Waterpokken??

Discussie in 'Verzorging' gestart door ikke1981, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien er al voor de zoveelste keer de waterpokken heerst op het kdv, is het natuurlijk niet raar als Quinn de waterpokken zou krijgen.
    Tot nu toe nog niet, maar, ik ondekte net achter Quinn zijn oortje een blaasje, met helder vocht, maar niet rood ofzo erom heen.

Is dit misschien het begin van de waterpokken??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, dat is heel goed mogelijk.. Als je hem morgenochtend uit bed haalt moet je er dan al meerdere zien, anders is dat het niet.

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Direct kidsclin voor waterpokken halen bij de apotheek. Is het enige spul wat ook op open blaasjes mag en het helpt goed tegen de jeuk.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Arja Ik zou eerst willen weten wat hij heeft voordat ik spul tegen waterpokken ging halen. Misschien was het alleen een reactie op een prikkend beestje.

En heeft Quinn er inmiddels bij gekregen? Waterpokken breiden zich langzaam uit en hij zou er nu toch meerdere moeten hebben.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee niks meer bij gekregen gelukkig, dat plekje is wel roder geworden.
    Hij klaagt wel over moe zijn, doet hij al een week, en dan is hij net zn bedje uit.
    Ik denk niet dat het dus de waterpokken zijn, wat wel, geen idee

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Misschien is ie wel gestoken door een beest? Dat kan ook rare plekjes geven. Ga anders ff langs de HA als je het niet vertrouwt.

Succes! Xxx sas

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hij had vanmiddag verhoging en zag vanmorgen ook weer 2 mini plekjes in z'n hals. Het is toch nog afwachten.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    De plekjes worden steeds meer, ze zijn wel heel klein.
    Ik heb nog nooit iemand met waterpokken gezien, dus 100% zekerheid heb ik dus nog steeds niet.
    Ik heb wel al de zalf gehaald, wil niet morgen als de bom ineens barst met niks zitten.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou de explosie is er, Quinn heeft echt de waterpokken.
    Ben al flink aan het smeren, heeft er tot nu toe niet zoveel last van

10. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Tip: haal havermout, stop dat in een washandje. Als je hem in bad doet, dep je hem hiermee helemaal in. Daar drogen de waterpokken van uit. Is goed tegen de jeuk en de waterpokken zijn sneller weg.

Beterschap!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook het spul gehaald wat hierboven staat, morgen ochtend doe ik hem in bad, want dat lukte me echt niet meer met hem.
    HIj is goed ziek nu, 39,6 koorts, en geeft aan dat hij pijn heeft aan zijn piemeltje.
    Ik zie die krengen gewoon zowat groeien, zuch worden lange dagen ben ik bang

Weet iemand wat "normale" koorts is bij waterpokken en hoelang het mag aanhouden?

12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Onze dochter is er net weer doorheen. De blaasjes zijn ingedroogd en ze is weer vrolijk. Afgelopen maandag zagen we het eerste blaasje, dinsdag en woensdag werden het er meer en donderdag en vrijdag was ze flink ziek. Donderdag op vrijdagnacht heeft ze amper geslapen maar zaterdag ging het weer beter. Zaterdagavond had ze wel weer koorts, maar vandaag ging het top! Geen koorts meer en een vrolijk meisje. Ze heeft dus van donderdag tot zaterdagavond koorts gehad (meestal zo rond de 39/39,5) maar omdat ze genoeg dronk en plasluiers had, hebben we hier verder niks mee gedaan. Kinderen hebben nu eenmaal snel hoge koorts en zolang ze blijven drinken en plassen is er meestal niet zoveel aan de hand.

Ik heb 'r vanaf donderdag regelmatig ingesmeerd met kidsclin en gebadderd in zemelenwater en zaterdag waren de blaasjes al ingedroogd. Is echt snel gegaan. Inmiddels smeer ik 'r in met calendulanemulsie voor kinderen, zodat ze minder jeuk heeft aan de korstjes en ze geen littekentjes krijgt. Het ergste hebben we achter de rug, nu zorgen dat we de korstjes wegkrijgen en ze weer een beetje toonbaar is!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft het echt goed te pakken. De nacht was werkelijk een drama, koorts pijn noem maar op. Vanmorgen lekker in bad gedaan met de zemelen, vond hij heerlijk, na 3 kwartier wilde hij er pas uit hihi.
    Later op de ochtend kreeg hij pijn met het plassen maar kon geen blaasje ontdekken bij zijn piemeltje, in de middag wist ik het echt niet meer, quinn schreeuwde het soms echt uit. Dus de ha gebeld en kon snel langs komen. Quinn heeft hoogstwaarschijnlijk blaasje in zijn piemeltje, en ja dat doet echt zeer.
    Er is niks tegen te doen dan uitzieken en goed zijn plas en koorts in de gaten houden.
    Quinn gaat nu 2x per dag in bad, smeer hem veel in, geef hem zetpillen en meer weet ik niet wat ik kan doen.
    Vind het zo verschrikkelijk zielig!!

14. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Het is ook verschrikkelijk zielig! Mijn dochter heeft een maand geleden het drama van die waterpokken gehad. Het viel me enorm tegen hoe zwaar het ziekteverloop was. Een week meer dan 40 graden koorts en alleen op haar hoofd had ze al meer dan dertig pokken. Op haar hoofd had ze relatief weinig! Ze heeft zeker 200 van die krengen gehad over haar hele lichaam, en ook hele grote die echt een soort van gat in de huid veroorzaakt hebben. Nu een maand later zie ik 38! lidtekens op haar huid waarvan gelukkig maar drie in het gezicht. Ik hoop dat ze nog wegtrekken.

Ik wens je veel sterkte met die waterpokken, want het is een groot drama. Ik heb nog nooit zoiets zieligs gezien. Maar ja, na een week of twee is het ergste wel weer voorbij. Gelukkig vergeet je kleintje het weer super snel.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    twee weken, pfffff we zijn nu 5 dagen verder, en ben totaal gesloopt!
    De nachten zijn drama, en Quinn heeft heel veel pijn, vooral bij zijn piemeltje en zijn billen, de luiers zijn nog nooit zo vaak verschoont als nu.
    Quinn gaat nog steeds 2x perdag in bad, we laten hem zoveel mogelijk zonder luier lopen en we smeren ons rot

Quinn heeft er gelukkig weinig op zijn hoofd, maar zijn buik, rug en benen sjemig, die zijn niet te tellen gewoon.
    De koorts, sja vanaf vrijdag geloof ik verhoging, 38.0 en vanaf zondag koorts zo rond de 39,0

Maar ja we zetten maar door, we moeten wel!

16. Pris

Pris Fanatiek lid

Tygo heeft een paar weken terug de waterpokken gehad.
    Wij hadden dit spul HeltiQ - WaterPokken
    Werkte super, kon gelijk merken dat hij minder jeuk had na t insmeren (insmeren zelf vond hij niets).

Succes ermee!
    Hopelijk heeft hij snel minder last!

17. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ik weet hoe je je voelt op het moment, mijn meisje het het nu ook.
    Koorts, huilen, jeuk echt heel zielig..

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Calendulan kinderemulsie mag toch ook? Dat is namelijk wat de apotheker ons heeft meegegeven.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Sinds gister gaat het eindelijk beter met Quinn. Geen koorts meer, blaasjes verdwijnen nu ook.
    Hij lijkt wel een krentebol met al die koorstjes, maar die jeuk dus ook weer.
    Maar goed we hebben vanacht eindelijk weer lekker kunnen slapen, dus ja we gaan de goeie kant weer op

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

Deel Deze Pagina