Hallo meiden, ff een vraagje hoeveel kleertjes moet je zelf aanschaffen voor de babe? ik bedoel dan de kleertjes zelf en niet de rompertjes. ik zie zoveel leuks, ik kan me nu nog maar net inhouden. ik heb al 2x pakje mt 50 , 3x pakje maat 56. ik weet dat je vaak heel veel krijgt dus wat hebben jullie van te voren aangeschaft? groetjes
Wij hebben vooral heel veel kleertjes gekregen in maat 62 of 68 en bijna niet in de kleinste maatjes. Hier bleek dochter erg klein te zijn en was zelfs maat 50 nog te groot. Ik zou dus wel wat meer kopen in 56 of 50/56. Alleen maat 50 als ze een kleintje verwachten hoewel ze daar ook naast kunnen zitten. Hier was dochter geschat op 7,5 pond en ze woog 2880 gram (en dat bij 42 weken). Ik had dus alleen 50/56 en 56. Ach de eerste tijd zaten haar kleertjes daardoor wat ruim !
Twee / drie pakjes is wat weinig. Je doet elke dag wel een schoon pakje aan, dus ik persoonlijk zou er wat bijkopen. Zelf heb ik enkel goedkope pakjes maat 50 gekocht. Kans bestaat dat ze het niet passen of er binnen een week of 2 uit zijn gegroeid. Voor maat 56 ben ik op zoek gegaan naar de leukere kleertjes.. Cadeautjes zijn idd vaak vanaf maat 62.
HI, Sluit me aan bij Yolanthe Ook wij kregen bij mijn zoontje bijna alleen maar kleding in maat 62 en 68... Meeste zelfs in 68... En ook niet TE kleine kleertjes kopen... (kunnen ze beter wat ruim zitten) Mijn zoontje was 3470 gram en 52 cm groot... Echt kleine maatjes zou hij dus niet gepast hebben... (lengte is = zo ongeveer de maat) xxmona
Ik koop alle pakjes zelf, want wij zullen niks na geboorte krijgen....dit omdat man een winkel heeft in baby-kinder kleding en ik heb een winkel met baby-zwangerschapskleding. Dus iedereeen denkt die hebben genoeg...
@ nony, wat leuk! is ook niet erg gek dat ze dat denken... Ik zou een bakker ook geen taart geven Maar goed, ik zou wel nog wat pakjes bij kopen! Zodat je iig de eerste 2 weken goed doorkomt, daarna heb je al wel wat cadeautjes binnen
Ik heb nu twee pakjes maatje 50, verder wacht ik even af wat ik nog krijg: een vriendin van mij heeft in feb een meisje gekregen, en van haar mag ik alles gewoon lenen. Dat scheelt dus een hele hap, want het is idd maar afwachten hoe lang alles past. Haar dochtertje was een kleintje, en die van ons wordt op de echo ook jonger geschat dan ze is... Zal dus ook niet zo'n grote baby zijn... In het uiterste geval rennen we na de geboorte nog even naar prenatal om maatje 44 te halen, Maar goed, ik ben dus ook voorzichtig met aanschaffen. Sowieso is het op dit moment ook wel lastig om winterkleertjes te krijgen... al die mouwloze jurkjes doe ik maar even niet, Komt volgend jaar wel, is ze gelijk wat groter... en als ze net zo snel begint met lopen als haar pa en ma.... :-D (respectievelijk 9 en 10 maanden), dan kan ze er zelfs al in rondlopen...
Wij hadden expliciet gezegd geen kleertjes, want we wilden die liever zelf kopen. Natuurlijk krijg je dan nog wel wat, maar niet meer heel veel. 2/3 pakjes is weinig hoor. Je gebruikt er zo 2 per dag als ze wat melk overgeven of er iets naast de luier gaat.
ik heb ook wel een stuk of 10 setjes in maar 50/56 maar dit komt ook omdat wij een aparte smaak hebben.en ik wl dat ze er goed uit ziet.en ik dan dus geen pakjes aan die ik niet mooi vindt. sorry
Niks sorry hoor Binna, dat heb ik dus ook. Maar wat wel grappig is.... het kan best zijn dat als je kind dadelijk een van die mooie setjes aan heeft het hem/haar voor geen meter staat. Dat hadden wij dus.... hihihi.... een paar leuke dingen in uitgesproken kleuren, stond hem die kleur helemaal niet. Dus zo kan het ook...
nou ja dat zien we dan wel weer vera. hoop dat fucia roze haar dan wel staat want dat heb ik een hoop.
