exczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door patricia12, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    Wie van jullie kindjes heeft dit ook ?

afgelopen vrijdag zijn we met ons meisje naar de huisarts geweest, heeft sinds een paar dagen haar beentjes helemaal kapot en heel droog.
    nu blijkt ze exczeem te hebben. we hebben zalf gekregen die moeten we 2 weken opsmeren en als het dan niet weg is ,moeten we terug.
    dit is echt zo zielig, want ze krabt zich een ongeluk,vanwege die jeuk natuurlijk.
    wie had dit ook met hun kindje en wat deden jullie ertegen?

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heb er hydrocortison voor gehad, en t was met een week helemaal verdwenen!

3. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    juist ja die heb ik ook gekregen!
    dan ben ik benieuwd, op haar hoofdje is het al een stuk minder alleen op haar beentjes nog niet. ff afwachten dus!

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Yasmin heeft het altijd in het najaar en winter. Ze gaat dan ipv douchen in een balneumbadje (extra vet) en ik smeer op de extreem droge plekken Lanette creme of zalf.

5. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    rachelle mag nu maar 1 x in de 3 dagen bad. wat ik wel jammer vind normaal gaat ze om de dag voor haar laatste fles in bad,en dat vind ze heerlijk.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Gaan ze niet zoeken naar de oorzaak van haar eczeem?

7. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    nou ik moet de komende 2 weken de zalf erop smeren. is het dan nog niet over dan moeten we met haar terug en dan wordt verder gekeken

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je haalt me de woorden uit de mond...

vraag daar wel naar, als de huis van je kindje weer wat verbeterd is. Als je oorzaken weet, kun je het soms voorkomen.

9. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    oh ja dat zullen we ook zeker doen. er werdt ook ons verteld dat dat vaker bij baby's voorkomt. is dat zo?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja , helaas is Rachelle de enige niet...

Bij ons hielp het om maar eens per week te badderen. Van balneum werd het alleen maar erger (bleek pindaolie in te zitten...). Verder waste ik met Neutral, geen wasverzachter, en alle verzorgingsproducten met een geurtje de deur uit.

Sommige kinderen reageren zelfs op de cosmetica en deodorant van hun ouders! De mijne konden niet tegen luchtverfrissers. Je merkte het zo aan ze als we ergens waren waar die gebruikt werden.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik gebruik voor mijn kinderen de producten van Zarqa, ik ben niet zo'n fan van die hormoonzalven die ze zo aan iedereen uitschrijven, zeker zonder de oorzaak erbij op te speuren, zo kan je blijven smeren natuurlijk, en hormoonzalf is zeker niet helemaal ongevaarlijk, ik pas er voor, ik geef liever wat meer geld uit aan natuurlijke, niet agressieve producten.

12. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    de huisarts heeft ons die zalf voorgeschreven.en wij vroegen of dat geen kwaad kon, zei vertelde ons dat dat speciaal voor baby's is. en normaal kan men toch wel er van uitgaan dat een huisarts de goeie zalf geeft? tenminste normaal gezien toch wel?
    ja we wassen haar ook inderdaad met neutraal. hopelijk is het vlug voorbij.
    want het is echt zielig ze huilt gewoon van de jeuk.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik geloof niet alles wat mijn huisarts me vertelt hoor, ritalin zou ook goed zijn voor mijn dochter, maar als je eens onderzoek er naar doet...gaan je oren van klapperen, ik heb gekozen voor een alternatieve therapie.

14. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hormoonzalf is nooit goed, maar als niks anders helpt moet je soms wel. gebruik het alleen niet te vaak en te lang!

15. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    nee we moeten het 2x per dag heel licht insmeren.
    maar door de reactie's ben ik wel een beetje bang om het verder te gebruiken. wil namelijk niet dat ze er dadelijk iets aan overhoudt.

