In scheiding en een groot probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Gummiebeertje, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hoi allemaal.

Ik weet niet of iedereen mijn vorige berichten allemaal had gelezen, maar dat ging over mijn man, die nogal depressief overkwam.
    Nu is er een heleboel gebeurd in de tussentijd, en ik denk dat hij juist niet depressief is, maar gewoon 1 of andere stoornis heeft.
    Let wel...dit is dit alleen iets wat ik constateer, maar meerdere mensen in de omgeving en ook een maatschappelijkwerkster/psychologe bij de huisarts heeft dit vermoeden.

De laatste druppel was voor mij dan ook begin april.
    Er kwam weer een ruzie omdat hij echt helemaal niks uitvreet in huis, en mij de zorg van onze dochter aan mij overlaat, en ook het hele huishouden.
    Zo lang mogelijk in bed liggen, en veel achter de computer zitten, dat was voornamelijk zijn bezigheid.
    Ook alles negatief vinden en daar zo over praten...werd er knettergek van.
    Er kwam dus ruzie, en mijn man vond het nodig om me van alles toe te wensen en na te roepen.
    Zo moest ik maar doodgaan aan 10 soorten kanker, ik moest gaan zwemmen met een steen om mijn middel...ook wilde hij mn schedel wel breken met zn vuisten zei hij....
    Toen wilde hij mijn keel pakken en gaf ik hem een mep als tegen reactie, ik laat me niet naar mn strot pakken :S
    Toen kreeg ik zelfs nog een schop na :S
    Tegen zijn moeder zei hij...die had hij op dat moment aan de telefoon...kijk nu slaat ze me ook nog...maar niet er even bij vertellen dat hij mn keel pakte :S

Ik heb toen mijn ouders gebeld, en mijn vader en broer zijn toen hier gekomen, en mijn moeder heeft de politie gebeld..
    Hij is toen weggegaan...voor een maand...heeft niet 1 keer gevraagd hoe het met zn dochter ging.
    Na een maand kwam hij terug, had wat kleertjes voor onze dochter gekocht, maar ze herkende hem uiteraard niet meer...ze in nu 1,5 jaar.
    Voor mij had ik eigenlijk al de keuze gemaakt, ik was klaar met hem, en dat werd die avond ook weer bevestigd..
    Hij dronk die avond al gelijk 5 biertjes weer op.....en als dat nu af en toe is okay, maar dit is dagelijks voor hem, en hij weet dat ik dat vreselijk vind.
    Heb die nacht amper geslapen, want was bang dat hij me iets zou aandoen.
    De dag erna, op moederdag weer ruzie gekregen...hij vond dat ik zn gedrag eigenlijk uitlokte....dus is zijn gedrag daarmee goed :S?????

Toen heb ik mn ouders gebeld...heb spullen gepakt en mn pa heeft mij en mn dochter opgehaald.
    Mijn man heeft de auto gepakt en is naar zijn familie toegegaan...

Kort daarop heb ik de scheiding aangevraagd...en omdat ik hem een mail had gestuurd dat hij een rekening moest gaan openen en een adres moest laten weten zodat ik zijn post kon toesturen, kreeg ik geen antwoord. Op een sms kreeg ik het antwoord...stuur maar niks...hij wil dus onvindbaar zijn..
    Prima...ik ben nu dus bezig al zijn rekeningen op te zeggen...
    Zorgverzekering, begravenisverzekering etc.
    Ook heb ik zijn mobiele telefoon laten blokkeren en opgezegd, dat stond allemaal op mijn naam, en ging van mijn rekening af.
    Ik heb de gemeente laten weten dat hij is vertrokken met onbekende bestemming, en mn uitkering is daarom nu omgezet in een alleenstaande ouder uitkering...dus krijg nu minder als voorheen.
    En dat is niet erg, ik zal me prima kunnen redden straks, maar de auto, een diesel, en een dure, staat nog wel op mijn naam.
    Hij heeft de auto mee, met het kentekenbewijs, en ik kan niks met de auto, maar betaal er wel voor.
    Ik heb alleen het overschrijvingsbewijs hier.
    Ik heb de RDW gebeld, mn advocaat en ben bij de politie geweest en ik krijg eigenlijk te horen dat ik er niks mee kan..
    Ik moet maar voor hem blijven betalen.

Is er iemand die weet of ik de auto op een ander zn naam kan zetten?
    Ik moet van de auto af.
    Desnoods de auto bij een bekende overschrijven en opgeven als gestolen, weet iemand of dit mogelijk is?

