Onze dochter wil niet poepen. Dit is eigenlijk al haar hele leven een probleem. Na vele huisartsbezoeken met 1 jaar een verwijzing gekregen voor de kinderarts. Lichamelijke oorzaken uitgesloten, waarschijnlijk heeft het een keer pijn gedaan en wilde ze het daarom niet meer. Forlax gekregen en daarmee poepte ze om de dag. Tot mevrouw 2 werd.. Ik kreeg de Firlax er niet meer in. Waar ik het ook door doe, ze heeft het gewoon in de gaten. "Mama ik vind dat niet lekker". Weer terug naar de huisarts en Movicolon meegekregen. Die is smaakloos en wil ze gelukkig wel. Begonnen met een zakje, maar daarmee poept ze een keer in de week. Nu na overleg opgehoogd naar 2 zakjes. Maar ze heeft nu weer donderdag coor het laatst gepoept. Het is zo zielig, ze wil gewoon niet poepen. Als ze aandrang heeft komt ze huilend bij me: "mama, ik moet poepen". En dit duurt echt dagen voordat het ook echt komt. Ik ga morgen de huisarts bellen. Maar ik ben eigenlijk klaar met proberen. Ik wil graag iets doen aan de oorzaak. Ik heb wel eens gehoord van een oma-en poeppoli. Zou dat iets voor haar zijn? Of zouden jullie eerst de medicijnen verhogen?
De poep en plas poli is meestal onderdeel van een ziekenhuis. De huisarts kan je hiermee vast verder helpen. Ik hoor er over het algemeen goede verhalen over. Ze onderzoeken alles om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Succes!
Herkenbaar. Mijn dochter heeft een verkeerde poephouding. Uitleggen dat het anders kan/moet, helpt niet. Ze wil ook niet op het potje of op de wc poepen. De huisarts vond niets afwijkends en gaf forlax mee. Vervolgens zijn we naar de osteopaat geweest die wat blokkades heeft weggehaald. Maar ze poepte nog steeds niet en stond het soms wel dagen tegen te houden. Heel sneu. Opeens bedacht ik 2 maanden geleden een beloningssysteem. Elke keer als ze poept, krijgt ze haar favoriete lekkernij: chocolade. Sindsdien gaat het super. Sommige dagen nog iets moeizaam, maar dan doet ze toch haar best om te poepen. Vaak heb ik niet eens meer door dat ze aan het poepen is. Mss niet de meest verantwoorde oplossing, maar het maakt haar leven een stuk makkelijker.
Hier was het ook een hele tijd poep drama. Uiteindelijk hielp de forlax wel, eerlijk gezegd dat het een drankje was (met was rode kleurlimonade erdoor) dat hielp voor het poepen. Nu zijn we langzaam aan het afbouwen omdat hij gewoon elke dag á om de dag poept. Wat ons heeft geholpen was het boekje Joep moet poepen. Joep - Kinderboek op Maat Is een voorbeeld op internet waar je de tekst helemaal kan zien en de plaatjes. Wij hebben het boekje van de poetsbus gekregen die bij de peuterspeelzaal langs kwam. Ik ben er zo blij mee! Daarvoor was het eens in de 6 dagen poepen dus dit is al een enorme vooruitgang. Binnen een week merkten we het verschill
Ik was al op zoek naar een boek, deze lijkt me heel goed! Bedankt! De huisarts assistent belde vandaag, maar mijn man nam op. We moesten maar een zakje geven ipv twee, maar ze kon niet vertellen waarom. Ik ga morgen zelf nog maar even bellen voor een afspraak.
Wij kennen het probleem. Dochter is net 3 en kan verbaal goed uitlegggen dat het poepen pijn doet. Ze poept 1x in de 4 dagen. Het lijken wel stenen! Zegt zelf dat ze dan eerst buikpijn heeft en vraagt om een luier. Ze is dan helaas echt een soort van onhandelbaar terwijl het eigenlijk een heel lief kind is. Erg vervelend dus. Ook bij ons wil ze bijna geen forlax meer, maar soms vraagt ze er huilend zelf om... zolang we de luier geven gaat het dus redelijk, anders raakt ze totaal in paniek en poept ze echt niet. Ze was (is vergeleken met andere kinderen) een slechte eter, het zal ongetwijfeld met elkaar te maken hebben. We promoten het voor haar doen goede eten en leggen verband tussen goed eten en dat de poep er makkelijker uitgaat. We schenken geen aandacht aan het feit dat ze zindelijk is, maar voor de poep een luier wil. Misschien is jullie situatie geheel anders en anders hoop ik dat je wat aan mijn verhaal hebt. Het is gewoon heel zielig om te zien dat je kind in paniek raakt en pijn heeft om het poepen.
