Hallo. Vanmiddag stonden wij met de auto keurig te wachten bij het zebrapad totdat er iemand bij ons achterop knalde met een rotgang. Ons meisje sliep net en werd gillend wakker,gelukkig raakte er niemand gewond. Nu is de vraag,mogen we de autostoel nu wel of niet meer gebruiken? We hebben het wel op het schadeformulier gezet maar niemand kon ons ter plekke zeggen of het nu nog verstandig is om te gebruiken. Ik heb nl ergens gelezen dat deze vervangen moet worden na een aanrijding? Wie weet dit en kunnen we de kosten dan verhalen op de tegenpartij?
nee niet meer gebruiken! Er kunnen haarscheurtjes inzitten oid. Zelfde als een helm als je ermee gevallen bent, dat is echt beter een nieuwe te halen. Helaas voor de kosten maar ik zou een nieuwe halen. Gewoon opgeven aan de verzekering. Met jullie alles wel goed??
ik zou hem niet meer gebruiken. Als hij met meer dan 10km per uur op je is geknald is het niet meer veilig. Ik heb het een keer opgevoerd bij een aanrijdign maar kreeg het niet vergoed. Toen heb ik zelf maar een nieuwe gekocht.
Absoluut niet meer gebruiken opgeven aan de verzekering en een nieuwe aanschaffen. Er kunnen kleine haarscheurtjes zijn ontstaan wat je met het blote oog niet altijd kunt zien. In je verzekeringspolis zul je er waarscheinlijk wel wat over terug vinden. En anders even je verzekering bellen. Maar 100% zeker dat ze je zullen vertellen om een nieuwe aan tebschaffen.
Ik zou hem dus ook nooit meer gebruiken. Ik zie een autostoeltje precies als een helm of paardrijcap. Als deze 1x gevallen zijn, mag je ze ook niet meer begrijpen omdat er onzichtbare scheurtjes in zijn komen te staan.
Bedankt voor jullie reacties. Heb het aan de verzekering doorgegeven,ze konden niet beloven dat het vergoed zal worden door de tegenpartij. In ieder geval gaan we straks maar weer op pad voor een nieuwe. Is wel zonde deze is nog maar een paar maanden oud maar ja veiligheid voor alles hoor. Gelukkig zijn we er zelf goed vanaf gekomen op wat spierpijn na.
Ik zou wel alles op alles zetten om het vergoed te krijgen hoor... desnoods rechtsbijstand. Het is bewezen dat stoeltjes na aanrijding minder veilig zijn, waren hun niet op je geklapt had jij geen nieuw stoeltje moeten kopen> hun hebben jouw stoeltje beschadigd. Zou het echt van de zotte vinden als ze het niet zouden vergoeden. Als ik iets van een ander kapot maak moet ik toch ook betalen (mn verzekering)
Als je een Kiddy autostoeltje hebt, kun je een kopie van het schadeforumulier naar Kiddy sturen en krijg je een nieuw stoeltje.
Getsie wat een schrik zeg! Ben zelf ook een keer van achteren aangereden terwijl ik stilstond bij een stoplicht, die vent reed gewoon 60 en had mij en het stoplicht niet gezien! Dus weet wat het is, je schrikt je helemaal wezenloos... Gelukkig hebben jullie zelf in elk geval niks, dat is het belangrijkste. Ik zou het ook belachelijk vinden als de tegenpartij het niet hoeft te vergoeden. Zou dan maar eens gaan dreigen met vergoedingen voor psychische schade en aangeven dat je rechtsbijstand hebt enzo. Kijken hoe snel ze dan voor je gaan lopen (heb ik destijds namelijk ook gedaan en ineens gingen ze heel snel alles afhandelen en netjes uitkeren enzo).
Gelukkig dat jullie zelf allemaal nog heel zijn! Stoeltje zou ik inderdaad niet meer gebruiken maar daar is al genoeg over gezegd. Hopelijk krijg je het allemaal vergoed, zou ik wel zo netjes vinden eigenlijk, tenslotte was de aanrijding niet jullie schuld.