Na heel erg veel onrust, huilen etc. Slaapt onze zoon eindelijk, ingebakerd. Maar hij wordt na elke slaapcyclus wakker. Soms, heel af en toe, is het enkel wat gemurmel en vindt hij daarna z'n rust. Maar meestal gaat hij op standje 100 en krijst het uit . Hij is vrij makkelijk te troosten, vaak in bed en soms even op m'n arm. Overdag is dit niet zo erg, het is alleen wat heen en weer lopen. Vervelend maar goed te doen. Maar snachts sloopt het me echt. Ik ben ieder uur wakker, terwijl hij tussen z'n voedingen snachts 3 a 4 uur laat, prima dus. Iemand tips om hem te leren doorslapen? Een speen wil hij niet, al heel veel soorten geprobeerd. Niet ingebakerd slaapt hij absoluut niet. We hebben een knuffel met baarmoedergeluiden. Dat helpt m wel in slaap vallen maar die gaat na 20 min uit. Doe ik die aan zodra ik hem hoor, helpt t niet. Hij slaapt in z'n wiegje direct naast m'n bed. Als ik hem bij me neem in bed, is het precies zo. Hij wordt woest wakker na een slaapcyclus. Ik ben er zo moe door inmiddels!! Een keer 3 uur slapen zou goddelijk zijn!
In zn eigen kamertje leggen? Mijn zoon is ook van april en die slaapt op zn eigen kamer beter als op die van ons. Ik denk dat we elkaar wakker hielden. In t begin moesten we geregeld ff de speen brengen, maar nu slaapt hij vanaf 19.30 tot 04.00 en na een fles weer verder tot 07.00. En zo nu en dan trekt hij door tot 06.00.
Is het geen buikslaper? Mijn dochter (nu 5) was een huilbaby. Reflux, KISS, en janken, janken, janken. Overdag sliep ze niet. Gewoon NIET. Dus continu overprikkeld: weer huilen- huilen- huilen. De eerste tijd sliep ze 's nachts ingebakerd, maar dan maximaal een uur achter elkaar. Slopend! Voor zowel haarzelf als voor ons. Totdat ik haar een keer op haar buik in de kinderwagenbak legde. En ze zomaar 2uur sliep. Ik heb elke 5 minuten gecheckt of t kind niet dood was, want kon er niet bij dat ze zomaar bleef slapen. Maar verdomd, ze sliep. En toen ze 4/5 weken was, durfde ik het ook aan om het 's nachts eens op haar buik te proberen. Ze sliep zomaar door tot de volgende voeding. Inmiddels is nr2 er. Deze keer geen huilbaby, godzijdank, maar wél weer een buikslaper. Op zijn rug komt de melk omhoog, moet ie steeds spugen en krijgt hij de hik. Hij is nu 3 weken en draait zelf zijn hoofd van links naar rechts als hij op z'n buik ligt, dus ik durf nu het een beetje los te laten. Het is het proberen waard, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Overdag slaapt hij in z'n eigen kamer... Dit maakt geen verschil. Ik zou t voor de nacht kunnen proberen. Maar ben er nog niet aan toe eigenlijk @kleinepien was bij m'n oudste de oplossing!! Helaas vindt dit boefje dat echt t ergste wat je hem aan kan doen..
Ik geef hem de borst. Ik bied het hem aan, maar hij wil niet. Vaak is hij ook na 2 min even troosten in bed weer stil. Als het 2/3 uur na een voeding is wil hij wel drinken maar de eerste en vaak 2e keer wakker niet.... Hij neemt de borst ook niet als troost oid. Enkel als hij trek heeft....