Eindelijk eens iemand die er hetzelfde over denkt als ik. Ik hou absoluut niet van kleding met veel opdruk of felle kleuren voor een baby en inmiddels weet bijna mijn hele omgeving dat. Ik trek namelijk ook geen kleren aan die ik niet mooi vind.
ik heb best wat setjes 50/56 . Maar deels ook 2e hands, dus zeker geen dure kleertjes. Dan lijkt het wat minder 'zonde' als ze er niet lang in kan. Mouwloze jurkjes vind ik trouwens ideaal, voor zomer en winter! In de winter met maillot en shirtje met lange mouwen en zomers blote beentjes en rompertjes met korte mouwtjes. Dat zijn naar mijn idee de gemakkelijkste kleertjes . Verder heb ik zelf in maat 62 bewust bijna niets gekocht. Alleen 2e hands een enkel dingetje wat ik echt niet kon laten liggen. Maar omdat wij het geslacht wel weten, maar de familie niet, heb ik bewust voor de eerste tijd alles zelf gekocht (ik kan dus niet veel krijgen wat dat betreft nu al in de zwangerschap) en van de kraamvisite verwacht, of vraag ik anders dan kleertjes in maatje 62 en 68
dus als ik het goed begrijp heb ik dus minimaal 5 pakjes nodig in maat 50 en 5 in maat 56? zodat ze altijd iets schoons achter de hand heeft? en hoe zit dat met pakjes in maar 50/56, stel dat de baby 50 centimeter is, is deze maat dan niet iets te groot? sorry voor al het vragen hoor! maar wij zijn de eerste in beide families ( allebei de oudste aan 2 kanten) en ik kan dus niet echt afkijken bij iemand anders. ook wil ik geen tweedehandskleding. wil graag voor de eerst alles nieuw.
tja, weet je, met babykleertjes geld hetzelfde al met kleren voor jezelf. Het ene M'tje is de andere niet. En de ene maat 50, is de andere niet. Sommige kleertjes vallen wat kleiner dan de andere. En ach, liever ietsje te groot dan dat de kleertjes te klein zijn.
met de maatjes in het gewoon heel moeilijk. zou gewoon voor je gevoel kopen wat jij denkt dat goed is. het kan ook zijn dat je een groter kindje krijgt en dan heb je juist geluk als het groot valt.
een groot kind zal ik niet krijgen eerder te klein, ik ben zelf maar 1.53 en mijn man is 1.75 zelf was ik een dysmatuurbaby van 3.5 pond en 47 centimeter lang, dus ik ga er vanuit dat dit geen grote baby word, het is ook bevestigd met de echo's maar ik wil ook weer niet te veel kopen in maat 50! dilemma dilemma
Ik had in totaal misschien zo'n 3 pakjes zelf gekocht, tijdens de zwangerschap kreeg ik al vanalles en van de kraamvisite kreeg ik nog eens een lading, dus ik was blij dat ik maar zo weinig had gehaald. Ik had maar 1 pakje in maat 50 en dat heeft ze alleen de eerste twee weken aangekund, daarna paste ze alleen nog maar 56. Ze woog 7 pond bij de geboorte en was 48 cm lang (wat volgens mij niet klopte, maar ze meten tegenwoordig niet zo nauwkeurig meer, omdat ze de beentjes niet uit mogen trekken).
Heb ik dan zoveel aangeschaft? ik blijf kopen en heb echt al enorm veel kleding! Al 6 paar schoentjes volgens mij en heel veel stoere kleding! Heb zachte pakjes in 50 en 56 en vanaf 62 de stoerdere spijkerbroekjes en joggingspakjes! Ik koop zelf maar tot maat 68 en ik kan het gewoon niet laten om dingen te laten hangen! Mijn kind heeft voor zijn geboorte al bijna meer kleding dan ikzelf Dus ik vind 2 pakjes erg weinig en ik heb van alles erg veel gekocht en ik blijf nog steeds kopen! Misschien overdrijf ik wel maar ik koop liever zelf de kleding die ik leuk vind dan dat ik kleertjes van iemand krijg die ik echt lelijk vind! Ik heb mensen al gewaarschuwd dat ik absoluut niet van Winnie the Pooh, beertje, clowntjes en al die kinderachtige dingen hou dus daar komt niemand mee aanzetten gelukkig!
angela daar heb ik inderdaat ook de mensen voor gewaarschuwt. dat komt er niet in. heb ook erg veel hoor.en ook veelste veel schoenen Jessica wat je ook kan doen is aan geven aan mensen die dicht bij je staan dat als ze wat voor je kopen als de kleine geboren is dat je graag kleding in bepaalde stijl witl en kleine maatjes.