Van mij mag hij de auto houden, maar dan moet hij er ook voor betalen.
    Een laffe zak is het, want hij wil onvindbaar zijn denk ik...ook omdat hij me met een schuld achterlaat nu.
    Leuke vader is dat.
    Heeft zelf het dvd spelertje van de uk voor in de auto meegenomen...
    Jat dan van mij als je boos bent, maar niet van je dochter...in mijn ogen zink je dan echt heel erg laag.

Weet iemand of ik iets met de auto kan? Alle tips zijn welkom, ik ben ten einde raad.
    De scheiding komt er toch wel...met of zonder zijn handtekening.

Sorry dat ik een beetje ratel :D

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jeetje meid... :( Ik heb geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
    Wat een @#$ situatie!!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfff, wat een verhaal, en wat een lamzak,

MAaarrrr, ik vrees dat je zonder kentekenpapieren helemaal niets kan. Die heb je echt nodig als je die auto wilt gaan overschrijven.

Wellicht dat je 'm als gestolen kan laten registreren, en als de politie 'm aanhoudt, dat je dan weet waar hij is? En anders zijn ouders inschakelen? Kan je hen niet bellen?

4. Locusta

Locusta Niet meer actief

Kun je de auto niet als gestolen opgeven? Je hebt hem immers niet meer in je bezit en weet niet waar hij is. Misschien krijg je dan wel een vrijwaringsbewijs en kun je daarmee je autoverzekering laten schorsen, zodat je daar geen kosten meer aan hebt.

Ik weet niet of het kan hoor, maar je zou een gokje kunnen wagen.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou de auto als gestolen opgeven, want dat is ie in feite wel, de auto staat op jouw naam en je weet niet waar hij is en je (bijna) ex man is ermee vandoor.
    Dit is iets wat de politie ook had kunnen doen voor je, maar ja als je zelf geen aangifte doet doen ze hier weinig helaas.
    En ik zou eens met de RDW bellen over eventuele schorsing, of er dan gevolgen voor jou aan zitten als hij er mee gepakt wordt.
    Iets anders zou ik zo een twee drie niet weten.
    Heel veel sterkte in elk geval en ik hoop dat je snel de auto terug hebt.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wat een rot situatie!
    Het enige wat ik je kan adviseren geef hem als gesloten op bij de politie,

en bel ook je autoverzekering om te melden dat hij gestolen is.
    Wel zetten ze dan de premie stop, dus als je ex dan een ongeluk veroorzaakt oid is hij niet verzekerd.

Maar je bent ook niet aansprakenlijk als er boetes worden gereden of andere verkeers overtredingen begaan worden.

En neem inderdaad contact op met de ouders van je ex en leg het verhaal uit van de auto.

Misschien kunnen zij de papieren regelen ?

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als jij het overschrijvingsbewijs hebt en het staat op jouw naam, dan kun je hem gewoon als gestolen opgeven. Dat is ook de reden dat je dat deel nooit in de auto achter moet laten, want als hij dan gestolen wordt kunnen ze hem overschrijven en is het niet meer te bewijzen dat de auto van jou is. Dat je (ex)man de andere autopapieren heeft maakt in dit geval niks uit, want daar kan hij niks mee. Ik zou dus de politie bellen en vertellen dat hij hem meegenomen heeft zonder toestemming (Gestolen dus). Ook bij je verzekering opgeven als gestolen. Want alle boetes die hij nu krijgt me JOUW auto zul je anders ook zelf moeten gaan betalen. Zo snel mogelijk regelen dus.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    o ja, schorsen heeft geen zin, want dan moet je namelijk aan kunnen tonen waar de auto staat en blijft hij geregistreerd op jouw naam. Als er dan dus mee gereden wordt en je wordt geflitst ben je helemaal strafbaar. En daar staan hele hoge bekeuringen op.

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

volgens manlief kun je een nieuw kenteken aanvragen bij het rdw en dan krijg je de nieuwe papieren thuis gestuurd en platen.. aan die platen heb je dan weinig maar je kan hem dan wel overschrijven.. kost alleen een hoop..

Maar makkelijkste is denk ik als gestolen opgeven..

Jeetje meid wat lastig! Sterkte

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ah oke, dat wist ik dus niet zeker, vandaar dat ik zei dat ze even moest bellen om te vragen.
    Maar dan inderdaad als gestolen opgeven.

11. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    sjezus meiske toch wat heftig en wat een ellende!! en wat een enorme eikel!!

idd gewoon opgeven als gestolen hij heeft hem toch mee genomen !!!!

ik vind overigens ook wel dat ze jou beter moeten helpen in zoon situatie!!!

