Wel of geen duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Caro25, 27 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoi allen,

    Tot onze grote verrassing blijk ik spontaan zwanger te zijn nadat onze dochter via de medische molen is gekomen. Dolgelukkig!
    Als alles goed mag gaan zit er straks maar 13 maanden tussen onze kindjes. Wat raden jullie aan? Een duowagen? Kinderwagen en draagzak? Of andere tips?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Ik zou een duowagen onmisbaar vinden met zo n klein verschil.
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd!

    Zou persoonlijk voor een duowagen gaan met dat leeftijdsverschil.
    De bugaboo donkey kan je bijv. na een tijdje weer terugdraaien naar een mono.
    Eveneens bij de joolz geo.
    En zo zijn er nog wel een paar kinderwagens die je zowel duo als mono kan gebruiken.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou zeker voor een duowagen gaan met 13 maanden verschil. Heel veel kindje lopen niet of nauwelijks met 13 maanden.

    En gefeliciteerd :)!
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Absoluut een duowagen! :)
     
  6. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Met 13 maand verschil zou ik ook voor een duowagen gaan, daar ga je nog heel veel plezier van hebben!
    En gefeliciteerd!
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    ik zou ook voor een duowagen gaan en dan wel de bugaboo donkey, die kan je ook verkleinen naar een enkele wagen en dan bijvoorbeeld de kleine in de draagzak bijvoorbeeld
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Als je nu een fijne enkele wagen hebt en de ruimte hebt om deze te behouden naast een duo dan zou ik een mono functie zelf niet zo belangrijk vinden.

    Het gaat er vooral om hoe bereikbaar alles is in jouw omgeving en hoe jij jouw dingen doet. Ga je veel met het ov en gebruik je daar de lift dan is een lange wagen niet handig. Ga je veel met de auto en vandaar uit verder dan zijn maxi cosi adapter mogelijkheden fijn. Loop je vanuit huis naar de supermarkt dan is een stevige grote boodschappen mand weer erg fijn. Etc
     
    boerderijmama vindt dit leuk.
  9. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Dit idd! Heb heel veel spijt gehad dat ik een goedkopere en dus bredere duowagen heb aangeschaft toen de jongste geboren werd. Zou absoluut voor de donkey gaan.
    Gefeliciteerd met de zwangerschap, wat een geweldig kado moet dit zijn!
     
  10. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hoi tussen mijn kindjes zit ook 13 maanden :thumup:
    Wij hadden de maxi cosi Dana for 2 waar de kindjes naast elkaar zitten. Wij hebben voor deze gekozen omdat het een redelijk goedkope wandelwagen is :p hij is zwaar om te duwen en niet erg handig want breed.

    In de zomer toen mijn zoontje nog niet zo goed kon stappen heb ik hem wel veel gebruikt voor buiten te wandelen. maar ondertussen staat hij al enkele maanden op zolder. Mijn zoontje wandelt graag zelf stukjes en als hij moe is gaat hij een stukje op het meerijdplankje.
     
  11. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Sowieso een duowagen!! Hier zat er 16 maanden tussen (ook een cadeautje) en ik heb de duowagen de eerste 10 maanden echt zo veel gebruikt. Ik had een tweedehands duowagen van marktplaats en onze 'eenskindswagen' gehouden, die gebruik ik nu de oudste 3 is en meer kan lopen/fietsen weer veel meer om de jongste te vervoeren. Maar de duowagen vond ik echt de enige relaxte manier om naar buiten te kunnen met 2 kleine kinderen. Het is ook heerlijk om gewoon eens een lekker stuk te kunnen wandelen (met 2 slapende kinderen!), en dat is met een meerijdplankje ook weer lastig. Baby in de draagdoek en dreumes vond ik echt geen fijne combinatie. Je moet een dreumes nog zo vaak tillen of bukken om te helpen.
     
  12. Tooss

    Tooss Actief lid

    11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zou zeker voor een duowagen gaan. Hier verschil van 20 maanden en heb ze, ondanks tegenstribbelen van de oudste, bijna een jaar samen daarin vervoerd. Veel genoemd, maar zou zeker kijken voor een (2e hands) bugaboo donkey.
     
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Tussen onze 2e en 3e zit 16 maanden. Ik had een joolz day met meerijdplankje. En ik dacht de tijd tot ze kon lopen wel te kunnen overbruggen met n draagzak. Wat is dat onhandig!! Als je moet bukken of achter je oudste kind van 3,5 aan moet. En ze ging pas lopen met 19 maanden. Maar ook nog niet zo stevig zodat ze goed én veilig op het meerijdplankje kon. Dus toch maar een joolz geo duo/twin aangeschaft. En daar hebben we heel veel plezier van! Lekker smal en makkelijk/licht te sturen ook als er 2 kinderen in zitten. En makkelijk weer naar enkele wagen te maken. Past ook in een kleine auto
     
  14. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja zeker! Wij hebben onze Joolz van de eerste gehouden en voor het eerste jaar twee kleintjes een goedkopere duowagen via marktplaats aangeschaft. Ideaal om te kunnen switchen ook. Soms wilde de oudste fietsen op een gegeven moment en niet meer in de wagen.

    Overigens, wat ik nooit had verwacht, gebruiken we de dubbele wagen nu weer nu de oudste naar de basisschool gaat. We moeten namelijk lopend.
    Succes!
     
  15. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier ongeveer zelfde leeftijdsverschil. Wij gaan voor n duo wagen.
     
  16. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Bij mij zit er ook 13 of 14 maanden tussen of zo, ben dolgelukkig met mijn donkey.
     
  17. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor een duowagen gaan. Tussen mijn jongens zit er 21 maanden en zelfs nu gebruik ik de donkey bijna dagelijks.. Oudste zoontje stapt wel flink maar langere afstanden gaan nog niet en van een meerijdplankje zou hij zo afspringen als hij iets ziet...
     
  18. Doltishlobster

    17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Wij gaan het zonder duowagen proberen.
    Er zit straks 11 maanden tussen onze schatjes en ik ben van plan de jongste vooral te gaan dragen zodat de oudste in de wagen kan.

    Ik zie een hoop opstakels mijn man niet. Die vindt een duowagen echt onzin en geldverspilling.
    Ben benieuwd hoe we er over een half jaar over denken en of er dan wel een duowagen zal zijn.
     
  19. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Als eerste gefeliciteerd!!
    Bij ons zit er ook 13 maanden tussen de jongens. Voor oma/opa hebben we een tweedehands duowagen aangeschaft. Zelf gebruike ik de kinderen en draagdoek veel in het begin. Als partner ook mee ging, ging de oudste in de buggy.. na een jaar hebben we de duowagen verkocht voor aankoopprijs.. en een meerijdplankje gekocht ideaal
     

Deel Deze Pagina