Hallo allemaal, ff een vraagje, Onze zoon van 11 maanden drinkt sinds een week uit een gewone beker. Althans ik geef hem slokjes. Hij vind het best leuk om te doen. Ik heb de heoveelheid van 150ml die hij normaal kreeg in zijn flesje afgemeten en merk dat het bijna een bekertje vol is. Alleen nu ik hem uit het bekertje geef kom ik vaak niet verder dan de helft of een paar slokjes. En eigenlijk wil ik niet terug naar de fles want hij moet vooruit. Een tuitbeker en drinken uit een rietje dat snapt hij niet. haha. Dus dat gaat niet. Hij heeft nog steeds goede poep/plas luiers en is superlevendig. Maar loop nu de hele dag achter hem aan te sjokken met drinken. En na enkele slokjes duwt hij de beker weg en draait hij zijn hoofdje om. Iemand hier ervaring mee en moet ik me druk maken?
je kunt het best beginnen met vaste momenten te kiezen voor de beker. Dus bijv. in de middag om yoghurt te drinken. De rest van de dag de fles. Dan steeds opbouwen, bijv. bij zijn boterham ook een beker melk geven. Dan went hij er aan. Het kost ze nou eenmaal zeker in het begin meer moeite om uit een gewone beker te drinken, dan drinken ze vaak wat minder. Probeer het eens zou iik zeggen. Hoef je je ook niet zo druk te maken over het feit dat bhij niet zoveel drinkT!
Je hoeft echt niet direct AL zn drinken in een open beker te geven hoor! Het is nog hartstikke vroeg om het te kunnen en vraagt een heel andere techniek etc. Ik bied meestal 1x drinken aan in een open beker en de rest vanuit een tuitbeker. Meestal doe ik zn yoghurt. Dat is dik en gaat makkelijker en beter. Als dat goed gaat breid ik wel uit. Maar vlgs het CB hoeft het pas met ca 1,5 jaar dus ik heb er geen haast bij!
Ok, heb gisteren ook idd zijn melk al in de beker gegeven. Die was bijna op. 's morgens krijgt hij zijn papje nog wel uit een flesje en de avondfles zijn we aan het afbouwen maar die geef ik ook nog uit de fles. Ik denk dat ik toch gewoon die tussendoor sapjes blijf proberen uit de beker en zijn melkje tussen de middag nog maar ff uit de fles. Tuitbeker word echt niets dus dat is wel jammer. Hij vind drinken uit een beker wel leuk om te doen. Kan het hem nog niet zelf laten doen want dan giet hij alles in 1x op de grond Maar het is ff wennen, je baby word nu groot en de zekerheid met de hoeveelheid drinken die je uit de fles geeft heb je dan niet meer. De flesjes gingen altijd wel leeg.