We twijfelen wegens meerder dingen of we nog een keer willen proberen om een kindje te mogen krijgen. Nu zit ik eigenlijk vooral met practische zaken waar ik gewoon niet uitkom en al helemaal niet op internet. De een zegt ja de ander.zegt nee dus misschien dat hier iemand me.kan helpen. We rijden in een skoda octavia station. Er zitten achterin 2 3puntsgordels en 1 heupgordel. Dochter zou minimaal 4,5 zijn en zoon 2 jaar. Maar ligt er natuurlijk aan hoe het allemaal eventueel zou verlopen. We hebben 1 zitverhoger mer rugleuning waar dl nu inzit en zl zit nu nog in maxicosi. Deze auto bevalt mij super dus ik wil liever geen andere maar hoe doe ik dat straks als.we er toch voor zouden gaan en we er een kleintje bij mogen krijgen. Kan dl dan in heupgordel of hoe.los ik dat op. Ik wil eigenlijk geen 7 persoons dus ben eigenlijk op zoek naar vergelijkbare situaties waarbij het wel past en hoe...
Toen wij onze derde kregen reden we in een Volkswagen Passat en een Audi A4. Daar pasten goed 3 stoeltjes in, naast elkaar. Alleen een heupgordel vindt ik niet stevig genoeg voor een stoeltje. En zeker niet voor alleen een stoelverhoger. Ze hebben echt nog een gordel over hun romp nodig. Kan je geen derde gordel in laten bouwen in je Skoda?
wij hebben een renault megane scenic. daar zitten 3 stoelen met 3-puntgordels achterin. wij hebben 2 kids, maar de buurmeid gaat geregeld mee de stad in. die past er met gemak tussen. als ik dat zo bekijk, lijkt mij dat er wel 2 kinderstoelen aan de zijkanten kunnen en een stoelverhoger int midden.
Je dochter in de verhoger zetten met alleen een heupgordel om is absoluut niet aan te raden. Dan is haar bovenlichaam totaal onbeschermd. De meeste groep 1 autostoelen moeten geinstalleerd worden met een driepuntsgordel, je zou in de gebruiksaanwijzing kunnen checken of hij ook met alleen een heupgordel vastgezet mag worden; dan kan je zoon in het midden. Geef het echter weinig kans. Heb je niet heel toevallig isofix in het midden van de achterbank? Anders zou het babystoeltje met EasyFix/FamilyFix of een groep 1 stoel met isofixbevestiging voor je zoon, daar kunnen staan. Het zou mooi zijn als je een driepuntsgordel in het midden kunt laten plaatsen bij de garage. Anders zit er niets anders op dan 1 kind voorin te zetten met uitgeschakelde airbag en zelf achterin te gaan zitten. Wat niet erg praktisch is aangezien je dan in het midden moet zitten.
Römer ECLIPSE - Autostoeltjes | Babypark Deze is speciaal voor een twee punts gordel. Dan kan de oudste gewoon in de driepunts en de maxicosi ook
Jakkes kwebbel, wat leest je tekst irritant zo, alles achter elkaar geplakt. Maar goed... Wij hebben ook een Octavia en een derde stoeltje achterin gaat echt niet lukken! Ik denk dat 4 jaar op een zitverhoger wel veel te jong is. Voor die leeftijd heb je nog echte autostoeltjes nodig (uitgezonderd incidenteel vervoer). In onze Octavia (bj 2011) zit trouwens ook in het midden een 3-puntsgordel... Als je de Octavia wil houden, dan kun je misschien de dealer eens om advies vragen?
Ik heb een beetje zitten surfen en heb een mooie peugeot 307 gezien. Lijkt niet al te groot in elk geval lijkt het niet op een bus haha. Maar ik kan nergens vinden hoe ze dat met de laatste 2 stoellen doen dus in de kofferbak zeg maar. Ik neek aan dat hier wel 3 stoeltjes inpassen?
Zelfs op de achterbank van de 307sw passen 3 stoeltjes. Dan heb je die extra stoelen in de kofferbak niet meer nodig. Daar kan je ook niet comfortabel zitten, en autostoeltjes passen daar volgens mij ook niet. Weinig beenruinte dan iig
Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat de kinderstoeltjes op de stoelen nr 6 en 7 zouden komen die wil ik gewoon op de achterbank hebben vind ik ook veiliger mar ik vroeg me allewn af hoe je die stoelen gebruikt want dat kan ik nergens vinden.