Autostoeltje kopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetamber, Jan 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb even een vraagje.
    Wij willen volgende week een autostoeltje kopen voor onze man.
    Hij is er nog niet aan toe, maar hij is in de aanbieding bij de Prenatal.

Nu heb ik verscheidene keren gehoord dat je je kindje dan mee moet nemen en erin laten zitten (passen).
    Wij snappen niet waarom dat is, iemand van jullie een idee???
    Het gaat toch voornamelijk om de veiligheid???

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Het ene kindje zit beter in een romer en de ander beter in een maxicosi.
    Ligt er ook aan hoe groot en zwaar je kindje is.

3. foetbal

foetbal Actief lid

Feb 20, 2008
    209
    0
    0
    wij hebben de kleine man ook meegenomen. Ik had me voorgenomen een Romer te kopen, kwam er goed uit in de test.
    Maar toen 'ie erin zat verdween 'ie helemaal in de stoel. Zag er niet comfortabel uit.
    Hij moet nog een tijd in de stoel zitten, dus ben ik toch voor de MaxiCosi gegaan. Bevalt tot nog toe erg goed.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik heb ons stoeltje gewoon online besteld en ze had er nog nooit ingezeten voor ik em kocht.
    Ze zit er prima in, ik ben gewoon uit gegaan van best gekeurde merken

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik vroeg me ook af waarom dat was, tot ik haar in een MC en een Römer had gezet. Ze zat in de Römer beter als in de MC. Nooit gedacht dat dat echt verschil zou maken, misschien dat het minder is als ze ouder zijn en beter zitten?!

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    De autostoeltjes zijn regelmatig in de aanbieding bij verschillende winkels of internet. Ik zou toch even wachten tot hij er aan toe is en dan even gaan 'passen'. Wat er al gezegd is, sommige zitten beter in een romer, andere beter in de maxi cosi. Onze dochter is de dag van haar 1e verjaardag pas naar een zittend stoeltje over gegaan. Ligt dus erg aan het gewicht etc van je kindje.

7. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Wij hebben de mc tobi gekocht! Hij heeft er nog maar 1x in gezeten, het leek wel een prins! :D
    Maar nog even in de cosi.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij eerdere reacties, het ene stoeltje zit gewoon beter voor je kindje dan het andere. In april heb je overigens ook weer de mama mazzeldagen en dan zijn de autostoeltjes bijna altijd ook wel één dag in de aanbieding (20% korting) . Dus ik zou daar op wachten denk ik.

Hier heeft ze overigens in mijn auto tot haar 15 maanden in de maxicosi gezeten. In die van mijn man zat ze wat eerder in de autostoel, omdat we te vaak moesten wisselen eigenlijk.
    En oke, ook omdat ik dacht dat ze tóch binnenkort over zou gaan op de autostoel, maar ze zat achteraf dus nog heel lang in de maxicosi.

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als ik je mag adviseren zou ik wachten. Ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding en het is echt het beste om je kind erin te laten zitten. Zo gingen wij voor de Römer en toen ze daarin zat, zag het erg oncomfortabel en raar uit. Toen heeft ze nog in de Axiss gezeten en in de Tobi en die laatste was perfect en die hebben we dus ook gekocht. Zou dus nooit zomaar een stoeltje kopen, misschien heb je geluk maar voor hetzelfde geld vergis je je ermee.

10. tumbi

tumbi Lid

Dec 7, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sweetamber,

Ik heb mijn dochtertje niet meegenomen. Ik heb de ms tobi in mijn auto en de ms priori mijn man zijn auto. Ze zit in beide stoeltjes goed. Mijn zus heeft een romer en daar zit ze ook goed in.
    Wij hebben ons meissie sinds ze goed zelfstandig kan zitten, in de autostoel gezet in de ligstand. (of zover die in ligstand gaat) Wij waren het gesleep met de maxicosi zo verschrikkelijk zat! Op het cb zeiden ze ook dat het mocht en we hebben er geen moment spijt van gehad!

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij wilde eerst ook en romer maar ze zat er heel raar in! dus nu de tobi van mc. nu kwam mijn man van de week thuis met een stoel voor hem in de auto en had hij weer de romer gekocht. wederom zat ze er weer niet fatsoenlijk in. ging zelfs huilen. dus passen is echt wel nodig vind ik

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij hebben ook niet getest, wij hebben een romer en hij zit er prima in. Had ook nooit bedacht dat het handig zou zijn om te passen, nu hebben wij de stoel ook van mijn neef gehad dusja..hadden ook niet zoveel keuze

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hebben vorige week dinsdag een eetstoel en een autostoel gekocht. Omdat Römer en MC als beste uit de anwb test gekomen zijn, zijn we daarmee begonnen met "passen". We hebben Tim erin gezet, even de verschillende zit en ligstanden getest, en gekeken hoe hij zich in de stoel voelt (haha wat klinkt dat zweverig)
    Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de MC Tobi:

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wat lief!

even een vraagje aan de moeders met 2 auto's: is het makkelijk om de autostoel om te wisselen naar de andere auto? of is het beter om 2 autostoelen te hebben? (duur grapje)

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    @Madelon, wij hebben 2 autostoelen.
    Ik heb voor in de auto waar ik het meest in rijd de maxicosi axiss en in de andere de maxicosi priori.
    Wij zagen het aldoor omzetten niet zitten.

16. tumbi

tumbi Lid

Dec 7, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er ook 2. Ze zijn zwaar en daarbij is het erg onhandig om ze elke keer te moeten wisselen.
    In mijn auto de mc tobi en in mijn man auto mc priori.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zijn we met 7,5 maand over gestapt naar de de groep 1 stoel fynn ging combleet over de zijk in de maxicosi tot over geven aan toe. dus met 7,5 maand over in overleg met het cb. we hebben toen meerdere stoelen gepast en de romer king plus zat voor fynn het beste.
    het ligt heel erg aan de bouw van je kindje fynn is lang en slank bijvoorbeeld

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    @madelon: wij hebben ook gekozen voor 2 stoeltjes. In mijn auto hebben we de mc axiss en in de auto van mijn man de mc tobi. Wij vonden 1 stoeltje echt veel te onhandig, sowieso breng ik onze dochter meestal weg en haalt mijn man haar op. Dan moet je dus het stoeltje op het kdv neerzetten of eerst weer naar huis rijden. Leek ons hartstikke onhandig. Het is idd een duur geintje, maar wij vonden het wel nodig.
    Je kan natuurlijk ook pas gaan kopen als ze in de aanbieding zijn, zo kun je best wat geld besparen.

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Share This Page