Oja, bij ons poept ze het liefst in haar bed, uiteraard in de luier . Ik denk dat ze dan helemaal ontspannen is en niet afgeleid wordt. En anders komt ze net als wat jij noemt huilend bij je staan maar het lukt dan niet...
Komt me heel bekend voor, Heb ik zelf al heel mn leve last van, toen ik 4 was weekje int ziekenhuis gelegen omdat ik al 2!! Weken niet geweest was. Toen ik 14 was is het weer terug gekomen en heb ik een darmonderzoek gehad waaruit bleek dat ik een luie darm heb.
Wat een leuk boekje. Ik heb hem net uitgeprint en samen met m'n dochter in elkaar gezet en aan haar voorgelezen.
Ja onze dochter is ook een slechte eter. Brood gaat er gelukkig wel goed in en fruit de laatste tijd beter. Maar avondeten? We hebben geluk aks ze meer dan een hap neemt 😁. En ze drinkt heel weinig. Dat is ook de oorzaak. Ik lees overal dat ik er geen strijd van moet maken, maar als ze echt niet drinkt doe ik het nu toch maar. Nou zit er bij haar ook een behoorlijke kop op. Als ze iets niet wil, dan zul je het weten. Die eigenschap maakt het haar in dit geval ook niet makkelijk. Ze praat al best goed dus ik probeer haar steeds uit te leggen dat alle dieren poepen en dat je buik van eten poep maakt. Maar ze is denk nog te jong om dit echt te begrijpen. Ze poept bij ons vaak in bad D) ik denk inderdaad dat ze dan ontspannen is. Ze heerlijk om schoon te maken
Hebben jullie al abc dophilus geprobeerd? Is een pro biotica. Onze dochter had ook altijd moeite met poepen, we hebben haar overvoerd met lactulose. Hielp ook niet. Nu met de abc dophilus is het opgelost!
Ja ik was super blij met het boekje. Eerst dacht ik nog poepfabriek en poepauto's? Dat is toch raar, maar binnen een week was er al resultaat. Ik was helemaal om. grinnn wel gaat hij nu soms voor me staan en zegt "zie je mijn stoplicht mama? " Dan zeg ik maar " ja en hij staat op groen". Vaak gaat hij dan uit zichzelf op de wc poepen
Goeiemorgen! Wat vervelend voor jullie, en vooral zo zielig voor je kleintje... Ik heb hier bijna driekwart jaar rondgelopen met hetzelfde probleem. Mijn dochter was ongeveer 3 toen het begon. Niet durven poepen, met als resultaat dat het er uiteindelijk (natuurlijk) uit moest. Uiteindelijk ben ik, na echt alles uitgeprobeerd te hebben, naar de HA gegaan. Ik kreeg movicolon mee, wat wel hielp, maar mijn dochter was zindelijk en ging toen ineens weer in haar broek poepen. Daarbij ben ik ook geen voorstander van laxeermiddelen. Ik heb uiteindelijk, op advies, een homeopaat geraadpleegd.. Hij adviseerde me Orthiflor Junior, een probiotica. Is verkrijgbaar bij de reformzaak en de apotheek. Is wel prijzig, iets van 35 euro per potje, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig en wat denk je... Mijn dochter was binnen een week van haar probleem af! Nooit gedacht, zoveel slapeloze nachten en zo'n gevoel van onmacht gehad.. Zo zielig om te zien en het gevoel dat ik niets voor haar kon doen... Dat allemaal binnen een week weg! Sindsdien gaat ze uit zichzelf naar de wc en heeft nergens meer last van.. Ik heb de homeopaat op mn blote knieën bedankt Hopelijk vind je snel een oplossing!