Ik heb een klein buikslapertje! heb al alles geprobeerd om hem anders te leggen, hij wil niet op zijn rug, valt ie gewoon niet in slaap, word ie driftig met zijn handen slaan etc! een keertje op zijn buikje gelegd en hij sliep heeerlijk! hij was zo uitgerust in 1 keer..dus ja eerst overdag geprobeerd en uiteindelijk ook 's nachts omdat ie niet meer wou op zijn rug..babysleep gehaald maar dan schreeuwt ie moord en brand in zo'n ding...nu ligt ie al een tijdje op zijn buik ook 's nachts omdat ie super sterk is in zijn nekje. Maar nog steeds loop ik 10 keer heen en weer naar zijn kamer, vind het nog steeds eng, probeer het steeds weer om hem anders te leggen. Wie heeft ook een buikslapertje al vanaf zo jong en wat vinden jullie ervan?
Ik zou zeggen gewoon lekker op zijn buikje leggen. Malou van ons ligt al vanaf 2-3 dagen op haar buikje te slapen! Anders slaapt ze gewoon niet, dus hebben wij haar lekker op haar buikje neergelegd. Wij lopen overigens geen 10x naar haar om te gaan kijken. Ik heb wel, zeker in het begin, haar hoofje wat gestuurd. Dus de ene keer met het gezichtje naar links en de andere keer naar rechts. Maar tegenwoordig heb ik daar niks meer over te zeggen .
ja ik leg hem ook op zijn buik omdat ie anders gewoon niet slaap, maar merk aan mezelf dat ik het gewoon ontzettend eng vind, daarom dat ik vaak ga kijken of ie niet met zijn hoofd naar beneden ligt...( wat ie overigens nooit doet hoor!) maar wel net zo dat ie met zijn neusje adem kan halen..... Terwijl het waarschijnlijk gewoon aangepraat is want vroeger lag ieder kind op zijn buik! Heb jij dat niet zo dan dat je je er meer zorgen over maakt?
Hier ook alle drie op de buik. Zou zelf ook niet in gedwongen houding kunnen slapen. De meeste kindjes vinden het lekker op de buik slapen Groetjes Brez
Nova was ook een buikslapertje. Waarschijnlijk vanwege haar verborgen reflux. Op een andere manier kregen we haar gewoon niet in slaap. Ze werd inderdaad woest in zo'n babysleep. M'n man was heel nuchter hierin: dan slaapt ze toch lekker op haar buik? Dan rust ze iig uit. Ze kon ook meteen haar hoofdje al heel goed optillen hoor. Ik had hier alleen slapeloze nachten en huilbuien van. Ik werd zo onzeker. Ik heb voor m'n eigen gemoedsrust toen een angelcare en aerosleep gekocht. Na verloop van tijd werd ik er zelf ook wat rustiger onder. Nu krijgt ze medicijnen tegen de reflux en slaapt ze in een inbakerslaapzakje op haar rug. Nu gaat het wel erg goed, maar ik sluit niet uit dat als ze starks zelf kan draaien ze niet weer op haar buik gaat slapen. M'n huisarts en de osteopaat waren trouwens totaal niet geschokt dat ik haar op haar buik liet slapen. Die vonden het prima, vroeger sliepen we allemaal zo. Lekker op zijn buikje laten slapen hoor, je hebt niks aan een oververmoeid kind.
Ik zelf zou het wel erg eng vinden. Ze zeggen dat er sneller kans is op wiegendood. Maar goed als je kindje zijn hoofdje goed omhoog kan houden en hierdoor wel slaapt. Waarom niet denk ik dan.
hier nog een die alleen maar op zijn buikje wilde slapen. inmiddels draait ie zelf door het hele bed heen mar voornamelijk ligt ie nog steeds op zijn buikje. ben beniuewd hoe de volgende is. ik slaap ook het liefst op mijn buik dus wie weet heeft ie het wel van mij gekregen.
vind het ook eng hoor.....misschien dat ik nog zo'n slaapzakje ga proberen waarbij zijn armpjes erin zitten...ff aankijken nog.. voor nu ligt ie nog lekker op zijn buikje te slapen!
