Ik heb zaterdag een 4-seizoenen slaapzak van de Hema gehaald. Mijn zoontje slaapt altijd in de winterslaapzakken van de Hema, maar ik had er eentje te weinig en toen zag ik deze hangen, leek me wel handig, heb ik er ook gelijk eentje voor de zomer straks. Ik had hem even uit elkaar gehaald om te wassen, toen viel me op dat het buitendeel eigenlijk al vrij dik is, als ik me niet vergis even dik als een gewone winterslaapzak van de Hema. Wie weet of dit daadwerkelijk zo is? Hij blijft namelijk in de gewone winterslaapzakken prima warm dus dan lijkt de extra voering me niet nodig. Maar als ze samen even dik zijn als een gewone winterslaapzak dan weer wel uiteraard.
Je volgens mij is dat buitenkant al dik zat! Ik heb hem hier in elkaar laten zitten maar merk vrij weinig verschil met de gewone winterslaapzak. Het binnenste deel is heel dun, weinig toegevoegde waarde. Ik zou het lekker proberen als je het fijner vind zonder binnenste deel!
Wij gebruiken hem nu ook nog steeds zonder het binnendeel. Toevallig vandaag voor het eerst met mouwen, omdat het op zijn slaapkamer nu wel erg fris is. Het binnendeel hebben we overigens wel heel lang gebruikt in de zomer en de herfst (bleef toch lang warm). Dus ik vind het vooral een hele praktische slaapzak Hij heeft er wel een pyjamatje in aan. Als je je kindje met alleen een romper in de slaapzak legt, of zonder broek, is het extra laagje misschien juist wel prettig.
Dat is echt verschillend per kindje en per huis, hier slaapt mn zoontje nu bijvoorbeeld in een wollen pyjama, normale winter slaapzak van hema en een dun deel van het wollen dekbed. De gewone slaapzakken van hema en prenatal waren hier niet warm genoeg voor de nacht. Wel fijn dat hema nu ook een 4 seizoen heeft!
klopt wij kochten hem voor onze dochter, in ons vorige huis stond er s nachts ijs binnen boven op de ramen met beide delen en een flanellen pyama erin. Maar bij zoon, in het huidige huis heb ik dat buitendeel alleen gebruikt in de winter en in de zomer een dunnere.