berg

Discussie in 'Verzorging' gestart door juffie roos, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje heeft al een tijdje 'last' van berg.
    Nu is het niet heel erg, maar je ziet het wel.
    Ik vroeg me af of je er iets aan moet doen.
    Doe er eigenlijk niks mee, verwacht dat het wel weer over gaat.
    Was 1 keer per week zijn haar en doe er soms haarlotion in.
    Is het nodig er wat aan te doen en zo ja, wat?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je hoeft er niets aan te doen, het gaat vanzelf over.

Wat wel schijnt te helpen is babyolie in het haar doen en dan de berg eruit 'schuiven' met een kaart ofzo. Maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd, lijkt me erg vies en vettig, zeker omdat Irem veel haar heeft. Plus dat het daarna gewoon kan terugkomen.

Wat ik hier wel heb gedaan toen het vrij veel werd is elke dag even tegen de haargroei inkammen. Daardoor kwam een groot gedeelte wel los.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb bergpads gebruikt maar dat vind ik zo'n troep... Heb nu haarlotion van Mylene, die helpt ook goed tegen de berg, het is tenminste een stuk minder nu..

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
  5. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Mijn zoontje heeft het ook een kleine periode gehad. Van mijn mams kreeg ik de tip om babyolie op zijn hoofdje te doen, intrekken ongeveer uurtje en dan met een speelkaart eraf halen.

Het werkt super!! hij heeft geen berg meer en na 2 keer gedaan te hebben was het allemaal weg.

Wel erna even zijn hoofdje wassen :)

Oh ja ook een tip, als je je baby in bad ofzo hebt gedaan erna even het hoofdje met schoon water schoon maken want berg begint door opgedroogde zeepresten

6. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    berg begint niet door opgedroogde zeepresten. Ik weet niet precies hoe wat het veroorzaakt maar het heeft in ieder geval met de talgproductie te maken. Mijn dochtertje heeft het ook en ik had tot voor kort haar haartjes nog nooit met shampoo gewassen.
    Dus dat kan niet door opgedroogde zeepresten komen.

Wat hier beetje helpt, is hoodhuidje inmasseren met babyolie, inwerken, tegen de haargrens inborstelen en dan lekker in bad met een doekje zachtjes wrijven. Gaat er veel vanaf.

7. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Mijn dochter heeft ook berg gehad toen ze jonger was.
    Dat was ook niet zo heel erg, en het gaat ook vanzelf wel weer weg, alleen is het niet zo leuk om te zien.
    Je kunt er wat babyolie op doen, dan wordt het zacht, en kun je het met een zachte borstel eruit borstelen.
    Het is idd een vette zooi, dus je kunt het ook heel makkelijk even doen, voordat je je zoontje in bad gaat doen.

Je krijgt het niet in 1 keer weg hoor, en belangrijk is dat je erniet aan gaat pulken..soms zit het erg vast, en kan je je zoontje er pijn mee doen ;)

Dus, babyolie erop doen....laten intrekken, dan met een zachte borstel eruit kammen...wat eruit gaat, gaat eruit, wat erin blijft blijft.
    Dat gaan de volgende keer wel mee ;) en dan lekker badderen.

Onze dochter had het ook net boven haar wenkbrouwtjes...
    Heeft een paar weekjes geduurd ;)

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik doe gewoon elke dag wat lotion in haar haartjes. Als dat opgedroogd is ga ik er met zo'n zacht borsteltje doorheen en dan komt er veel los! Door dat elke dag te doen hou je t een beetje bij en is het niet veel werk. Ik maak er gewoon een gezellig ritueeltje van, tijdens het voeden ofzo :)

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier bergpads van de Etos gebruikt. Nachtje laten zitten en de volgende dag met shampoo uitspoelen. Nog ff kammen en weg was de berg!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter had er ook last van, maar is inderdaad vanzelf verdwenen. Ik heb er niets aan gedaan.

Mijn zoontje heeft er geen last van, geen idee of het nog kan komen. Hoop eigenlijk van niet.

Deel Deze Pagina