autostoeltje

Discussion in 'De babyuitzet' started by missym, Mar 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Nee heb geen isofix, wil ik ook niet omdat ik het lelijk vind in de auto, bovendien kun je het er niet zo makkelijk uithalen en dat zou betekenen dat je dan echt je plaats kwijt bent en ik heb een lease auto.

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    hierdoor ging mij voorkeur weer naar de priori.... :(

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben een Tobi overgenomen van mijn schoonzus en ik kan je vertellen dat ik dat ding nu al vervloek... Wat en gehannes om je kind in/tussen die gordeltjes te krijgen zeg! En dan is Jelle nog aan de smalle kant... Met zijn winterjasje aan zit hij erin als een worstje.. Ik denk echt dat het niet handig is voor wat bredere kindjes. (en ik wil niemand beledigen hiermee, vergleken met Jelle zijn alle andere kindjes breed.. :) )

En probeer hem er maar eens slapend uit te halen, bij de maxi cosi gaat dat door de soepele gordels die ja aan de kant kunt leggen, maar in de Tobi moet ik Jelle echt naar links en naar rechts bewegen om hem er tussenuit te halen... :) Kind wakker, mama niet blij enz... :)

Ik ga voor bij mezelf in de auto nu een Romer king of een Priori kopen. Ik moet nog even kijken welke goed past..

(Ps: Sorry, soms moet het er even uit.. :) )

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Huh, ik denk dat jij echt iets anders voor ogen hebt Missym. Isofix zie je niets van. De haken zitten tussen de kussens met een beschermstrook ervoor. Die beschermstrook kun je weghalen om de stoel erin te klikken en als de stoel eruit is, dan bevestig je gewoon de beschermstrook weer en je ziet helemaal niets meer van het systeem en je hebt gewoon je zitplaats weer terug...Ben jij niet in de war met de Easybase voor een maxicosi?

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    oh ik denk het inderdaad, ik ben een x naar een onderzoeksdag geweest van maxi cosi wat ging over de easy base dan, ik dacht dat de een isofix was, dan zie je nog echt een stang zitten. Vond ik niet echt mooi, maar een isofix systeem ziet er erg goed uit.

Alleen moet je het dan in ons geval 2x aanschaffen...

6. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
  7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een easy base is speciaal gemaakt voor auto's waar het Isofix systeem niet inzit. Dus als dat al in je auto zit hoef je de easy base niet aan te schaffen. (zeg ik het zo goed? Ik zit altijd in de knoop met die 2.. :) )Een stoeltje wat je vast kunt zetten met de iso fix, kun je ook gewoon met de gordels vastzetten...

Je zou kunnen overwegen om 2 easy basen (bases?) aan te schaffen dan kun je even vooruit.. :D Het is wel een stuk makkelijker om het stoeltje uit de auto te halen dan.

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ahaaaa, dus er zijn 2 Isofix systemen 8) Nee, die 2e soort ziet er zeker niet uit, als je die stang blijft zijn...Kan me voorstellen dat je die niet in je auto wilt hebben..

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Met de allernieuwste testen komt de tobi er beslist niet evengoed uit als de Romer. Bij zijdelingse botsingen wordt bij de mc het hoofd te slecht beschermd. xe hebben bij mc meer voor het strakke uiterlijk gekozen en bij Romer op de veiligheid.
    Kijk ook eens op de site van de consumentenbond en de anwb. Daar staan de tests op.

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik heb inderdaad gelezen dat de tobi erg slecht scoort en de priori een stuk beter!

Dat is ook mijn afweging, ik ga nog wel even bij een prenetal kijken.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    de priori scoort geloof ik goed omdat het een isofix systeem is. Dus weinig kans om verkeerd te installeren. Dat scoorde ook veel punten.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja de priori die zo goed scoort is die met het isofix systeem. (met die poot die ene aantal van jullie zo lelijk vinden)

Ik vind die poot niet zo lelijk, je ziet er weinig van in de auto. Ik heb namelijk de easybase voor de maxi cosi, echt een ideaal ding.

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik heb de priori genomen, maar dan zonder isofix. Vond hem wel mooi en de kleine zat er beter in dan in een tobi. De romer ook geprobeerd, maar dat zat ook niet zo mooi!

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    die easy base voor de mc is echt een uitvinding ja!
    Ben zo blij dat we die gekocht hebben!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Hebben wij ook en ik moet ook altijd gniffelen als ik naast een moeder geparkeerd sta die met die riemen bezig is, klik, klaar en kan ik wegrijden. Een van de betere aankopen, ik raad hem iedereen aan.

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    ja, dat heb ik ook hoor. Vooral als diegene in de regen staat te hannessen.

Share This Page