Tot 4 jaar achterwaarts vervoeren is inderdaad het veiligst. Maar dat weten we pas sinds vorig jaar, dus voel je niet te schuldig als je een vooruitkijkstoel koopt hoor (daar zit de meerderheid nog in volgens mij. Is ook gewoon toegestaan).
Wat moet ik doen met onze 2,9 jr reus! Ze is 105cm en 17a18 kilo... Ze past net niet/net wel in de maxi cosi priori (groep1) en zit goed in haat Lief! 1/2/3 stoel. Maar nu las om dat ze met haar lengte en gewicht de 'gewone' gordel moet gebruiken, maar met haar leeftijd de 5-punts-gordel?! Help! Ik weet niet meer wat het juiste is? De priori wordt te klein, maar ik weet nu niet welke (2e auto) stoel ik erbij moet??
Volgens de nieuwe I-size normering is de Indeling van autostoelen voortaanop basis van lengtein plaats van gewicht vooreen juiste keuze van deautostoel. Gewicht is zó divers bij die kleintjes, op basis alleen daarvan zouden veel te jonge kindjes in een grotere stoel mogen. Op maxi-cosi.nl vindt je een overzicht van minimale lengtes voor de verschillende autostoelen.
Ik kan het niet vinden... Alleen over achteruit vervoeren? Niets over kleine reisjes, die veel te lang zijn voor hun leeftijd en dat daarom de ouders niet weten in welke stoel ze moeten/mogen?