Hoe doen jullie dat met de nieuwe en oude babykamer?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jocy, Oct 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jocy

Jocy Lid

May 15, 2007
    11
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met een twijfelgevalletje en hoop dat jullie mij kunnen helpen... Mijn zoontje wordt in maart 2 jaar, nu krijgt hij in februari een broertje of zusje. Aangezien de baby in een wiegje komt te liggen en deze vrij groot is verwacht ik dat hij/zij daar wel 6 maanden in kan slapen. Nu willen wij de babykamer van mijn zoontje overzetten naar de 'nieuwe' babykamer, mijn zoontje blijft dan in het ledikantje tot dat de baby uit de wieg is gegroeid. Nu is mijn vraag wat voor meubels kochten jullie voor de oudste? Een nieuwe kast, wel geen andere commode? Kochten jullie de kamer als set (dus al met (junior?) bed) of alle meubels los? Hoop dat jullie m'n vraag nog snappen maar ik ben erg benieuwd naar jullie oplossing!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben een 2e babykamer gekocht. Daan sliep nog zo lekker toen in zijn ledikant en de meubels waren te groot voor op een kleiner kamertje.
    Nu hebben we gewoon een bed gekocht en in zijn comode staat nu zijn speelgoed enzo

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier ook een 2de babykamer. Dean is 21 maanden wanneer zijn broer wordt geboren. Zijn meubels passen niet in de andere kamer.. veel te groot hahaha dus een 2de kamer.
    vind ook dat hij nog te klein is voor een groter bed.

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier geen nieuwe babykamer.
    De beeb komt in Lisa dr oude kamertje maar dan voorlopig ook in een groot wiegje.
    Dus Lisa heeft dr ledikant mee en verder een nieuwe grote kledingkast en geen commode meer. Verschoon haar wel op de babykamer of op de bank.
    (fotos van haar nieuwe kamer in mn album)

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben voor de oudste nieuwe meubeltjes aangeschaft. Ze schelen op 1,5 week na 2 jaar.

Wij hebben van de Ikea een meegroeibed gekocht met de kasten en commode die daarbij horen. Handig van die commode is dat je een deel eraf kan schroeven waardoor je een gewone ladekast overhoudt.

We hebben de oudste een maand of wat voordat mn jongste geboren werd overgedaan naar z'n nieuwe kamer en hem eerst in het ledikant laten slapen, na een tijdje zijn we hem in het meegroeibed gaan liggen en dat ging goed (wel wat strubbelingen aan het begin). Dus hij lag voordat hij 2 werd al in een 'gewoon' bed.

Een hele nieuwe babykamer met een duur ledikantje zou ik zonde vinden, ik zou het gewoon proberen in een gewoon bedje, uiteindelijk zal ie toch een keer over moeten, dus het is geen zinloze aanschaf.

6. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Wij doen alleen de commode naar het nieuwe babykamertje. We kopen er voor de baby een ladekast van Ikea bij (de grote kledingkast van Isabella past niet op babykamer). En het babytje krijgt een wiegje. Die slaapt daar wel zo'n 6 maanden in en tegen die tijd is Isabella 3. Dan krijgt ze van ons een groot bed en is ze ook al gewend aan alle nieuwe familie omstandigheden.

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Wij hebben onze zoon in januari naar een groot bed gedaan ( 2.20 mtr), oud bed van mijn man, hij was toen 21 mnd.
    We hebben nu voor hem een nieuwe klerenkast gekocht.
    De oude babykamer met ledikant,commode en klerenkast staat nu weer op de babykamer, en gaat over niet al te lange tijd weer gebruikt worden.
    Hier was het gewoon niet nodig om een nieuw kamertje aan te schaffen.

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Milan was 2 jaar en 2 maanden toen hij over ging naar zijn nieuwe kamer. Gewoon een groot bed en een nieuwe kast, meer niet. Voor het verschonen gebruikte ik gewoon de commode in de babykamer of deed het op bed, waarom niet? Ik vond het een beetje onzinnig om 2 commodes in huis te hebben...

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Onze zoon is 2 jaar en 4 maanden en slaapt sinds 2 weken in een groot bed. Dit is zonder problemen verlopen.
    We hebben er een bijpassende kast bijgekocht en verder is hij verhuisd naar een grotere kamer.
    Er is ook nog ruimte voor een leuk speelhoekje in de nieuwe kamer.

