wie van jullie heeft /gebruikt ook een fietskar. wij hebben er een met een babyschaal, en ideaal dat ik hem vind. Ze valt er ook in slaap en vind het helemaal te gek als ze erin mag.
yep, hier ook een gelukkige gebruiker/en bestuurder van de fietskar Wij hebben er ook een babyschaal in. hij zit/ligt er heel relaxt in en kan door de zijraampjes naar buiten kijken. jammer dat hij zo laag zit, dan ziet hij alles op wiel hoogte. wanneer het mooi weer is, gaat het raampie open. Binnenkort gaan wij over naar het fietsstoeltje, omdat je babyschaal maar tot 9 kg gaat en tim al 9.5 kg is.
je kunt ook een peuterschaal krijgen. Die van ons is anders dan anders, het zitje is nml laag bij de grond waardoor de beentjes dus zeg maar liggen. Dus een peuterschaal hoeft hier niet. Ik wil wel een ondersteuning kopen voor de nek voor het geval als ze in slaap valt.
ik heb er ook 1 en heb de maxicosi er in zitten.. hoort wel niet, maar hij zit erg stevig.. de babyschaal zat veel te los.. nu zit er geen beweging in.. maar ik vind de fietskar niet zo handig hier.. te smal paatje achter t huis en ik kan de draai van onze tuin naar t paatje niet maken.. dus hier is t wat meer een gedoe.. maar als we allemaal gaan fietsen dan is t wel handig...
Ik heb een Burley en gebruik hem ook als boodschappen wagen als ik te voet boodschappen ga doen. Ideaal ding, ik heb hem heel veel gebruikt en dat ga ik straks weer doen met de kleine! Ik heb er een babyschaal in, met een maxi cosi kan er geen ander kind naast zitten nml.
ik heb een Croozer 2 persoons. Best een breed ding. Denk niet dat ik er veel winkels mee in kan maar vind 'm fantastisch! Ook de prijs viel enorm mee. Dat ik voor deze heb gekocht was 1 de prijs en 2 dat er een voor dat merk een babyhangmat te koop was ipv een babyschaal. Dat is voor mijn gevoel toch beter omdat ie dan de hobbels en bobbels niet zo voelt. Ben er gisteren voor het eerst mee wezen fietsen. had verwacht dat ie heel zwaar zou trappen maar hij fietst heerlijk! Merkte helemaal niet dat ie er achteraan zat. En had toch wel mijn oudste mee en die is 12 kilo Goede vering trouwens ook. Met de fiets voelde ik de hobbels aardig maar de kar die bewoog nauwelijks over de hobbels.
wij hebben een duo cruiser zie foto, maar ik fiets er alleen mee, want wandelen zond ik niet zo een succes in de stad, dan neem ik de draagdoek wel mee.
Ik heb ook een fietskar maar gebruik hem nooit meer. Heb hem gebruikt in de periode dat mijn zoontje nog niet voorop de fiets kon. En toen hij net voorop kon voor de langere stukken. Ik was afhankelijk van de fiets en veel dingen waren te ver weg om te lopen. Op zich heel fijn, maar ik vind het toch gezelliger en practischer om hem op de fiets te hebben.
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een fietskar. Vandaag mijn eerste ritje gemaakt. Fietst heerlijk, moet wel even kijken of ik een hydrofiel kan spannen, zodat er geen zon in haar ogen komt. Wel vond ik dat ze lag te schudden als ik over straatstenen heen fietsten. Is dit erg? Haar hoofd en lichaam lagen wel stabiel. Ze ligt in een webber babyschaal die goed vast staat.
zit er enige vering in de babyschaal? De banden van de fietskar niet op zn hards volpompen, maar wat zachter, dat helpt tegen schudden. En met een betegelde weg gewoon niet zo hard gaan. maar ik ga ervan uit dat je dat toch al niet deed wat ik in het begin er ook nog in had was de maxicosi verkeliner om het hoofdje wat vast mee te zetten
Het advies is om kinderen pas vanaf 3 en sommige fabrikanten zeggen zelfs 6 maanden in de fietskar te vervoeren. Met de oudste hebben wij het al veel eerder gedaan (we waren ons niet bewust dat dit niet mocht) met idd zachte banden in een babyschaal met verkleiner en heel rustig rijden. Nu met de jongste nog niet gefietst maar gaan vast niet wachten tot hij 6 maanden is, hij is een flinke knul die zijn koppie al heel goed omhoog kan houden. Wij hebben trouwens een chariot cougar heerlijke wagen. Ik vind de dubbele wel erg breed maar ja wat doe je anders met 2 kids.
Bedankt voor de tips! Ga de banden nog iets leeg laten lopen, en morgen de verkleiner om haar hoofd doen. Ik fiets inderdaad heel zacht over de stenen heen, zodat ze zo min mogelijk schud. Er zit helaas geen vering in de babyschaal. Hij is van een soort piepschuim gemaakt, en dan heb ik er nog een bontje in zitten.
sommige babyschalen zijn er wel vanaf dag 1! Maar ze moeten zich natuurlijk wel indekken. Bovendien vanaf 6 maanden zou ik niet meer aan een babyschaal beginnen maar een peuterschaal. En er is natuurlijk ook heel erg veel veranderd aan fietskarren. En iemand die afhankelijk is van een fietskar, omdat er geen auto is, heeft natuurlijk geen keus. Maar ook in de maxicosi wordt afgeraden om je baby voor langer dan zoveel minuten in te vervoeren. Ach ja wanneer en hoe je vervoerd maakt niet uit als je er maar goed over nadenkt wat het beste is voor jou kleine
De babyschaal is inderdaad vanaf dag 1 te gebruiken. Ze ligt hier ook veel minder "geforceerd" in als in een cosi. Ik heb wel een auto, maar word er helemaal moe van om continu alles met de auto (zeker met dit lekkere weer) of lopend te moeten doen. Ook de KDV is lastig bereikbaar met auto, en maar 5 minuten fietsen bij ons vandaan. Ook mijn werk is maar 5 minuten fietsen bij ons vandaan. Vind het dan doodzonde van de diesel om met de auto te gaan. Daarbij fiets ik ook erg graag. Draagzak ligt in de kar, dus kan ik met de kar ergens naar toe, moet ik dan lopen, heerlijk in ze zak.
die van mij ook en we fietsen ook vrij snel met haar, direct na de kraamtijd. Voor het naar en halen van school gaan. Wij zijn ook gegaan voor een babyschaal ipv de maxi cosi die er in kan. We hebben eerst gekeken hoe het eruit zag met maxo cosi, maar het zag er niet mooi uit en dacht echt van als ik haar erin moet zetten dan is het net als ze zit. Dus babyschaal gekocht. En toen lag ze er prettig in. Bij ons was het winter (bijna) Dus voetenzak van de maxi erin en verkleiner en van schokken was bijna geen sprake. Ze vond het geweldig trouwens, ze viel altijd in slaap en als je stopte voor een licht ging ze huilen van rij nou door Ik ben een voorstander echt! En nu kan ze in een fietsstoeltje, maar dan kan ze niet spelen wat ze nu doet in de kar en is ze moe gaat ze heerlijk slapen zonder dat het hangt