Tijd om over te stappen op luierbroekjes?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Uuz, Aug 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wanneer zijn jullie overgestapt op luierbroekjes? Van die luiers die ze zelf aan en uit kunnen doen, Pampers 'easy up' bijvoorbeeld.

Het lijkt me heel handig, maar misschien zie ik iets over het hoofd :)

2. Esje87

Esje87 Actief lid

Jan 17, 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter is thuis goed zindelijk maar durf het nog niet aan om als we ergens heengaan haar zonder luier mee te nemen. Dus gebruik ik nu luierbroekjes. Kan ze zelf aangeven als ze moet plassen maar is geen ramp als ze toch zou plassen.
    Ook in de avond zijn ze handig want als ze in bed ligt wordt ze af en toe wakker omdat ze moet plassen. Dan kan ze het gewoon naar beneden trekken als een onderbroekje

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nooit gebruikt bijna.
    Erg super onhandig vind ik die..

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik gebruik ze nu 's nachts voor dochter, maar voor zoontje nog gewoon luiers, die lekt altijd door als hij een luierbroekje aan heeft.

Ik vind ze voor overdag niet handiger dan luiers, want als je een nieuwe aan moet doen, moet alle kleding van het onderlichaam uit, terwijl je met een gewone luier gewoon de kleding aan kan laten.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Ik vind luierbroekjes vreselijk onhandig. Als je gaat verschonen moet alles uit om een schone aan te doen...

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Oja, dat is een goeie (al wil dl sowieso 8 vd 10x alles uit als we luier gaan verschonen hoor). Maar het optimale moment hiervoor gaat dan zijn als ze bijna zindelijk is. Dank!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Ook toen gebruikte ik ze slechts sporadisch en ook maar enkel en alleen omdat ik ooit eens een pak gekregen had. Ze gingen hier van luier naar volledig zindelijk. ;)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    Toen we dochter niet meer liggend verschoonden, staand een gewone luier omdoen vind ik namelijk een crime...

Op dat moment droeg ze ze ook alleen nog snachts en tijdens middagslaapje.

9. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik gebruik ze nu voor de nacht. Overdag is hij zindelijk, maar 's nachts nog niet. 9 van de 10 keer ligt hij er net een uur in en moet dan plassen, met een luier broekje kan hij zelf naar de toilet en het broekje aan en uittrekken. Voor die tijd vragen heeft geen zin, want dan roept hij: ik hoef niet;)

10. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik gebruik ze naast de luiers die ze nog draagt, ze draagt nu ongeveer een half jaar easy up. Ze doet nog niet alle plasjes op de wc, maar op de dagen dat het wel goed gaat, dan vind ik ze dus wel handig. Dan kan ze zelf helpen omhoog en naar beneden doen. In de zomer was het super handig ivm kleding, de winter zal wat lastiger worden. Ik heb altijd gewone luiers mee als het wel mis gaat en ik moet verschonen en ik geen zin heb om alles uit te trekken. Ik heb ze ook voor de nacht en easy up houd haar droog, dus super makkelijk. we starten en eindigen dus altijd met een luierbroekje hier!

11. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nooit gebruikt, nooit gemist.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb eens in de aanbieding 2 pakken gekocht bij de Kruidvat, maar vind ze helemaal niet handig. In ieder geval niet de meerprijs waard t.o.v. van een gewone luier, inderdaad onhandig dat alles uit moet. En omdat ze nu dan regelmatig naar de wc gaat, maar er soms toch een miniplasje in de luier zit kan ik telkens een nieuwe pakken. En als ze zo hard gaan vind ik het onnodig duur. Ik bewaar ze nu inderdaad ook maar om ze 's nachts te gebruiken als ze overdag zindelijk is.
    Heb nu wasbare luierbroekjes gekocht voor zindelijkheidstraining, daar wel blij mee!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik ze nu wel 1 per dag. Zoon is plas zindelijk maar poepen lukt echt nog niet. Als we het vermoeden hebben dat er poep aan komt vraagt hij zelf ook wel om een luier ( Of "Mama, mag deze onderbroek wel vies worden?" en dan kan hij gerust heel de dag 1 broekje schoon houden als die poep niet komt.

Share This Page