Autostoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maze1, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Kindje mag niet met dikke kleding in de autostoel. De riempjes kunnen dan niet strak genoeg om hun lijfje in het stoeltje te houden bij een botsing of ‘harder’ ongeluk.

    Ik had altijd een lekkere wikkeldoek in de autostoel waar de riempjes van het stoeltje doorheen kunnen en dan van de wandelwagen de maxicosi/autostoel in.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  2. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde meer, goed inpakken vanwege de kou straks ;)
    In de auto hoeven ze niet dik ingepakt te worden...
     
  3. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Ik kan zelf niet zo zwaar tillen wegens medische redenen ;)
     
  4. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Nee, dat begrijp ik ook nog wel;)

    Maar als je straks een babietje hebt dat slaapt vind je het echt heel akelig om die uit te pellen in de auto en dan in het autostoeltje te leggen.

    Overigens kan/mag ik een baby in een autostoel ook niet tillen, dus als er niemand mee was die wel mocht tillen deed ik toch maar de maxicosi op het onderstel van de wagen zetten en dan een kleed voor op de grond mee of zo. Maar van een slapende baby uitkleden kreeg ik altijd spijt:roflmao:
     
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    0-4 zou ik niet doen. Het past eigenlijk net niet lekker. Een pasgeborene of een kind van 3-4 jaar, ontzettend groot verschil.

    Bij veel autostoeltjes groep 0 (die je dus voor het eerste jaar nodig hebt) kun adapters bijkopen zodat de autostoel ook op je kinderwagen kan. Soms kan dat handig zijn wanneer je boodschappen gaat doen bijvoorbeeld. Je hoeft zeker geen Joolz autostoel op een Joolz kinderwagen als je dat niet wil.

    Ga naar de winkel en laat je daar adviseren, dan ben je zoveel wijzer. Dan zie je ook direct alle modellen en mogelijkheden op een rij. Zelf willen wij altijd volgens de i-Size (R129) norm en altijd ISOFIX.
    Voor uitleg:
    https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/met-de-auto/regelgeving
    https://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autostoeltjes/veiligheid-autostoelen/autostoel-kiezen/isofix.aspx

    Ja, je moet dan voor je kind eruit groeit weer een ander autostoeltje kopen (groep 1 autostoel) maar die kan je dan voor een paar jaar gebruiken. Vervolgens ga je over op een autostoel groep 2/3.
    Zodra je eenmaal een beetje kennis hebt opgedaan en er wat beter in zit wordt het allemaal iets minder overweldigend hoor.

    Overigens hebben wij de autostoelen bewaard voor een 2e kind, wij schuiven het door. Zo maak je er uiteindelijk best lang gebruik van en uitgesmeerd over de jaren vallen de kosten dan toch wel mee.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb dat nooit akelig gevonden hoor... slepen met de mc vond ik akeliger ;) Gewoon warm dekentje, dan dekentje af en in de mc met voetenzak. En bij uit de auto weer dekentje om en fijn in bv de reiswieg. Jasjes droegen ze hier pas toen ze wat groter waren.
     
  7. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Dan had je zeker vaste slapers die niet meteen op standje brulboei gingen.

    En een dekentje erover is natuurlijk nog anders dan helemaal ‘uit moeten pellen’. Daar word je natuurlijk sowieso snel ‘makkelijker’ in.

    (Ik vond überhaupt dat gepruts akelig, maar dat zal aan mij liggen)
     
  8. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik het ook eng ga vinden! Die nek in het begin!! Vind ik zo griezelig haha! Ik denk indd gewoon een klein autostoeltje die ik dan ook als ik een SNELLE boodschap ga doen even op de kinderwagen klik. En niet te dik aandoen ook. Wat een gedoe zeg!!
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Twee huilbaby’s die amper sliepen ;)
     

Deel Deze Pagina