vorig jaar heeft er nog een heel stuk in de krant gestaan dat er in nederland stoeltjes verkocht worden die volgens de normen voldoen, maar in de praktijk super onveilig blijken te zijn. en dat terwijl we hier in nederland toch vaak leven met een gevoel van 'in nederland heb je geen onveilige spullen voor kleintjes'?! wel dus! wij hebben een nieuwe a-merk stoel gekocht die voor onze auto als beste uit de test kwam. de hema stoeltjes kwamen hier niet in voor, dus die durf ik niet te kopen. mss zijn ze hartstikke veilig, mss ook niet, ik neem het risico niet. als je op de aanbiedingen let kun je nog behoorlijk besparen. wij hebben op onze eerste stoel 100 euro bespaard en op onze tweede stoel 120 euro door goed op de aanbiedingen te letten en de stoel al te kopen voordat we hem écht nodig hadden (niet jaren in het voren hoor ) tweedehands vind ik geen optie. je weet nooit echt wat er mee gebeurd is of hoe de stoel onderhouden is. plastic en piepschuim kan ook uitdrogen en zo gevaarlijk worden, daar hoeft niet perse een ongeluk aan te pas komen.
Hier een nieuwe Tobi gekocht tijdens de prenatal mama mazzeldagen.. Scheelde 62 euro! Dat ik daarna nog moest wachten totdat hij erin kon, ja dat is me wel 62 euro waard...
Wij hebben in de auto een RömerDuo (=de King, maar dan met Isofixsysteem) voor Misha en een Römer Kidfix voor Milan. Waren dure stoelen. De 1e was 250 euro, de 2e was tegen de 200 euro. Dat wij voor stoelen met Isofix hebben gekozen, heeft het ook duurder gemaakt, maarja, wij hebben dat systeem in de auto en veiliger is er gewoon niet... Mijn vader heeft een poos geleden een stoeltje (groep1) gekocht bij de Praxis. Het is een onding! Inderdaad goedkoop materiaal, ook qua sluiting, het lijkt wel plastic..Ik denk als je zo'n stoeltje dagelijks gebruikt, hij binnen een jaar versleten is. Mijn groep1 Römer wordt nu alweer ruim 3 1/2 jaar gebruikt en verkeerd nog in perfecte staat en gaat nog zeker de 2 jaar mee die Misha er wss nog in moet zitten...
Vandaag de Kiddy Infinity Pro (de naam...) beginnen gekregen. Lena binnen even in de stoel gezet, ze heeft er 20 minuten blij in zitten wezen. We hebben hem gekocht via Ebay en hij is helemaal nieuw en kostte 120, terwijl ie hier in NL bijna 200 kost. Dus het loont wel om te kijken op Ebay of bij Duitse (web)winkels, zelfs met verzendkosten erbij.
Wij hebben een nieuwe maxicosy priori xp gekocht. Ik vind de veiligheid van die stoeltjes toch het belangrijkst. Die B-merken komen meestal slechter uit de testen. En 2e hands weet je nooit wat er mee is gebeurd. Bij een botsing moet je ze al vervangen. Maar wie zegt dat die stoel nooit van de tafel is gestuiterd. Daarom dus een nieuwe, en een A-merk.
tweedehands maxicosi voor boodschappenritjes en het kdv enzo in mijn auto. Wel overgenomen van een familielid dus is niets mis mee. Nieuwe maxicosi voor in de andere auto waarmee we alle gezinsuitstapjes, visites, verjaardagen en snelwegritjes mee rijden....
Grappig deze poll. Ik zou zelf voor de autostoel gaan die als beste is getest. Maar laats zei iemand, en die moest ik dan ook wel weer gelijk geven, je koop de beste autostoel en plaatst die in een auto met een minder grote kreukzone en alles wat ook veilig is omdat je een veiligere auto niet kan of wil betalen. Wat heeft dan een ontzettend veilig kinderstoeltje voor zin. Je auto moet tenslotte ook de klappen op vangen. Ja, daar had ie dan toch wel weer gelijk in. Toch ga ik voor de veiligste uit de consumenten testen. En nee, wij rijden wel een veilige auto, maar vats niet de veiligste die er is.