Wij hebben een recaro autostoeltje aangschaft met isofix. Nou zat dit weekend de dochter van een vriendin er in van 7 maanden en het lijkt er op dat het stoeltje te ver naar voren staat gekanteld. Als het kind in slaap valt lijkt het hoofdje van het kind naar voren te vallen, De achterbank in onze auto loopt wel vrij schuin naar achteren, dus het zal wel daar door komen. Is dit erg? en kan je er wat tegen doen? Nou is het kind een maxicosi gewend waarin ze heel diep wegzakt en als het om een pasgeboren baby gaat ligt er een extra laagje in het stoeltje waardoor het kind ook wat meer ligt. Maar moet ik dit stoeltje nu wel houden? Ik denk eigenlijk dat we dit "probleem" wel met de meeste autostoeltjes zullen hebben op die schuine achterbank...
Weet het niet precies, maar heb je geen indicator die groen moet zijn? Ik heb een maxi cosi met easybase en daarbij moeten de controle dingetjes op groen staan ipv rood. Te ver naar voren lijkt me niet goed. Bij maxicosi kun je kijken of het stoeltje geschikt is voor je auto en waar hij mag staan. Heeft Recaro geen website waarop dat staat?
ligt niet aan het recarostoeltje maar aan je achterbank, die is waarschijnlijk te schuin... bij de maxi cosi gebeurd dit ook als ik onze dochter niet ver genoeg naar onder schuif zeg maar..
Ok, dan moet ik dus vooral opletten hoe ik het kind er straks in leg? Ik vind het wel fijn dat ik dit weekend even heb kunnen "oefenen" ermee. Nou maar hopen dat ons kindje straks gewend is om iets rechter op te zitten.
in het begin hoef je daar nog niet zo op te letten.. maar onze dochter is bijna 7 maanden en veel beweeglijker met hoofdje dan een kindje van paar weken oud... onze dochter zou liever andersom zitten omdat ze zo niets ziet dus ze probeert ook overeind te komen en als ze verder onderuit zit, lukt dat niet zo goed...
Wij hebben een renault laguna. De achterbank loopt ook vrij schuin. Daardoor zit de autostoel ook een beetje schuin...het is niet anders.
bij de familyfix kun je de stoeltjes met een hendeltje aan de familyfix kantelen dus de Mc iets verder omhoog en de autostoel verder naar achter zetten. Je trekt de stoeltjes dan naar de voorstoel zeg maar. Misschien kan dit bij jullie ook?
Dit probleem hadden wij ook toen we een nieuwe auto kregen, de bank liep schuin af. Wij hebben de easybase er toen uit moeten halen en de maxicosi gewoon in de gordel vast gezet, want als mijn zoontje in slaap viel hong zijn hoofdje naar voren te bungelen. Zag er erg zielig en vooral niet veilig uit. Zonde van de easybase maar de veiligheid staat voorop.