even een vraagje ik heb een autostoeltje gekregen van het merk maxi-cosi, tobi nu staat er bij dat kindjes erin passen vanaf 9 maanden of te wel 9 kilo nu is mijn zoontje ruim 4,5 maand en weegt 7.5 kilo, de maxi cosi dragen is dus best zwaar.en ik heb een klein wagentje zonder air-bag en ik wil de autostoel straks voorin zetten, wie heeft hier ervaring mee en heeft tips voor mij bedankt
hoi hoi je kan voor de maxi cosi speciale verkleinkussens kopen weet even niet hoeveel ze kosten maar dit is speciaal zodat je kindje niet te los in de autostoeltje zit je mag je autostoeltje gewoon voorin zetten maar dan moet je hem achterstevoren bevestigen dus de voetjes van je kindje zijn naar de rugleuning van de stoel toe succes groetjes nathalie
hoi hoi je doet hem er gewoon in zoals het hoort dat kan maar op 1 manier zodoende rijd hij dus achteruit en jij gewoon vooruit dit is in verband met de veiligheid dus je zoontje zet je gewoon in zijn autostoeltje dan zet je de autostoel achterstevoren op de voorste stoel en bevestig je de autostoel zoals staat omschreven meestal achterop de autostoel staat ook hoe je de gordel moet doen groetjes nathalie
Het gaat om deze toch? Volgens mij kan je deze niet achterstevoren in de auto doen. Maar lees de gebruiksaanwijzingen door, dan kom je er vanzelf achter wat het veiligste is.
Niet achterstevoren zetten maar gewoon vooruit. Het veiligste is om je kindje achter op de achterbank achter de bestuurder te zetten maar dat wist je waarschijnlijk al.
De tobi mag NIET achterstevoren bevestigd worden. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing.. Misschien kan je je baby maxi cosi in de auto laten staan, zodat je die niet hoeft te tillen.
Een kind van 4,5 manen kun je echt nog niet in een stoeltje zetten als op het plaatje. Ze moeten echt goed en stevig kunnen zitten willen ze in zo'n stoeltje mogen. en dan nog, is het eigenlijk vele malen veiliger om je kindje zolang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. (tot het niet meer in de maxo cosie past en die gaan meeta tot 11 of 13 kg) Als je het te zwaar vint om je kindje met stoeltje en al te dragen laat je het stoeltje toch gewoon in de auto staan?
ik ga mijn zoontje echt ook nog niet zo vervoeren hoor, maar hij kan al goed zitten, maar ik ga hem ook niet achterste voren in mijn auto zetten, dan krijg ik hem er met geen mogelijkheid in.
ik wilde alleen weten, wat ik nu aan moet houden, gewicht of leeftijd, ik snap ook wel hoe die bevestigd en geplaatst moet worden.
hier ook zo een zwaare baby ik laat ook de maxicosie in de auto staan. voor in het stoeltje moeten ze wel heel erg goed zitten ook vanwege het ruggetje.
Qua veligheid is de babystoel echt het allerbeste. Wij hebben inmiddels (met bijna 9 kilo) een groep 1 autostoeltje (geen mc tobi maar een kiddy infinity pro maar dat maakt niet uit). We zijn overgestapt omdat Jarissa echt klem zat met haar schouders. Ze kan nog niet helemaal zelfstandig zitten maar dat hoeft ook niet in dit autostoeltje. Toch had ik haar liever nog wat langer in de babystoel gehad. Alleen vanwege het zware tillen zou ik geen ander stoeltje kopen. Die laat je nl. in de auto, dat kun je met je babystoel toch ook doen?
De tobi mag niet achterstevoren geplaatst worden. En je kunt zo'n kleintje er wel met alle geweld nu al in laten zitten, maar voor de rug wordt het zeker niet aanbevolen. Pas in het autostoeltje als hij zelfstandig kan zitten, dus de rugspieren sterk genoeg heeft. Trouwens, ik lees dat je hem met maxicosi te zwaar vind. Uit een autostoel moet je 'm ook op de arm houden, waarom niet ook vanuit de maxi cosi doen? Nogmaals, ze bevelen aan zo lang mogelijk in de maxicosi omdat die juist wel achterstevoren neergezet wordt. Beter voor de nek als er wel wat gebeurd.
hoi hoi sorry ik dacht dat het om een gewoon maxi cosi autostoeltje ging maar ik zou het inderdaad niet verstandig vinden om je kleintje in zo een autostoeltje te plaatsen tenzij hij al zelf goed kan zitten en zijn evenwicht houden groetjes nathalie
Het heeft niets met het zelfstandig kunnen zitten te maken om je kindje te kunnen vervoeren in een autostoel zoals hierboven afgebeeld. Het gaat erom of het nekje van je kindje stevig genoeg is om een voorwaardse botsing op te kunnen vangen. Probeer je maar eens voor te stellen wat dat nekje doet, als je een frontale botsing krijgt en je kindje zit in zo'n stoel......Daarom wordt aangeraden pas bij 9 maanden of bij 13! kilo over te stappen naar een autostoel als hierboven. Liever nog langer uitstellen als dat mogelijk is. Zelfs helemaal in de ligstand, kan het nekje met geen mogelijkheid een klap in voorwaardse richting opvangen als je kindje nog zo jong is... Zelf laat ik de cosi ook in de auto staan haal Misha eruit. En ook Misha is al vrij groot voor de coos, maar nog lang niet sterk genoeg voor een autostoel. Dan maar een beetje proppen, veiligheid voor alles!
je kan je kindje tot 13 kilo in de maxicose vervoeren. Danisha is nu ongeveer 10 kilo en tot dat ze 13 kilo is dan gaat ze in de autostoel.
Daarna is de nek vaak ook nog niet sterk genoeg om een klap op te vangen. In Zweden zijn de vervolgstoeltjes ook achterstevoren geplaatst, met als resultaat 90 procent minder letselschade en 75 procent minder dodelijke ongelukken. Beetje jammer dat ze hier in Nederland nog een beetje achter de feiten aanhobbelen. Zou zo lang mogelijk de maxi cosi blijven gebruiken en lekker in de auto laten staan, zodat je je geen breuk sjouwt.
ik heb even geinformeerd bij de winkel, en zei zeiden dat als het kindje met zijn nekje tegen de bovenkant van de maxi-cosi aankomt, het niet meer verantwoord vervoeren is, ongeacht het gewicht en leeftijd.
ik ga van de week even kijken voor een autostoeltje maar ik hoop wel dat hij het nog even uitzit maarre hier ook het til probleem... ik doe de kleine/korte stukjes nu echt met het kinderwagen onderstel.
even nuanceren...alleen volvo produceert deze stoelen, die uiteraard alleen geschikt zijn in volvo's.