Nou ik moet zeggen eigenlijk niet. Ik ging, zeker in het begin, geregeld even op het kamertje kijken, maar niet omdat ik bang was hoe Malou erbij lag, ik wilde gewoon zien of ze alletwee nog lekker aan het slapen waren, of dat er misschien 1 wakker was. (maar dat kijken doe ik nu nog steeds, smiddags als ze in bed liggen ga ik een keer kijken, savonds als wij naar bed gaan kijken we even, bij de nacht voeding van de een kijk ik meteen ff naar de ander) Hier hebben ze trouwens, zeker de eerste tijd heel veel beneden in de kinderwagen geslapen (ivm de voedingen) dus had ik er veel zicht op. Maar eigenlijk heb ik me over wiegendood nooit geen zorgen gemaakt. Ik was allang blij dat ik ook even kon gaan liggen als ze even geen voeding hoefden. Maar die kleine van jullie kan zijn hoofdje al goed optillen zeg je, dan zal ik me niet zo ongerust maken hoor. En die kleine lekker op zijn buikje laten liggen om te slapen. Hoe ouder hij word hoe steviger het nekje ook word. Vind het zo en zo stom dat kinderen perse op hun rug moeten slapen. Je kan zelf toch ook niet plat op je rug slapen? Ruben hebben wij vanaf het begin op zn zij gelegd, en die moest na 2 weken ofzo eigenlijk op zijn ruggetje, hebben we nooit gedaan, gewoon steeds om en om op de zij. Nu gaat ie gewoon liggen zoals ie zelf wil, vaak wel op zijn zij'tje.
volgens mij een soort van inbaker zakje ofzo. Ik zou daar niet mee beginnen alleen maar omdat de kleine graag op zijn buikje ligt/slaapt. Even op google gezocht;
Nee zou ik ook niet doen hoor. Nova was ook gewoon erg onrustig en sliep op een gegeven moment alleen nog maar hazeslaapjes. Ze was overprikkeld en oververmoeid waardoor ze alleen maar drukker werd en zichzelf uit haar slaap hield. Dan brengt zo'n slaapzakje rust. Als hij lekker rustig op z'n buikje slapen zou ik het lekker zo laten.
das idd een bakerzak ja, denk ook niet dat ik dat ga doen, maar een slaapzak heeft ie zoiezo aan anders ligt ie aan zijn hoofdeinde...want hij kan ook al kruipen hihi
Oh oke...nee hij slaapt verder voor de rest best goed! overdag iets minder vast maar wel goed nog dus doe ik maar niet dan nee
Is ook zo! het is alleen maar aangepraat, is niet bewezen dat door op de buik slapen meer wiegendood voorkomt, en dat zeg ik ook steeds tegen mezelf! hij lag in het begin ook op zijn zij...heeft miss een week op zijn rug gelegen..
Ja, dan is het natuurlijk heel wat anders. Dan kan het zeker uitkomst bieden. Maar zoals gezegd niet voor een kindje dat eigenlijk goed slaapt, maar dat alleen op zijn buikje doet! Ik weet niet of er iets bewezen is. Ik weet alleen dat ik er gewoon niet over heb nagedacht. Maar als je dat dus steeds tegen jezelf zegt, denk je er juist aan. Dan kun je het best even gaan kijken bij de kleine. Hier liggen ze alleen op de rug als ze wakker zijn en aan het spelen zijn. Met wandelen bijv en ze worden moe, leg ik Malou lekker op haar buikje, en Ruben lekker op zijn zij. Maar jou kleine is bijna 3 maanden zie ik, dan zou ik me niet meer zo bang maken hoor. Tegen die tijd waren ze hier al behoorlijk sterk in het nekje hoor. (owja, een fopspeentje geven, zeggen ze ook dat het wieggendood voorkomt toch? misschien een idee?)
Ja heb je gelijk in ik denk er ook aan, vandaar dat ik ook zoveel ga kijken waarschijnlijk, hij ligt met spelen ook op zijn rug...in de wandelwagen valt ie ook vaak zo in slaap, in bed niet.. En hij gaat altijd slapen met een speen, als ie echt weg is valt ie eruit en hoeft ie hem ook niet meer...thanx voor de tip!
missme niet druk maken meis , selmen slaapt ook allen maar op zijnbuik sinds hij 1 week was , en was gelijk sterk met zijn hoofd ik keek van begin ook vaak even maar nu weet dat hij heel goed met zijn hoofd beweegt naar links en rechts omhoog helemaal sterk , we leggen hem altijd op zijn buik , en hij slaapt gewoon door
Volgens mij is de kans op wiegendood bij buikslapen groter omdat baby's dan vaster slapen. Maar ik had van tevoren ook al bedacht dat mocht ons kindje op de buik beter kunnen slapen, dat we dat dan wel zouden doen. Maar Eva is dus absoluut geen buikslaper, als ik haar op haar buik leg vertikt ze het om haar hoofd neer te leggen. Als ze dan moe wordt, begint ze met haar hoofd op de grond te 'stuiteren' en te huilen . (dit heb ik dus niet in bed geprobeerd, maar op een kleed op de grond ). Ze slaapt juist heerlijk op haar rug, tot een week of 6 maaide ze zich nog wel wakker met haar armen, maar dat werd langzaamaan steeds minder.