Dit is al een tijdje aan de gang en ik wordt er echt radeloos van nu, Nick gooit al zijn eten door de woonkamer, na 2 happen boterham wordt die aan de hoond gegeven wat we er ook van zeggen hij blijft doorgaan, dus we zeggen er maar niks meer van , want wat we ook proberen het blijft gooien met zijn bammetje. Dan hebben we het prakje die hij altijd normaal at met zijn lepeltje, ni wordt constant dat lepeltje over de grond gesmeten , daar waarschuw ik hem 1 keer voor dat hij moet stoppen met gooien en dan geef ik het terug, als hij dan nog eens gooit wordt er verteld dat dit de laatste keer is en we dan alles weghalen, nou gelijk bij de eerste hap vliegt de lepel weer door de woonkamer. en dan halen we het weg, het maakt hem allemaal niets uit Wat moet ik nou doen?
Hoe oud is Nick? Lynn heb je er niet mee als je voor "straf" het eten weghaalt. Ze vindt dat niet erg. Wat ik doe als ze echt met eten aan het smeren is, is waarschuwen en werkt dat niet, dan met het gezicht naar de muur of voor time out naar de gang. Dat vindt ze wel erg en dat houdt ze ook op met smeren. Dat ze niet eet, dat negeer ik compleet (ja hier ook een niet-eter), besteed ik geen aandacht aan. Maar ze kan wel netjes aan tafel zitten zonder te gaan smeren.
Nick is 2 jaar en 3 maanden owh en ff in eenhoekje zetten werkt hier niet want dat vindt hij leuk dus daar heb ik hem niet mee, het is echt een klein draakje
Hier ook een niet-eter... Althans, het avondeten is lastig. En dan vooral de groenten! Die vist hij er zorgvuldig uit. Vlees en vis en macaroni en dat soort dingen wil hij gelukkig wel. Maar het is zo frustrerend dat hij bijna geen groenten lust! Hopelijk is het een tijdelijke fase... Hebben jullie nog tips om kinderen wél groenten te laten eten?
Lastig erannick! En ook niet met het gezicht naar de muur? Lynn vindt dat echt niet leuk. Ik zou wel consequent zijn in het het "met eten wordt niet gesmeerd". Mamasu....helaas geen tips....Lynn eet al maanden geen groente en ook geen fruit. Voor mijn eigen geruststelling ben ik vitaminepillen gaan geven. Lynn vist er ook alles uit. Er hoeft maar een pietepeuterig stukje groente op haar vlees te zitten en dan hoeft ze het al niet Ik heb het opgegeven, niks werkt.....alleen maar dat ze boos wordt of helemaal gaat weigeren te eten. Dus ik negeer het maar en na een tijdje is het eten gewoon klaar. Ben wel benieuwd naar andere tips
Ik ook, ik ga het maar negeren volledig en maar zien hoe het werkt en nmet zijn gezicht naar de muur dat ziet hij als een spelletje even gauw omdraaien enzo
Mmm ben dus in ieder geval niet de enige! Maar ik vind het zo frustrerend soms. Dan denk ik: éét nou gewoon! Heb ik echt lekker gekookt en dan is het toch weer van: lussik niet.... Zonder dat hij zelfs maar proeft. Fruit eet hij gelukkig wel. Sterkte met de peuterpubers...!
ik vindt het een ramp er is zelfs al tegen me gezegd als dit zo doorgaat loopt hij over je heen Begin echt radeloos te worden, hijluisterd namelijk hel;emaal niet dingen die hij een jaar geleden niet mocht doet hij nog wat ik ook probeer
Wat hier werkt is er geen aandacht aan besteden. Oké, smeren met eten mag niet en dan pak ik het af na een paar keer waarschuwen. Maar als meneer niet wil eten, nou dan niet. Ik haal het gewoon weg en dan krijgt hij niks meer. Overigens wel zijn toetje, want straffen moet je nooit doen met het niet geven van een toetje. Mijn redenatie is, als hij honger krijgt dan eet hij wel, en dat blijkt ook zo te zijn. Wat betreft het niet willen eten van groente, dat wil Tymen momenteel ook niet, ook daar besteed ik geen aandacht aan. Overigens prijs ik hem wel heel uitbundig als hij wel goed eet en/of zijn groenten eet.