Autostoeltje/maxi cosi, geen isofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missprincesa, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar het mij vooral om gaat, is dat ik veel lees dan autostoeltjes die met een gordel worden vast gemaakt, vaak niet helemaal goed worden vastgemaakt (laatst gelezen dat maar 30% goed bevestigd is met een gordel), waardoor het geheel onveiliger wordt.

Nou heb ik nog nooit een autostoeltje in een auto gezet, niet met gordels en niet met isofix, dus geen idee hoe ingewikkeld of moeilijk het is, maar het gaat me in eerste instantie om de veiligheid, het gemak is een extra pluspunt.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    autostoeltje die op easybase staat is sowieso veiliger. een stoeltje wat in de gordel staat krijgt tijdens de botsing ook een klap. een groep 0 stoel schiet bij tijdens de klap richting de rugleuning en weer terug. een vervolgstoel kan naar voren klappen en weer terug.
    easybase zit echt muurvast in de gordel en daarnaast zit er aan de voorkant nog een poot die voorkomt dat hij tijdens klap opwipt. staat dus echt super stabiel en is geen beweging in te krijgen.
    groep 0 stoel zit er vast op geklikt.

een groep 0 stoel in de gordel kan je altijd nog heen en weer bewegen.
    ik heb een vervolgstoel van maxicosi die zowel met gordel als met isofix vast kan. bij mij zit hij met gordel vast en deze stoel heeft ook zo"n stelpoot als de easybase. stoel staat echt als een huis.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat dacht ik inderdaad ook altijd:D
    ik had hem aardig snel in de gordel. mn zusje had een easybase en was er helemaal vol van. ik vond het maar onzin. waarom, het ging zo toch ook prima? totdat ik hem een keer uit probeerde. ik was echt meteen om. zo supersnel dat dat ding erin stond en dan ook meteen stevig vast. zeker als je meerdere keren op een dag de stoel eruit moet halen is het een uitkomst. echt, had kan prima zonder maar het is zeker een uitkomst waar ik heeeeel blij mee ben:)

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw

Deel Deze Pagina