De baby komt de eerste maanden bij ons op de slaapkamer, dus ik kan zonder problemen gebruik maken van de commode in de babykamer, deze gebruik ik dan dus voor allebei.
    Mijn zoontje is op het moment zindelijk aan het worden, dus ik hoop dat ik de commode voor hem niet meer nodig heb tegen de tijd dat de baby in zijn eigen kamer gaat slapen.

10. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hier heeft de oudste gewoon zijn kamer gehouden. De jongste heeft een andere kamer met eigen inrichting gekregen. Inmiddels heeft de oudste wel een groot bed, maar zijn oude ledikant hebben we verkocht. Voor de jongste hebben we een 'nieuwe' set via marktplaats gekocht.

11. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Nick is rond de 15 maanden naar een juniorbed gegaan en we hebben voor hem andere meubels gekocht. Toen Chris geboren is (Nick was toen 18 maand) hebben we de commode op Chris zijn kamer gewoon voor beiden gebruikt. In eerste instantie sliep Chris toch overal doorheen. Toen dit niet meer het geval was, gingen ze vaak gelijktijdig naar bed in de avond en kon hij dus ook nog gezamenlijk gebruikt worden. Als het dan overdag nodig was verschoonde ik Nick in de woonkamer. Inmiddels is hij overdag zindelijk dus is da took niet meer nodig. Ik vond het zonde om voor zo'n korte periode een tweede commode aan te schaffen.
    Inmiddels is Chris 15 maanden en heeft van de week ook de eerste (bijna geslaagde) poging ondernomen uit zijn ledikant te klimmen, dus denk dat we voor hem binnenkort ook de rekken van het ledikant gaan halen...

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Bij ons is het ook de bedoeling dat de meubels van de eerste overgaan naar de 2de.
    Vind het ook zonde om alles opnieuw aan te schaffen, het ziet er allemaal nog goed uit.

Wil voor de eerste dan een peuterbed en een kast halen.
    En verschonen zou ik dan ook op de commode doen in de babykamer of op bed.
    Doe ik nu ook wel eens op ons bed als ze beetje dwars is.
    En misschien wel zindelijk tegen die tijd maar dat weten we nog niet haha.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Als wij weer een kindje mogen krijgen doen wij Louise's meubels naar de andere kamer en zij krijgt nieuwe spullen. Weet nog niet of het dan een set weer wordt of dat we spullen loskopen. Een commode kopen we iig niet meer. Verschonen kan ook op bed en hopelijk is ze tegen die tijd wel zindelijk. Dus in plaats daarvan komt er een leuk bureautje met een boekenkast ofzo.

Haar ledikantje staat al op de andere kamer omdat ze nu in het logeerbed slaapt (die hebben we omgewisseld omdat ze een groot bed wilde).

14. Jocy

Jocy Lid

May 15, 2007
    11
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's en tips! Wij hebben een oplossing gevonden! Wij willen al een tijdje een nieuwe kledingkast op onze slaapkamer dus daar gaan wij nu achteraan. Onze oude kledingkast gaat dan naar de slaapkamer van de oudste, samen met het bijbehorende ladenkastje (staat nu op de gang) dat gebruiken we als commode. Als de baby dan uit de wieg gegroeid is gaan we op pad voor een groot bed met kast etc. Ik vind dan zo'n halfhoogslaper wel erg leuk voor hem!

Groetjes

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij zijn nu aan het klussen voor een tweede kindje en we zijn langzaam aan bezig met alyssa dr nieuwe kamer.
    als haar kamer klaar is (behang, verf, gordijnen) dan gaat ze met haar "baby" meubeltjes naa de nieuwe kamer en voor dr 2de verjaardag krijgt ze een nieuw bed en een nieuwe kast.
    zo kan ze dus nog even wennen aan dr nieuwe kamer met de vertrouwde spulletjes om dr heen.

ik zou geen nieuwe babykamer gaan kopen voor een 2de kindje.

wij hebben altijd gezegt dat als er heel snel een 2de kindje zou komen we dan alleen een extra ledikantje zouden doen en een nieuwe kast.
    een commode kan je voor allebei je kindjes gebruiken.

liefs doris

Share This Page