Bruiloft... verzoek van dinerlokatie... wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melanie86, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Op 1 juni 2012 gaan wij trouwen, en daarvoor hebben wij het meeste al wel geregeld. Waaronder de diner-feestlokatie.

Mijn vriend heeft een paar dagen terug een telefoontje gekregen van onze lokatie. Wij hebben op die lokatie 2 verschillende zalen. 1 voor diner en 1 voor het feest. De zaal voor het diner is een kleinere zaal en daardoor gezelliger voor het diner. Nu heeft de feestlokatie een aanvraag gekregen voor een feest op dezelfde datum in onze dinerzaal. Hun vraag aan ons was dus of wij eventueel in een andere zaal wilde dineren, zodat zij de zaal voor het feest van die andere mensen kunnen gebruiken. Eigenlijk wil ik het liefste gewoon in die zaal dineren, maar we hadden bedacht dat we misschien wel een leuke korting konden bedingen.

Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee wil. Proberen een korting te krijgen (ik dacht aan 10%, dit komt neer op ongeveer 450 euro, meer zal moeilijk worden denk ik?!) en dineren in een zaal die niet onze stijl is. Of toch gewoon die zaal behouden.

Mijn vriend had nog als optie om te dineren in dezelfde zaal als waar we het feest hebben. Maar ik weet het niet zo goed. Qua stijl van de zaal vind ik dat een betere optie, maar ik weet het niet...

Wat zouden jullie doen?

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Uit je berichtje lees ik dat je eigenlijk liever de zaal houdt die je in gereserveerd had.
    Ik zou het denk ik zo laten omdat je er anders spijt van krijgt!!

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik zou het zelf niet doen, maar als je het dan toch doet zou gaan voor een veel hogere korting. 10% is peanuts in vergelijking met de extra inkomsten die zij hebben.

Succes met kiezen!!

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou proberen de zaal van jullie eerste keuze aan te houden.
    Het is toch het totaal plaatje waarom je een lokatie kiest.
    Ik zou het echter niet op de spits drijven (Want als je het op de spits gaat drijven kunnen ze dadelijk je hele bruiloft nog verzieken), maar wel inderdaad een korting eruit proberen te slepen EN leuke aankleding voor die saaiere zaal.

Succes!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou kijken of ze je korting willen geven... 10 % is mooie inderdaad en kijken of ze mischien iets aan de aankleding kunnen doen van de andere zaal.......

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou het niet doen, je hebt die keuze gemaakt, omdat je graag zo je bruiloft wilde vieren, en je gaat er spijt van krijgen. Maar als je dan toch voor de korting wil gaan, zou ik zeker meer dan 10% regelen. Je bent namelijk wel een hele zaal kwijt dan ... dus ik zou voor 20% of 30% gaan.

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik zou het liefst inderdaad gewoon de zaal houden, maar ben bang dat zij hierdoor ook moeilijker gaan doen met wensen van onze kant. Een hogere korting is denk ik niet echt haalbaal, maar het valt natuurlijk te proberen.

Verschil ik zalen is met aankleding niet echt op te lossen. De zaal die we gereserveerd hebben is een moderne strakke zaal, de zaal die we in de plaats zouden krijgen is een soort oude ierse pub...

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je trouwt maar een keer dus je moet doen wat jij wil. Je moet straks niet terug kijken op je dag en steeds denken de andere zaal was toch gezelliger geweest.

Ik vind het eigelijk persoonlijk niet zo netjes van de locatie om jullie voor zoiets te bellen. Jullie hebben de afspraak gemaakt om het in die 2 zalen te vieren en daar betaal je ook voor. Vol is vol. Jammer voor het andere paar die zullen genoegen moeten nemen met de overige zaal of het op een andere datum vieren.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou er ook niet mee akkoord gaan, denk ik. Jij hebt het tijdig vastgelegd, dus het is niet jouw probleem dat nu iemand anders die zaal wil, toch?

Als je dan toch denkt dat je er mee kunt leven om je zaal op te geven, dan zou ik wel zorgen dat ze snappen dat het niet van harte is en dus zeker zorgen voor een flinke korting. Jij doet hén er een plezier mee, dus mag daar best wat tegenover staan...

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat zij het jullie probleem maken dat zij 2 boekingen hebben.

Als een zaal al geboekt is, is het toch logisch dat ze een volgende gewoon afslaan??

