Wij willen de Quinny Buzz binnenkort aanschaffen. Toch twijfel ik nog. Heeft er iemand ervaring met de Buzz? Zijn er tips, waar ik op moet letten? Ik schreef eerst per ongeluk Quinny Zapp, maar ik bedoel Quinny Buzz. Ik raak er ook van in de war.
Quinny Buzz is een goede wagen, mits je hem goed onderhoud. We krijgen nogal eens klachten dat het voorwiel niet meer goed zwenkt. 9 van de 10x is het op te lossen door het wiel een keer goed schoon te maken en in te sprayen met silicone spray. Ook heeft quinny nu winter/terrein banden, dit zijn luchtbandjes voor het zwenkwiel. Persoonlijk vind ik die heel fijn lopen. Nadeel is dat de buzz een ovaal frame heeft en er dus geen universeel parasolletje op kan. Je hebt de clip+parasol van quinny nodig.
ik heb hem en ben erg tevreden. Heel wendbaar, loopt lekker licht. uitklap-systeem is super handig! Mijn oudste is er nu wel uitgegroeid, maar is ook wel een lange jongen. \ Voor de 2e staat hij nu weer klaar.
Kijk anders eens op http://www.kieskeurig.nl/kinderwagen/qu ... ws/247334/ Hele handige site om revieuws over kinderwagens te lezen. Succes met je keuze.
Wij hadden dus idd het probleem van het voorwiel dat niet meer draaide. We konden elke week het wiel schoonmaken en opnieuw inspuiten met siliconegel, niet handig dus. We hebben nu een bugaboo en die bevalt stukken beter.
Ik vind het een prima wagen! Ik ben er super tevreden over. Ik heb ook wel eens zo'n site gelezen met reviews maar ik heb echt nergens last van hoor! Ik zou hem zo weer kopen! Wat betreft het universele parasolletje.... die kan er prima op hoor! Je bevestigt hem zeg maar op het breedste deel van de stang. Je moet het parasolletje zo ver mogelijk opendraaien en dan past het er net tussen. (ze hebben mij dat zelfs laten zien in de babywinkel ) Ik hoop dat ik het zo een beetje handig heb uitgelegd..
Ik had in eerste instantie ook mijn zinnen op de buzz gezet, tot ik in de winkel diverse wagens ging uitproberen, en zelfs met gesmeerd wiel, vond ik de buzz niet zo lekker wendbaar. Ik heb meerdere mensen (ja, zo maar op straat hihi) die een buzz hebben gevraagd naar hun bevindingen en gevraagd of ik een stukje mocht lopen (met kindje erin, omdat je dan pas echt voelt hoe hij rijdt) en ik vond dat voorwiel echt niet lekker wendbaar, gesmeerd of niet, ik heb het allebei gevoeld, en ik heb geen zin elke week onderhoud aan dat wiel te moeten plegen. Ik ondekte dat de bugaboo ook heel makkelijk in en uit klapt, en zelfs lichter is ( 9 kilo) voor mij makkelijker te dragen. Elke wagen heeft voor en nadelen (de bugaboo heeft een lage kinderwagenbak, maar met zitje of maxi cosi erop valt dat erg mee) maar ik vond de buzz gewoon tegenvallen qua wendbaarheid. In de winkel laatst kwam ik een vrouw tegen die de hele tijd het voorwiel omhoog moest rijden (blijkbaar zo onwendbaar op die gladde vloer dat ze dus niet op drie wielen kon rijden) nou dat zegt mij wel genoeg. Nogmaals, ik vind de wagen zelf echt heel erg mooi (de racoon vond ik geweldige kleurcombi) maar na zelf uittesten kwam ik dus met een andere wagen thuis!
Ik ken iemand die heeft gewerkt bij het bedrijf waar de Quinny Buzz wordt gemaakt. En idd er waren heel veel klachten over het voorwiel (ik geloof dat 1 op de 10 Buzz-en terug kwam ivm het voorwiel). Bij de Quinny Buzz 4 is het voorwiel helemaal aangepast. Ik heb zelf geen ervaringen met de Quinny Buzz, ook niet met nr 4. Dus ik kan je niet vertellen of nr 4 werkelijk ook beter is..
niet echt, ik heb er eentje mogen rijden met kindje erin, maar zij was ermee door zand gekomen en je raad het al, hetzelfde probleem als met enkel voorwiel. Buiten dat vond ik het nog steeds niet erg wendbaar, de bugaboo is gewoon veel wendbaarder en lichter te sturen
bedankt voor jullie tips. Wat raar dan, dat er zoveel klachten zijn over zo'n duur ding. Ik zal nog eens goed navragen en proberen. Ik was inderdaad ook weg van de Racoon, Lynn77. Ik vind het wel een moeilijke keus. Bedankt in ieder geval!
Ik denk dat de wagen nog wel veel verkocht wordt omdat hij juist zo compact inklapt, erg mooi is en zo rond de 600 euro kost (combi) in tegen stelling tot de bugaboo die rond de 800 combi kost, dus waarschijnlijk dat de meesten dát dan weer net te duur vinden. Ik heb de bugaboo met de 25 % korting bij prenatal gekocht, was 680 kwijt, scheelde uiteindelijk dus weinig met de 'gewone' prijs van de buzz
De Quinny heeft nu ook winter/terrein banden. Dat zijn wat groffere lucht bandjes en die rijden een heel stuk beter moet ik zeggen. Wat mij trouwens ook opvalt aan de quinny wagens is dat als het kindje in de wandelwagen zit de achterwielen een beetje scheef gaan staan. De bovenkant van het wiel staat een beetje naar binnen en de onderkant wat naar buiten. Heb er nog niet echt klachten over gehad, maar het valt mij altijd op. Meer meiden die hier last van hadden?
De verkoper van de babydump vertelde mij dat de quinny buzz niet bedoel is om lang en ver mee te lopen zoals het bos en strand kan die absoluut niet aan!! En als je dat doet is ie na een jaar versleten. Toen raadde die mij de mutsy transporter aan ( 200 euro goedkoper dan de buzz) en deze rijd ook een stuk beter!
Ik heb een quinny buzz drie en vond het voorwieltje ook een beetje lastig worden, heb toen gewoon een nieuw setje voor voor gekocht en er een quinny buzz 4 van gemaakt, nu is hij helemaal super. Buggaboo vind ik persoonlijk de bak veelste laag
Ik heb m ook en ben erg tevreden Tygo zit er nog steeds in...Heb van Quinny gratis gordelverlengers gekregen
Wij hebben de Quinny Buzz4 aangeschaft. Ik weet dat mn vriendin de Buzz3 heeft en er ook problemen mee had. Moet zeggen dat de Buzz4 super soepel is, is ook stabieler met 2 wielen voor ipv 1. Nu is mijn wagen nog niet in gebruik dus ben benieuwd wat deze gaat doen na verloop van tijd! : Wel weet ik dat je de nieuwe wielen van de Buzz4 ook op de Buzz3 kunt zetten..
Ik ben erg blij met onze quinny buzz, vond 'm ook erg mooi met de mc dreamy bak ;-b Nog even en dan mag onze tweede erin en gaat dochterlief op het skatebord erachter! Heb wel een tijdje geleden een nieuwe voorwiel (all-terrain-wheel) gekocht ivm slippende banden... de gordelverlengers moet ik nog bestellen.. hoe werkt dat?