zwemmen

Discussie in 'Verzorging' gestart door guppekop, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wie heeft er ervaring met zwemmen met je baby? daniël is 2 maanden en over 2 weken willen we met hem gaan zwemmen. welke zwemluiers gebruiken jullie dan en hoe vallen die, groot of klein?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik had die van de kruidvat altijd, maar je hebt ook uitwasbare. Ik heb een heel klein maatje gehad voor onze aankomende baby mt 62. Die van de kruidvat zijn 6-12 kg dus die kan hij over 2 weken wel aan, zoveel scheelt het niet nml.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan kiezen inderdaad voor een zwembroekje waar dan al een luier 'inzit' . Die verkopen ze onder anderen bij de prenatal. Een plastic binnenlaagje en sterk geribbelde rand bij de beentjes, om het poep op te vangen ;). Plas gaat overigens altijd overal doorheen.

Maar verder kun je inderdaad ook de zwemluiers halen bij kruidvat of etos. In het begin zijn ze gewoon wat ruim, maar al je de bovenrand dubbelslaat en er nog een zwembroekje over aan doet (wel zo leuk) dan blijft hij prima zitten.

veel plezier :)

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    ik zwem al sinds hij 4 maanden oud is met hem op babyles en bij mij hoeft er niet speciaal een zwemluier. Alle kindjes dragen alleen een zwembroekje en dus geen luier. Er is eigenlijk nog nooit iets fout gegaan.

groetjes

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Lekker niets aan doen, alleen een zwembroekje (als dat mag van het zwembadpersoneel natuurlijk). Ik zwem al vanaf ze acht weken is en er is nog nooit iets gebeurd, ze plast wel want dan wordt het warm maar dat houdt een zwemluier ook niet tegen. Ze had in het begin wel een babywarmer aan want anders kreeg ze het te koud en kon ik er met vijf minuten weer uit. Met drie maanden kon ze alleen in haar zwembroekje.
    Ze vindt het super en ik ook trouwens.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oke, ga het dus gewoon even navragen bij het zwembad:)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het toch niet adviseren want als ze toch eens de grote boodschap doen wordt het erg vies! Dochter deed het ook nooit tot die ene keer: ik zal je zeggen dat ik erg blij was met de zwemluier....

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    hier is een zwemluier verplicht.
    daaroverheen doe ik altijd een broekje.
    maar verwacht niet teveel op die leeftijd. Wij ging met die leeftijd ook zwemmen maar meisje had het zo snel koud dat we in 5 minuten het water weer uitkonden. Zou zelf wachten tot je kindje minimaal 6 maanden is

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Nou je kunt dus prima met je kleintje zwemmen hoor, maar idd ze hebben het gauw koud. De babywarmer is dus echt een uitkomst en zijn geld dubbelendwars waard.
    Mijn dochter vindt het zwemmen echt geweldig vavaf dag 1 (acht weken oud)

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dames, die 'wegwerpzwemluiers' van onder andere Kruidvat kun je ook wel een paar keer gebruiken hoor.. Ik gebruik ze een keer of drie. Gewoon goed uitspoelen en laten drogen. Alleen doen mits niet gepoept natuurlijk ;)

11. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik zwem al vanaf dat sem 3 maanden is en ook hier hoeven we geen zwemluiers te gebruiken! ik doe het dus ook nooit! en ik zie wel aan hem of hij gaat poepen of niet!

en bij ons hebben de kinderen het niet koud want het zwembad word voor de lessen extra verwarmd,. ook de algemene temperatuur word omhooggeschroefd! dus koud hebben ze het echt niet!

Deel Deze Pagina