mijn zoontje is ziek en behalve een heel nare hoest heeft hij twee hele vieze oogjes. slijmerige gele draden en klodders zitten er in zijn oogjes met de huisarts besproken dat we zijn ogen schoonmaken met watjes en gekookt water, maar dat valt niet mee. hoe doe je dat wanneer zoonlief dat helemáál niet fijn vindt en zijn ogen stijf dicht houdt? iemand tips misschien?
Ben bang dat er niets anders op zit. Dat hij zijn oogjes dichtheeft is niet erg toch? Van buiten naar binnen in een veegje alles proberen mee te nemen. Ik zou persoonlijk trouwens geen watjes gebruiken, die kunnen nogal pluizen, maar bijvoorbeeld een puntje van een hydrofiele luier.
Wel watje gebruiken! Een hydrofiele luier is ruw en daardoor heb je kans dat zijn huid daar kapot veegt... en dan heb je zo een behoorlijke infectie dit vertelde de kraamzorg en Huisarts hier! Geef je toevallig borstvoeding? dit kan je namelijk in zijn ogen druppelen...
ja, een beetje van je eigen melk in het oogje druppelen. Hier een keer een ontstoken oogje gehad en na elke voeding hup even een paar druppeltjes in het oogje. zo lang je het in een hoek van het oogje druppelt, komt er altijd wel wat IN het oogje, als de uk het oogje opendoet. werkte geweldig! En als je geen bv geeft: je krijgt er waarschijnlijk wel een paar druppels uit, en ook dat is prima. Ik zou het oogjes eerst schoonmaken met een kletsnat watje (gekookt water) en dan wat melk in het oogje. Dit een keer of 3/4 per dag doen.
echt waar? ik heb zijn eerste 3 maanden borstvoeding gegeven, nu dik 4 maanden niet.... zou het echt? vind het eng om te proberen
JA! er is al eerder een topic hierover geweest, en over het gebruiken van een paar druppeltjes bv, terwijl de moeder geen bv meer geeft. Het is steriel spul en echt, het werkt super! Baby onder je borst, en een paar druppeltjes eruit knijpen... zo, steriel, uit je borst in baby's oogje. Hardstikke handig! Oogdruppeltjes altijd bij de hand!