Hallo allemaal, Mijn dochtertje is nu bijna 12 weken oud. Sinds de 2e week na haar geboorten ongeveer is het een chaos wat betreft slapen. Ik leg haar dan in bed en dan is het wachten... wordt ze wakker en gaat ze huilen... of gaat ze slapen. Als ze gaat slapen is de volgende vraag: slaapt ze (zoals zo vaak)10 minuten, 45 minuten...of slaapt ze 2/3 uur? Ik merk aan mezelf dat het een soort van spanning bij me teweeg brengt. Ik blijf vaak om het hoekje staan kijken of ze in slaap valt of niet. Dan ga ik naar beneden en daar ligt de babyfoon. En dat is nu net het probleem... Ik ben zo bang dat ik haar hoor. Ik zit dan in stilte te hopen dat het stil blijft. Ik heb ondertussen best wel een hekel aan dat ding gekregen. Voor mij is het een soort van slechtnieuwsbrenger geworden. Zijn er meer mensen die dit herkennen of stel ik me aan?
Hier geen babyfoon omda we gelijkvloers wonen, maar als het zo'n spanning geeft waarom gebruik je hem dan nog? Ik zou hem lekker uitzetten en gewoon af en toe even luisteren of kijken.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor! Maar dat is natuurlijk wel de functie van een babyfoon! Ik zette 'm wel eens gewoon op stil, even rust in mijn hoofd. zoë sliep ook erg onrustig en als ze dan stil was mocht ook niets of niemand een geluid maken! Ik was doodsbenauwd dat ze weer wakker werd. Maar het wordt beter hoor! En je gevoel naar de babyfoon ook! Waarom is je meisje zo onrustig? Last van krampjes? Misschien is regelmaat en misschien inbakeren een oplossing?
Ik herken het zeker, terwijl mijn zoontje altijd goed sliep. Toch werd ik er bloednerveus van. Ik heb dat ding dan ook snel eruit gegooid. Veel rustiger was het. Als hij huilde hoorde ik dat zonder de babyfoon ook.
Ik word zelf ook nog gek van dat ding, en ik heb hem snachts zelfs nog naast mijn hoofd staan, ik ben gewoon bang dat ik niet wakker wordt anders, ik zou het gewoon eens moeten proberen eigenlijk. Ze slaapt gewoon in de kamer naast me en het is best gehorig, ik weet ook niet wat het is. Ze is ook geen kleintje meer, ja wel klein maar niet pasgeboren dus je zou haar moeten kunnen horen, en als ze huilt, dan huilt ze ook echt Overdag zet ik hem weleens gewoon uit, en ga af en toe luisteren, misschien kun je dat ook doen?
Hoihoi, Bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat jullie me een beetje begrijpen. Ik durf de babyfoon nog niet uit te zetten, maar hij staat al wel op z'n zachtst. Misschien dat ik em binnenkort inderdaad wel helemaal uit zet... Maar dat is nog een stapje te ver op dit moment. (Jeetje nooit van mezelf gedacht dat ik zo neurotisch kan zijn hihi) @Lisszy, mijn dochtertje heeft nogal last van lucht in haar buik en reflux. Halverwege de fles (na het boeren) begint ze te brullen. Ze wil dan de speen pakken, maar door de lucht in haar buik heeft ze pijn en lukt het pakken van de speen niet. Ik leg haar dan op het aankleedkussen of in de wipstoel (die houdingen kan ze dan nog wel verdragen) en dan kan ze de rest opdrinken. Gezellig voeden is het hier niet..... Ook heeft ze vaak last van moeizame ontlasting. Ik denk dat ze daarom zo slecht slaapt. (Ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat sinds ze Zantac gebruikt). Vandaag naar de HA geweest en zij zegt dat het brullen tijdens de fles met de reflux te maken heeft. (Ik geloof daar niet zo hard in, ze moet zo ontzettend hard haar best doen om windjes te laten dat ze rood aanloopt en huilt). In ieder geval moet ik tot het eind van deze maand met de Zantac doen en als het dan nog hetzelfde is, dan worden we doorverwezen naar de kinderarts... De regelmaat is er wel.. het is drinken, 10 minuten bij mama/papa rechtop, wipstoel (half rechtop), box en als ze begint te gapen of wrijven in oogjes of jengelen.. dan naar bed. Daar in de slaapzak, kusje en welterusten. En dan is het spannend....
Oh wat sneu voor je meisje! Ik hoop voor jullie dat Zantac helpt! Ik heb zelf geen ervaringen met dit soort problemen. Bij ons waren het echt de krampjes. Regelmaat doe je dus al, dat scheelt ook een hoop, ook voor de lange termijn straks! Oh en de babyfoon, kun je 'm niet op stil zetten? Dat je alleen de geluidjes ziet in de lampjes, zeg maar? Echt helemaal uit zetten heb ik nooit gedaan.
@Lisszy, dat zou ik nog wel kunnen doen denk ik. Misschien dit weekend eens proberen. Ik hoop hier gewoon dat het aan haar darmpjes ligt en dat het inderdaad beter wordt na die "magische" 3 maanden. Dan hoef ik niet zo lang meer namelijk.... En anders naar de kinderarts. Ik had dit probleem een paar dagen geleden al eens aan Eveline (voedingsdeskundige hier) voorgelegd en zij vond dat we KMA ook moesten uitsluiten. We zien het wel.....
Nou ik wilde net zeggen dat het precies eender klinkt als hoe mijn zoontje in het begin deed..en die heeft dus KMA. (wil je niet bang maken fzo hoor!) Ik weet dus precies hoe het is...ik heb wat avonden wanhopig op de bank gezeten hoor! Kus voor jou!
He meid, Hier ook iemand die bang is voor de babyfoon hoor! Laatste tijd zet ik m helemaal zacht.. Ik werdt bang van elk kreuntje.. Nu zet ik m ook wel eens uit omdat de deur dan open kan blijven staan naar de trap toe, maar swinter gaat alles dicht anders stoken we voor boven! Dan moet hij echt weer aan.
Precies daarom hebben we de luvion beeld babyfoon gehaald. Je kunt alles haarscherp zien ook al staat het geluid uit, dus hoef je niet 100x naar boven en schept een soort 'rust'
Hahaha, heel herkenbaar! Tijdens een onrustige periode zit ik ook vaak met heel veel spanning af te wachten wanneer die babyfoon gaat kraken. En als ik dan een kuchje hoor denk ik 'neeeee, niet nu al!' en ik voel dan zelfs mijn hart te keer gaan. Belachelijk Ik heb de oplossing er niet voor gevonden. Ik blijf het houden als hij weer eens een paar dagen weinig slaapt (en daardoor chagrijnig is).
Ik heb het ook gehad, L. was een huilbaby. En ik zet de babyfoon dus gewoon nooit meer aan. Die stress, dat continue verkrampen zodra je wat hoort, dat gefocussed zijn op dat ding, ik werd er helemaal gek van. En ik ben erachter gekomen dat ik haar echt wel hoor als ze dat wil hoor! Elke baby heeft genoeg volume om gehoord te worden, als ze maar echt willen Ik ben er pas geleden op vakantie, toen ze bij op de kamer sliep, pas achter gekomen dat L. eigenlijk een aantal slaapjes per nacht doet en tussendoor wakker is en een beetje kucht en speelt. Dat zou ik wel weten als ik de babyfoon steeds aan had, maar ik vind het niet echt noodzakelijk om te weten.