Tja, die titel spreekt iederen wel aan natuurlijk . Laat ik voorop zetten dat alle kinderen geweldig zijn en dat dit gewoon even mijn verhaal is over mijn kindje en dat ik daarmee echt niets wil afdoen aan andere kindjes en zeker geen andere mama's rot wil laten voelen ofzo maar ik moet dus even mijn verhaaltje kwijt. Maar goed... mijn kind vind ik dus echt geweldig. Hij is gaan doorslapen met 6,5 week en kwam daarvoor maar één keer per nacht (en dat nacht vind ik tussen 00:00 en 7:00). Met 14 weken zat hij op 4 flessen en sliep hij van 19:00 tot 8:00. Met 7 maanden zat hij op een volledig normaal ritme van ontbijt, lunch en avondeten met 2 tussendoortjes. Hij is oprecht vrolijk en gezellig, hij eet eigenlijk alles en is zeer voorspelbaar met slapen e.d. Hij onderneemt de hele dag en is duidelijk dol op z'n mama, papa, opa en oma's. Oja, hij is tot nu toe één keer ziek geweest (een vlekjesziekte) en van tanden heeft hij nauwelijks last (heeft er inmiddels acht) We dachten dat het niet beter kon (oja voor de critici op ZP: ja, hij huilt ook wel eens en ja, hij heeft wel eens een nacht niet doorgeslapen (maar 10 over een heel jaar is natuurlijk erg goed te doen) en ja, heel soms wil ik ook hem wel eens achter het behang plakken) maar hij verrast ons weer in positieve zin. Vanaf afgelopen zaterdag heeft meneertje bedacht dat hij nog maar één keer wil slapen overdag en ipv dat hij moeilijk doet overdag, slaapt hij uit!! Ipv van half 8 (zeer schappelijk tijdstip) wordt hij nu wakker ergens rond 9 uur (vandaag was het 9:20 dat hij eruit wilde). Hij gaat dan dus 's middags naar bed en slaapt dan 2,5 - 3 uur. Prima! Ik ben helemaal onder de indruk. Tja voor die ene dag dat hij naar het KDV moet, is het niet zo handig maar de overige dagen blijft hij thuis en dat betekent dat wij 's ochtends tijd hebben voor andere dingen () of lekker ook even kunnen blijven liggen. Geweldig. Natuurlijk weet ik dat dit wel weer zal veranderen maar ik vind het toch wel heel fijn. En weet je... ook als hij dit allemaal niet zou doen zou ik 'm toch nog de allerliefste, leukste en knapste van de hele wereld vinden
Heerlijk toch meid dat het zo geweldig gaat! Je klinkt als een trotse mama Al denk ik idd dat iedereen dit van zijn eigen kindje zegt haha ik in ieder geval wel! ( al is mijn dochter ook errug makkelijk)
Klinkt geweldig Cygnet! Zullen we ruilen? Hier gaat het bepaald niet zo super. Wij moeten met vanalles weer opnieuw het wiel uitvinden, nu we na 8 jaar eindelijk een tweede hebben, die helemaal anders is dan de eerste. Met name het slapen is hier nogal een drama. Maar evengoed houd ik wel superveel van mijn kleine meid. Dus laat ik haar toch maar zelf houden.
Hier ook zo´n geweldig kind De eerste 6 maanden waren soms iets minder, maar daarna werd het/ze zoveel makkelijker en nu is het helemaal een voorbeeldig kind . Ze heeft wel haar driftbuitjes en eigen mening, maar dat vind ik juist leuk en uiteindelijk valt er altijd wel met haar te praten.
Super Wil ook wel ruilen (qua hoe probleemloos het gaat dan ). Want wat je zegt: ondanks alle problemen vind ik mijn kleine meid dan weer de geweldigste van de wereld Maar geniet ervan, want het kan ook anders!
Dat doorslapen 's nachts klinkt mij erg bekend in de oren ik ben ook blij dat mijn zoon goed slaapt 's nachts misch 10x per jaar 's nachts eruit als hij ziek is, maar verder alleen maar slapen... heerlijk! Het eten is soms moeizaam met mijn zoon, maar verder altijd een vrolijk en goed gehumeurd ventje. En nu is hij af en toe dwars, maar verder geen klagen
heerlijk he zo een "model "kind. het had mijn verhaal wel kunnen zijn , Esmee sliep dan door met 3 mnd en de rest van jou verhaal komt vrij goed over een. lekker van genieten hoor van zo een heerlijk kind.
Je hebt inderdaad een geweldig kind! Ik wil ook even meedelen hoe geweldig ik mijn kind vind. Hij wordt volgende week een jaar en is met 28+6 geboren en woog 1 kilo en was 39 cm. Hij is nu 8580gr en is 72 cm. Hij kon met 28+ 6 zelf ademen, met 33+6 een flesje drinken en mocht met 36+5 naar huis Hij kan nu zitten, kruipen en staan en heeft 5 tandjes. Elk kind is geweldig en een wonder, maar je eigen kind is stiekem het speciaalst
spotlight : wat een prestatie heeft Noah geleverd, wat een vechtertje is hij geweest toen hij geboren werd. en zoals je zegt elk kind is geweldig en idd je vind je eigen kind altijd even iets geweldiger dan een kind van een ander.
Heerlijk zo een kind!! Die van mij doet het ook fantastisch, alleen dat doorslapen schiet er een beetje bij in. Hij komt nog gerust elke twee uur als hij daar zin in heeft. Wat dat betreft mag je inderdaad heeel blij zijn met je superknul!
Er is maar èèn mooi, knap, geweldig kind op de wereld.... ...... en elke moeder heeft er èèn (nou ja.. of twee, of drie of.... )
Er is maar èèn mooi, knap, geweldig kind op de wereld.... ...... en elke moeder heeft er èèn (nou ja.. of twee, of drie of.... Sluit ik me helemaal bij aan!!!