Mijn zoon drinkt sinds paar weken slecht uit de borst overdag. Wil alles zien. In de avondnacht geen probleem. Ik zit al op een rustige plek enz maar maakt niks uit. Geef dus dan maar een fles afgekolfde melk. Nu moet ik dadelijk gaan werken en wil ook af. En toe kunstvoeding opbouwen. Hij heeft veel last van kraampjes Wat is goede voeding.
Geen enkele kunstvoeding is slechte voeding want slechte voeding mag de winkel niet in. Bij de eerste heb ik kruidvat merk tegen krampjes gegeven in eerste instantie in combinatie met bv omdat ik te weinig gekolft kreeg voor 3 voedingen.
Dat onrustige drinken overdag kun je ondervangen door tijdelijk in een prikkelvrije omgeving te voeden, zoals slaapkamer met gordijnen dicht. Goede voeding is borstvoeding of afgekolfde moedermelk. Kwalitatief is er geen verschil tussen de verschillende merken kunstvoeding, kijk maar op Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs
dat is heel normaal hoor hier haalden ze het snachts wel in maar als je dat niet wilt en je wilt kv geven zou ik beginnen met iets hypoallergeens.
Er wordt idd aangeraden om na borstvoeding op hypoallergeen. Onze jongste gaven we Nutrilon Omneo na de bv omdat ze last kreeg van krampjes, maar HA is goed om mee te beginnen.
Wat bij mijn zoontje goed werkt is een doek (badcape in mijn geval) om/ over zijn hoofdje heenleggen als hij drinkt. Uiteraard wel opletten dat hij nog genoeg lucht krijgt. Ik bouw vaak een soort dammetje om hem heen met de doek, zodat hij tegen de doek aankijkt en minder wordt afgeleid door zijn omgeving. Prikkelarme omgeving is inderdaad ook belangrijk. Misschien voeden op een slaapkamer met gordijnen dicht en gedimd licht? Mijn zoontje wordt ook door het nachtlampje afgeleid dus soms zit ik bijna in het donker. Bij mij werken deze dingen goed.
Hypoallergeen wordt aangeraden bij het overstappen van bv naar kv. En ivm de krampjes kun je dat het beste zo rustig mogelijk doen; je kan bijvoorbeeld de eerste tijd bv en kv mengen, zodat je langzaam de hoeveelheid bv in de flesjes afbouwt en de kv dus opbouwt. Meteen over op kv geeft een grote kans op krampjes, zeker als hij op alleen bv ook krampjes heeft. Geef het dus de tijd, zijn darmpjes moeten er aan wennen. Verder inderdaad in een rustige omgeving gaan zitten, en 'm te tijd geven. Mijn dochter vond het fijn om iets over d'r hoofd te hebben toen ze een maand of 4 was, dus toen heb ik een tijdje afgedekt gevoed. Uiteindelijk ging dat weer voorbij en nu laat ze zich eigenlijk niet meer afleiden.