autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noukie 81, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik had juist gelezen (volgens mij op de site van maxi-cosi, weet niet zeker) dat als ze kinderen met het midden van hun achterhoord boven de maxi-cosi uitkomen dat het dan niet meer veilig is. Dus niet pas als ze met het nekje tegen de bovenkant komen.

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Dit staat op de site van maxi-cosi:

Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat weet ik, erg jammer is dat ook. In Engeland hebben ze ook zitjes voor andere auto's dan Volvo, maar goed, die zijn hier nog niet te koop.

4. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrepen hebben! waarom staat er 9 maanden en 9 kilo op. uit mijn ervaringen klopt die verhouding niet en daar ging het mij om.

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Misschien staat dat er op voor kinderen die juist lichter zijn. Dat ze met 9 maanden over kunnen of met 9 kilo. Inge is een kleine opdonder en ik verwacht dat ze met een jaar pas rond de 7,5 kilo zal wegen. Dus voor haar zal die 9 kilo nog wel even duren. Misschien als een kindje lang en dun is dat het met 9 maanden er niet meer in past, maar nog geen 9 kilo is ofzo?
    Ik weet het niet, heb me er niet echt in verdiept, want Inge is niet alleen licht, maar ook heel klein. Verwacht dat ze er haast tot haar 2e in zal passen, haha. Ok, beetje overdreven misschien, maar ze zal er nog zeker een aantal maanden in passen.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wij zaten met acht maand op 9 kilo en gelukkig kon ze toen ook goed stevig zitten (en dus haar nek ophouden) en we zijn toen overgegaan op de autostoel.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het is maar net wat eerder aan de orde is. Net als bij een beurt voor je auto. Dan geldt ook altijd of een bepaald aantal kilometers (meestal 15.000) of 1 jaar.

8. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Nou ja zo zou ik het persoonlijk niet helemaal zien. Als je een groot en zwaar kind hebt kan die best al heel jong 9 kilo zijn. Dan zou ik toch echt wachten tot de kleine er niet meer inpast of echt 9 maanden is. Zelfstandig kunnen gaan zitten lijkt mij toch wel belangrijk. Ze adviseren niet voor niets de kleine zo lang mogelijk in de Maxi Cosi te houden, omdat dit toch het veiligste is.

9. Niet meer actief

Wat bedoel jij met haar nek ophouden?

Joaquin is nu 4,5 maand maar kan al 3 maanden zijn nekje omhoog houden... en is heel erg stevig en weegt nu albijna 8,5 kg hahaha... en ikwordt ook gek van die maxi cosi... maar hij groeit nog niet met zijn hoofdje erboven uit dus kan ook nog niet overstappen..... maar hij zit al aardig klem in de maxi cosi.. dus ga maar eens driftig op zoek naar een ander stoeltje die WEL achterste voren kan... want dat is dan nu het beste denk ik maar zo..

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon weegt 10,5 kilo is 8 maand en zeg maar gerust dik maar die past met wat stampen ;) nog best in zn maxi-cosi hoor.. moet er idd niet mee aan de wandel gaan en hij kan er misschien niet zo vrij in bewegen maar vind de veiligheid toch net wat belangrijk. Die 9 maand of 9 kilo is echt de absolute minimumgrens... beste is gewoon zo lang mogelijk te wachten ookal is je kind 9 kilo, 9 maanden en kan goed zelfstandig zitten.

Heb 1x hier in de omgeving gehoord dat ze een te jong kind met een gebroken nek uit een te grote autostoel hebben gevist en dat lijkt me echt de nachtmerrie van elke ouder... mn dochter ging met 15 maand over.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies, liever (verantwoord ;) ) proppen, dan achteraf je wonden te moeten likken....

Deel Deze Pagina