Hallo, Wij willen graag een glijbaan in de tuin voor onze 2 kinderen. Ben al op marktplaats aan het kijken, maar weet even niet zo goed wat voor glijbaan nou handig is. Ons zoontje is 3½ jaar oud en ons dochtertje is 1½ jaar oud. Wat voor glijbaan is dan verstandig om te nemen? Met hoeveel treden / hoe hoog? Welke glijbaan hebben jullie voor deze leeftijd-kinderen? Groetjes, Hanna
mja wij hebben rond anderhalf zo'n heel klein glijbaantje gekocht 3 treden.. en dat vond ze super maar met 3,5 zijn ze daar wel echt te groot voor aan het worden en hoger is weer niet zo hadnig als je de kleinste ook zelfstandig moet kunnen glijen.
Ik zou wel een grote nemen, anders zou je er 2 moeten aanschaffen. Je jongste is al snel groot genoeg om de 6 treden op te gaan, lijkt me. Onze zoon was 2 toen we de grote glijbaan van little tikes kochten, en daar was hij toen groot genoeg voor.
Hmm ik zou het niet weten....dus zou ik voor een schommel kiezen.... haha... dat blijft hier in ieder geval nog steeds goed scoren! @Saskia... jij bent ook druk... pb terug
Wij hebben zo'n little tikes met 6 treden, daar gaat ons neefje van 17 maanden ook zonder problemen vanaf, het andere neefje van net 4 jaar vind hem een beetje saai. En onze dochter gaat bij mijn zus met gemak van de glijbaan die zij heeft, is zo'n huisje met een lange glijbaan met 2 'hobbels' (weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven). Dat jongste neefje gaat daar trouwens ook zelf af. Als je de ruimte hebt in de tuin zou ik dus voor een hoge gaan. Je kindje van 1,5 jaar zou je in het begin nog wat moeten helpen, maar kan het waarschijnlijk erg snel zelf, of er gewoon even bij blijven..
Ik zou zeker een grote doen, kleintje zijn ze zo op uitgekeken. Wij hebben sinds kort een speeltoestel, zo'n grote houten met schommels en glijbaan. Mega groot ding, dacht dat mijn zoontje (van toen 1,5) er nog veel te klein voor was maar meneer redt zich er prima mee. Trappetje op, bovenin het huisje spelen, van de glijbaan.. Direct vanaf de eerste keer al.
Hier ging ze vorig zomer zelfstandig op een kleine met 2 treden. Hebben sinds een paar maanden een hoge maar daar durft ze soms niet alleen op. Kleine hebben we nog dus die bewaren we wel even voor de 2e. Oudste gaat daar regelmatig nog op/af. Onze gastouder heeft een hoge en meisje van 1,5 gaat daar onder begeleiding van af.
Hangt van je kind af. Mijn kinderen zijn nogal van het durven en vinden iets al snel saai dus ik zou de grootste nemen maar niet elk kind zit zo in elkaar. Vanuit een economische standpunt zou ik ook de grootste nemen en dan je jongste maar begeleiden. Dan doe je er langer mee.