Hoi dames! Ik vraag me iets af... Toen ik van de week ons zoontje op ging halen bij het kdv op een woensdag waren er 2 kindjes van een jaar of 8 - 9. Ons zoontje zit in de babygroep en vond dit eigenlijk wel vreemd. Ik heb er toen niets over gezegd. Ik was bang dat die 2 kinderen het zouden horen en dat vind ik wel sneu. Maar het lijkt me niet echt de gang van zaken op een babygroep? Het waren niet de kinderen van de 2 leidsters want die leidsters zijn nog te jong om "grotere" kinderen te hebben. Is dat bij jullie ook zo?
Bij ons zijn er weleens kinderen van de BSO bij de baby's. Die komen dan helpen met flesjes geven en met de grotere baby's aan de hand lopen enzo. Vinden ze prachtig. Ik zelf vond het wat minder op het moment dat ik één van die kinderen met mijn acht maanden oude baby zag sjouwen. En het moment dat er één met haar vinger in zijn mondje zat vond ik ook niet zo super. Daar heb ik wel wat van gezegd.
Was bij ons ook zo, toen mijn zoon nog naar de BSO ging. De groep was te klein en de babygroep ook, dan moeten de groepen samen. Dat is een van de redenen dat mijn zoon niet meer naar de BSO gaat. Ik vond het ook niks, niet voor de baby's en niet voor mijn zoon. Kind moet lekker buitenspelen en ravotten, spelletjes doen op de BSO. Je betaalt je blauw en dan moet hij helpen met luiers verschonen en met baby's tutten, slaat nergens op én hij vond het echt en straf. Toen heb ik het (gelukkig!) zo kunnen regelen op mijn werk dat het niet meer nodig was.
bij ons gebeurde het ook wel eens, waren vaak meisjes die helemaal verzot waren op baby's. alleen akkefietjes die ik hierboven lees kwamen niet voor, de kinderen mochten de baby's absoluut niet pakken o.i.d. Meestal legden we de baby's op een kleedje en mochten zij er boven hangen of naast de box waar een baby in lag. Hier vonden de babyouders het altijd hartstikke leuk dat hun kindje wat meer aandacht kreeg. Maar je kunt het toch gewoon fatsoenlijk vragen?? En anders aan de kinderen: hee, wat gezellig, zijn jullie lekker aan het spelen hier?? Dan krijg je vanzelf antwoord hoor.
hier is het ook vrij open allemaal... 3 groepen en overdag wordt er weleens gespeeld met elkaar en soms een of 2 kindjes van de bso . Dat is minder vaak hoor, maar gebeurd weleens. Maar ik zag nooit dingen waarvan ik dacht 'dat kan niet'.