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi,

Ik heb al mijn hele leven cronische eczeem en gebruik ook altijd hydroconitone zalf, geen probleem hoor. Mijn zusje ook en haar dochters ook allebei (het is bij ons een erfelijke aanleg bij de dames).
    De klachten van het eczeem zijn heeftig vooral de jeuk, bij mij verlicht de zalf de jeuk. Wij hebben nooit problemen ondervonden van de zalf, als je de bijsluiter leest schrik je wel maar lees maar eens de bijsluiter van paracetamol dan neem je het ook nooit meer.
    Ik zou het gewoon gebruiken en vertrouwen op je arts.

veel sterkte
    conny

17. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    dank je conny,
    het is soms zo moeilijk idd om te weten wat nou goed is voor je kindje, wil namelijk niet dat ze er later misschien klachten door krijgt. maar normaal moet je toch idd op je arts kunnen vertrouwen?

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    inderdaad, op je arts moet je kunnen vertrouwen maar ik begrijp je wel ik heb dat ook met mijn zoontje. Alles wat gezegd wordt trek ik toch in twijfel omdat ik (over) bezorgt ben voor mijn zoontje. Moet wel zeggen, hij is nu 2,5 en het wordt al wat minder, ik merkte dat hij er ook op reageerde door dat ik bezorgt was en wist er ook goed gebruik van te maken.

Ik vind het altijd zo zielig als ik kleine kindjes met eczeem zie dan ben ik echt in staat om te huilen omdat ik zelf zo goed weet hoe het voelt. Ik heb op mijn 8e heel erg veel last gehad van eczeem dat ik opgenomen werd en een teer behandeling kreeg helaas werkte dit niet en het advies was om mij prednison te geven. Mijn ouders vonden dat verschrikkelijk want toen was er nog niet zoveel over prednison bekend als nu en schrokken enorm wat de bijwerkingen waren. De arts vertrouwde er toch op omdat ik zoveel last had van eczeem dat ik alleen maar lag te huilen, ze hebben toen besloten om het toch te doen en binnen drie dagen mocht ik naar huis en was 80% van het eczeem verdwenen.

Meid ik wil je veel sterkte wensen en luister naar je eigen gevoel.

knuffel
    conny

19. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Wat goed conny dat je het gebruik van hormoonzalf even nuanceert. Zeker hydrocotison is bij goed gebruik niet schadelijk. Ik vind het altijd heel verveledn dat dat zo snel geroepen wordt over hormoonzalf dat het slecht is, dat is blijven hangen van vroeger, toen men minder wist en er niet altijd even goed advies gegeven kon worden.

Patricia12, Je moet echt even door blijven smeren hoor, je doet je dochter er zeker baat bij. Ik hoop voor jullie dat het snel gaat helpen.
    Als het geen zoden aan de dijk zet is het verstandig even verder te kijken of er een oorzaak gevonden kan worden.
    Waar zit haar eczeem allemaal?
    Onze oudste dochter heeft ernstig eczeem en helaas nooit een oorzaak gevonden. dat is de ellende met dat eczeem. Mensen roepen snel dat het een allergie is, maar in de meerderheid van de gevallen is er dus geen oorzaak aan te wijzen.

Je ziet eczeem idd vaak bij babies en je ziet dat het ook vaak eenmalig is of na 1 erge uitbarsting soms zo nu en dan een beetje de kop op steekt.
    Als je meer wilt lezen over eczeem bij kinderen heb ik een hele fijne site voor je, namelijk http://www.kindereczeem.nl

Succes met je meisje

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja het is idd goed om het te "nuanceren" maar wat mij zo dwarszit is dat er vaak ook andere oplossingen zijn, maar er wordt direct naar medicijnen gegrepen, ik heb in mijn jeugd, en 4 van mijn 5 kinderen behoorlijk eczeem (gehad) bij mijn dochters heb ik gemerkt dat door het smeren met hormoonzalf de huid dunner en teerder wordt, dus ook gevoeliger, waardoor de huid weer vatbaarder was voor eczeem/irritaties.
    Ik vind gewoon dat men eerst eens alternatieve dingen zou kunnen uitproberen ipv direct naar medicatie te grijpen, wat massaal uitgeschreven wordt door huisartsen.

Deel Deze Pagina