Beetje vreemde vraag misschien; maar wat voor soort ontlasting heeft jouw peuter? Misschien een vies praatje, maar onze dochter heeft eigenlijk altijd een soort brei. Dus geen "drolletje". Het is geen diarree, maar wel een plakkerige bedoeling. Nu heeft onze dochter een koemelkallergie (wat overigens niet uit de bloedtest/ onderzoeken in het ziekenhuis is gebleken. Ze zit onder de eczeem zodra ze iets met melk erin eet of drinkt, stoppen we hier mee dan is haar huidje weer helemaal gaaf.) Nu vraag ik me af of dit soort ontlasting normaal is of dat er misschien sprake is van nog een soort allergie. Haar eetpatroon is volgens mij goed, dus het lijkt me daar niet aan te liggen. 8.00 bambixpap gemaakt met sojamelk 10.00 soepstengel/ koekje/ ontbijtkoekje met water diksap 12.00 1,5 boterham met boter en beleg en een beker sojamelk 14.30 fruit met water diksap 16.00 soepstengel/ koekje/ ontbijtkoekje met water diksap 18.00 avondeten (bv aardappelen, groente, vlees) en toetje sojavla na. 19.00 soms nog een bekertje sojamelk voor het slapen gaan. Ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes shampoo
Zit er soms appel in de diksap? Heb wel eens gehoord dat de ontlasting daar zacht van kan worden. Bij Thijmen is het eigenlijk zoals het hoort stevig, maar niet te
Wij lopen momenteel bij een kinderarts ivm ontlasting van mijn zoontje. Hij heeft last van obstipatie (er kwam dan dus na 4 a 5 dagen een enorme harde bonk uit...). Nu met medicatie gaat het wel goed. Volgens de arts is breierige ontlasting prima (1-3 keer per dag). Dus niet echt dun, maar het hoeven op deze leeftijd volgens hem ook echt geen vaste drollen te zijn. Klinkt dus alsof de ontlasting van jouw dochtertje niets is om je zorgen om te maken.
Heb toevallig laatst dezelfde vraag gesteld Toen bleek dat meer kinderen van deze leeftijd nog die brei hebben. Ik ga het volgende maand wel even op het CB vragen, maar het zal denk ik normaal zijn.
hier is de het de laatste tijd alleen maar soms erg harde keutels, hij heeft soms echt moeite met poepen, duis het tegen overgestelde wat jullie kindje heeft. Morgen maar weer even laxo halen voor hem