@ Kusjesmama, wat is een stoel (die nog enigszins betaalbaar is) die tot 25kg voorwaarts kan vervoeren? Onze dochter groeit met haar 105cm uit de groep1 stoel maar ze is pas 2j9m. Ze zou mogelijk dan een stoel kunnen krijgen die met 25kg voorwaarts kan vervoeren en haar broertje of zusje kan dan tegen de tijd dat die de MC ontgroeit is in die stoel verder en dan kan onze dochter wel in een groep 2 stoel want dan is ze wel ruim 4.
Deze sowieso, die hebben wij ook. Elise is nu 105 cm en de gordels (achterwaarts dat maakt wel verschil) staan nog op de middelste stand en haar hoofd komt er nog niet bovenuit. Het harnas is tot 25 kg maar je kan hem ook met ene gordel gebruiken dus hij kan mee tot dat ze 25 kg zijn en dat is 7 jaar?? dus inlc verzending is het wel 300 euro maar je kan er echt wel even mee doen CarSeat.se - Britax Two-Way Elite
De Britax Romer Two Way Elite inderdaad, zoals Stefanie al schreef. Ik meende dat er nog 1 was, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Mijn dochter is ook al te groot voor een stoel tot 18 kg. Moet nog 3 worden ook. In mijn achterwaartse stoel kan ze gelukkig ook tot 25 kg.
Mijn dochtertje past ook niet meer in de groep 1 stoel hoor. Ze weegt nu 15,7 kilo en was 2 mnd terug 1m12 en pastte er met 1m09 ook al niet meer in. Ze zit in de groep 2/3 stoel. Kwa gewicht had nog gekund maar ze komt zelfs tot haar kin boven de groep 1 stoel uit.
Tja je kunt er misschien lang mee doen maar 300euro heb ik nu simpelweg niet. Kan geen geld uitgeven wat er niet is helaas...
Waar heb jij de ervaring vandaan dat de romer king snel ontgroeid is? Mijn dochter heeft er t/m kledingmaat 104, ruim een meter en 17 kilo in gezeten. Wij konden hem zelfs ruim een jaar langer(!) als de maxi cosi tobi gebruiken. Ik vind het een mega stoel!
Hier staan in de andere auto waar de kinderen zelden in zitten wel 2 voorwaartse stoelen met een MC tobi en Romer king en mijn dochter past allang niet meer in de tobi maar nog wel in de romer king, wel het type zonder extra hoofdsteun (romer king plus heeft een hoofdsteun geloof ik) want daar gaat het dan mis als ze te lang worden