Heb je echt totaal geen idee waar de auto staat? anders kun je dat tevens melde bij de politie dan kunnen ze toch meteen actie ondernemen!!

heeel veel sterkte meis!!!!

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat een ellende..
    Het klinkt inderdaad als een onhoudbare situastie en meer dan een depressie..
    Ik zou ook zeggen opgeven als gestolen anders is het wel een hele gekke situatie...
    Wel moeten betalen maar geen auto hebben..

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je weet dat bij zn familie zit dan ga je daar toch heen, desnoods met politie, om je auto weer terug te halen.
    Vind het ook raar dat de politie en je advocaat je niet het advies geven om de auto als gestolen op te geven, dat is ook het eerste wat ik bedacht toen ik het las.
    Tis dan niet je vraag, maar toen ik las dat de maatsch.werker/psychologe van de huisarts tegen jou zich had uitgelaten vroeg ik me toch even af waarom zo'n persoon zich niet houd het beroepsgeheim.

14. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Pfoe.. Heftig meid...:( Ik heb geen tips voor je.. Alleen dat je je taai moet houden!! Heel veel sterkte... Dikke knuffel.:)

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Pff meid dit is echt een hele erge situatie zeg!
    Ik kan je alleen maar het advies geven wat de andere meiden ook hebben gedaan...geef de auto als gestolen op.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja hetzelfde advies als de rest: Geef de auto als gestolen op.. probeer dat iig te regelen. En anders verzoek je hem eerst via sms of hij de auto kan terugbrengen omdat je anders problemen krijgt...of misschien moet je daarmee wachten tot hij niet meer zo boos is, want hij komt vrij emotioneel over gezien zijn woorden EN daden en reacties....

Verder zou ik als ik jou was zijn verzekering en uitvaartverzekering niet opzeggen, en zeker niet zonder hem daarvan op de hoogte te stellen, of hem een kans te geven die dingen zelf te regelen. Als hij echt zo onaanspreekbaar is, zou je proberen dat te kunnen regelen met zijn ouders oid.. maar zomaar een verzekering van iemand opzeggen, kan je problemen mee krijgen, ook als jij het betaalt of het op jouw naam staat. Vind het trouwens vreemd dat ze het laten opzeggen, want wettelijk gezien moet hij eerst kunnen aantonen dat hij een nieuwe verzekering heeft, voordat ze zijn polis opzeggen. (tenzij hij schulden heeft). Maar ok..

Hoop in ieder geval dat deze situatie snel opgelost is, en dat jullie dit op een volwassen manier kunnen afronden. Is beter voor de kleine, voor hem, en ook voor jou!

17. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    hier hetzelfde advies:

Gewoon als gestolen opgeven! Dat is echt het beste wat je kunt doen!

Oh trouwens, bij het RDW krijg je tegenwoordig geen nieuwe platen meer. En het kost maar 31,-

Maar toch zou ik hem, nogmaals, echt als gestolen opgeven.

Heel veel sterkte en succes! X

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een klotesituatie meis :( Heel veel sterkte!

Wat de auto betreft: opgeven als gestolen! In feite heeft hij hem ook gestolen, want hij heeft je papieren mee. Zonder kentekenbewijs kun je niks. Deel 1 en 2 kun je inderdaad opnieuw aanvragen bij de RDW, maar dat veranderd niks aan het feit dat hij op jouw naam staat. Dat blijft zo. Je hebt kentekenbewijs deel 3 nodig om een vrijwaringsbewijs aan te vragen. Heeft hij die ook mee?

Tja, ik zou het echt hard spelen en niet betalen voor iets wat je niet hebt. Auto opgeven als gestolen!

Kun je trouwens ook niet je autoverzekering opbellen en ook daar opgeven dat de auto gestolen is?? Weet iemand hier dat?? Dan wordt de verzekering toch ook stopgezet en op het moment dat hij dan aangehouden wordt, komen ze erachter dat de auto onverzekerd is.

In ieder geval heel veel sterkte!!

19. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Opgeven als gestolen.. ooit wordt hij aangehouden en dan checken ze de kenteken. hij jouw een kut streek flikken.. dat kan jij ook.. misschien met een nachtje cel wegens diefstal.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn man zegt dat je ex in feite jouw auto heeft gestolen en dus kun je aangifte doen. Je hebt je kentekenpapieren niet nodig alleen deel 3. Als jij aangifte doet ben je ook niet meer aansprakelijk voor de dingen die hij doet met jouw auto (door rood licht rijden, tanken zonder betalen, hoge snelheid, ongeluk veroorzaken en noem maar op). Snel doen hoor!

Deel Deze Pagina