Soms komt hij nog een paar keer en soms weer niet.

11. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Overal dus een beetje het zelfde. Vannacht gelukkig weer goed gegaan. Maar ik blijf er wel bedacht op

12. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Wilde hier geen nieuw topic voor openen. Maar de nacht merries zijn een eind over. Nu nog zo' 2 of 3 x in de week s avonds om een uur of 11 een nachtmerrie. Dus dat gaat goed.

Nu het punt dat meneer elke 2.5 - 3 uur wakker wordt en gaat huilen. Speen er in. Aai over zijn bol en hij slaapt weer verder. Maar het is echt bloed irritant.

Os nu de 4e nacht.
    Gister nacht. Ben ik er 3x uit geweest voor Rohan en 1x voor de hond (die wordt ook oud. Kan haar plas niet meer zo lang op houden) en mijn man ook 1 x voor Rohan.

En afgelopen nacht ben ik er 3x uit geweest en de 4e x heb ik mijn man er uit geschopt.

Maar waar komt het vandaan?
    Overdag is er niks aan de hand. Super zoet ventje. Eet goed. Drinkt goed. Speelt lekker.
    En snachts elke 2.5 - 3 uur wakker.

Niet verkouden of oorontstekingen. Niet ziek. Niks..
    Misschien tandjes? Maar daar merk ik overdag niks van..
    Of zou het toch echt met de sprong te maken hebben?

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als hier tandjes komen is hij in de nacht onrustig en iets eerder wakker dan normaal.
    Ook zijn de overdag slaapjes iets korter of onrustiger.
    Hier zijn net weer twee tandjes door en dus ook twee weken wat onrust.
    Had eerst ook niet door dat er wat aan kwam en opeens zag ik de puntjes die bijna door waren.

14. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ja bovenste 2 snijtanden bijna door. En bovenste 2 hoektanden is ook behoorlijk gezwollen. Maar overdag lijkt hij er geen last van te hebben. Ook met slapen overdag niet.

15. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Phoe. Nou het is wat geweest de afgelopen 2.5 week..

Eerst 1.5 week nacht merries. Toen even 1 of 2 goede nachten gehad en net een week achter de rug waar we er zo' 6 x per nacht uit konden..

Ik was helemaal kapot!
    Bijna getwijfeld om de speen door de jenever te halen.. haga.. niet gedaan natuurlijk.. maar wat je wel niet over hebt voor een fatsoenlijke nachtrust.. vooral als je ook gewoon mort werken overdag.

Maar alles kwam tegelijk.

4 tanden boven. Sprong. Verlatingsangst. En een behoorlijke verkoudheid. In de gaten krijgen dat hij ook zijn bed door kan kruipen. Maar vervolgens vast komen te liggen.

Ik was helemaal op. S nachts huilend aan zijn bed smeken of hij alsjeblieft wilde gaan slapen.

Nu 2x s avonds een zetpil gegeven voor het slapen gaan en nu 2 goede nachten gehad. Vamavond maar zonder proberen. En hopen dat het nu weer even over is.

S nachts huilend je moeder bellen omdat je zo zo zo moe bent en het niet meer ziet zitten na 2.5 week bijna geen slaap. Tja...

Dus nu hopen op betere tijden.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier net weer een nieuwe reeks tandpuntjes gespot in dr bovenkaak terwijl de andere 9 nog niet helemaal door zijn. (nog ff en ze eet biefstuk in dit tempo) nachtmerries vallen hier eigenlijk wel mee, verlatingsangst ook even een bui van gehad maar ik denk dat zeer uitvoerig kiekeboe spelen dr wel heeft geholpen. Wel eens een paar keer midden in de nacht heftig geschrokken wakker geworden tegen t hysterische aan maar ze kalmeert al vrij snel weer, maar t viel mij tot dusver alles mee ik hoor dr meer kraaien en giechelen eigenlijk op de meest onmogelijke tijden, vooral als ze wat nieuws ervaren heeft (vandaag voor t eerst met een loopwagentje gespeeld en ze liep er gelijk netjes achteraan, met opa in beeld leek t bijna op hollen en tadaaa dr gaat nu boven een heel concert af en dr wordt heftig gewebbeld, gekraaid en gegiebeld). Geloof met +- 16 maanden dat er weer een heftige bui staat gepland.

17. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Vandaag heeft hij heerlijk uitgeslapen tot half 10!

Is nu de 3e goede nacht.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Edit: ze heeft gisteren voor t eerst gelopen achter een karretje en dat ging gelijk goed, zelfs half rennend achter opa aan waar ze helemaal in love mee is en super trots om zich heen kijken zo van 'kijk een was ik doe! zie je me???'. De afgelopen nacht daarentegen, man man man. Even een proces/impulsverwerking wat er afging heel de nacht door en elk half uur /drie kwartier aanslaan. Was even vergeten dat we die dingen ook nog hadden :)

Share This Page