hoi allemaal, mijn dochter is toe aan een nieuwe fiets, maar ik twijfel over de maat die ze nu heeft. Op het wiel is het er af gesleten. Ik kan het echt niet vinden. Heel internet afgespeurd, maar vind vooral dingen over de binnen-been lengte van de persoon... En als ik de doorsnee van het wiel opmeet -moet dat dan mét of zonder de band? Mogelijk wil iemand eens vergelijken? Het is een 16 , 18 of 20 inch fiets . Dus misschien heeft iemand een kind met die maat fiets en wil die 'm nameten? Het wiel is hier (met band) 48 cm - zonder 42 cm. Het frame is 32 cm - gemeten van trapas tot ingang zadelpen. Het is een normaal soort model fietsje (corvino) iemand die kan helpen uitvinden naar welke maat ze toe moet? Want ik weet dus niet wat ze nu heeft ! En oja- haar 'nieuwe' fiets zal waarschijnlijk weer van marktplaats afkomen- en dan vind ik het wat lullig om in een fietswinkel te gaan 'passen' .
Wij vandaag een fiets uitgezocht. Die meneer zei dat de fiets en dus lengte en wielmaat met de maat van je broek overeenkomen. Ze heeft 122/128 van broekmaat, ze heeft een 22 inch fiets nodig. En dat was ook zo want 24 was echt te groot nog. En als je dit weet weet je ook welke wielen erbij horen.