Nee ik zou gewoon je originele plan volgen.

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heb je op papier staan dat je die twee zalen hebt ? en is er al aanbetaalt en prijs bepaald ?
    dan zou je gewoon kunnen zegen dat je het zo wilt houden .....
    anders heb je straks dat je meer moet betalen anders kunnenze niks maken want alles staat vast op papier

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mee eens! Uit je berichtjes maak ik wel op dat je er achteraf spijt van krijgt

13. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat als je diner nu uitloopt en je in de feestzaal eet, komen de gasten voor het feest al binnen. En weet niet of je bij het feest een DJ/ band krijgt die moeten vaak spullen klaarzetten voor ze beginnen.
    Ik zou het niet zomaar doen, ook omdat jullie het al hebben vastgelegd.
    Maar misschien zouden dit geen problemen vormen voor jullie, weet verder niets van jullie planning.
    Hoop dat jullie eruitkomen.

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Absoluut niet toegeven, je krijgt er echt spijt van! Jij was eerlijk eerst en ik vind het eigenlijk best brutaal dat ze jou deze vraag stellen. Laat die anderen maar naar een andere zaal gaan! En anders inderdaad een hogere korting, zij verdienen er dan behoorlijk extra op.

Eten in de zaal waar je je feest houdt zou ik je niet aanraden. Dan wordt er op de klok gekeken of je al uitgegeten bent omdat de zaal nog omgetoverd moet worden.
    Bovendien heb je dan echt een loos moment als de zaal omgebouwd wordt. Nu kun je lekker van de ene zaal in de andere zaal lopen!

Succes en veel plezier!

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Bedankt voor alle snelle reacties. We hebben alles zwart op wit staan, dus eigenlijk hebben we geen probleem. Doen we het niet, dan doen we het niet. Maar ik wil de lokatie wel "te vriend" houden. En het kost allemaal geld genoeg dus een korting is leuk meegenomen. Maar ik denk dat een 10% korting voor mij niet opweegt... dan zou de korting hoger moeten zijn.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het erg onprofessioneel dat ze jullie hiermee lastig vallen. Die zaal is geboekt, klaar uit! Niet mee akkoord gaan, je hebt niet voor niets voor doe zaal gekozen. Dan hadden ze eerder moeten zeggen dat he boeken van die ruimte een probleem zou kunnen zijn.

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hier ben ik het helemaal mee eens!

18. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik denk niet dat je problemen krijgt met de locatie hoor.
    Jullie waren eerder en alles is netjes vastgelegd en geregeld.
    Dan moeten die anderen maar genoegen nemen met de andere zaal vind ik.
    Ze kunnen jullie niet verplichten de andere zaal te nemen en anders maar ''lullig'' gaan doen dus verwacht dit niet.

Mocht je het financieel laten meewegen zou ik minstens gaan voor 25 procent of meer.

19. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wellicht ze morgen even bellen en aangeven dat jullie graag zien dat zij jullie ook tegemoed komen omdat jullie de zaal die jullie besproken hebben echt geweldig vinden en de andere zaal niet. Laat hun dan maar eens met een idee komen ipv zelf iets voor te stellen.

Ik zou ook even onformeren wat voor een feest het is... ik zou nl niet graag een andere bruid tegen komen als ik naar de wc ga.

Het waarom dat ze het "durven" te vragen snap ik wel. Het zaaltje is nu besproken voor alleen een diner, maar ze kunnen hem nu ook voor de hele avond verhuren.

Wij hadden bij onze locatie het geluk dat zij 1 feest per avond boeken en verder geen, ondanks dat ze meerdere zalen hebben. Maar die komen in dezelfde foyer uit en dan lopen toch feesten door elkaar heen en dat wil de locatie zelf ook niet.

20. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik zou helemaal niets zeggen over kortingen maar hun vragen wat hun precieze voorstel is. Dan hoor je wel wat ze je willen geven (qua percentage of iets anders). Daar kun je dan over denken of je dat wilt uit onderhandelen of afslaan. Wie weet bieden ze wel veel meer dan je denkt (lijkt me niet waarschijnlijk, maar ze verdienen behoorlijk aan de dubbele boeking toch?)
    Maar als ik jou was zou ik het laten zoals het is; als je dit zo ver van tevoren voor zo'n bedrag laat vastleggen, krijg je waarschijnlijk spijt als je dit niet door laat gaan.

Deel Deze Pagina