Autostoeltjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ShallY, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zie echt door de bomen het bos niet meer wat betreft Autostoeltjes. Gelukkig hebben we nog wel een tijd om alles uit te zoeken maar ben me al een beetje aan het oriënteren.

Stel we nemen zo'n isofix. Daar kan ook niet elk Autostoeltje op. Maar dan zie ik ook weer 3 verschillende prijzen staan bij de isofix.

Hoe kom je in hemelsnaam tot een keuze, haha.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Er zijn een aantal stoeltjes met base en isofix, dat bedoel je toch? Je zou kunnen kijken naar een base waar nu de groep 0 stoel op kan en straks de vervolg stoel? Anders vind ik een base best wel duur.

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Verwarrend hè al die keuzes!
    Wij hebben de Family fix two way (isofix) gekocht, omdat je daarmee je kindje als het groter/ouder is ook tegen de rijrichting in kan vervoeren.
    Ons is verteld dat dit de veiligste manier is. Bovendien kan het vervolgstoeltje hier ook op.
    Als autostoeltje hebben wij de maxicosi pebble gekocht.
    Deze mag nl ook mee in het vliegtuig en dat mag met de cabriofix niet. Als vervolg stoel zullen wij de maxicosi pearl kopen.

Wij hebben een afspraak gehad bij de Prenatal met een personal shopper. Zij geeft adviezen over alles wat je nodig hebt en je krijgt korting! Is ons super bevallen

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja echt verwarrend allemaal. Maar aan jou verhaal heb ik wel wat Anja, bedankt!

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb precies dezelfde keuze gemaakt. Werkt perfect!

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat het ook werkt :) met een tweeling gaan wij voor optimaal gemak 😃

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    voor een stoel met isofix moet je wel isofixpunten in je auto hebben. niet iedere auto heeft dit. ik persoonlijk zou niet gaan voor een base zoals familyfix waar een maxicosi (babystoel) en later een vervolgstoel op kan. dan zit je later altijd vast aan dat type vervolgstoel terwijl je helemaal niet weet of je kleine er wel goed in zit. als het tijd is voor een vervolgstoel dan is het het beste om naar de winkel te gaan en verschillende stoelen uit te proberen. mijn dochter zat bijvoorbeeld helemaal niet goed in de pearl. en dan zit je met je dure familyfix terwijl je kind er niet lekker in zit. daarnaast kan de vervolgstoel alleen maar op de base. mocht je een keer in een andere auto meerijden of bijvoorbeeld opa/oma dan moet je dat hele ding eruit sjorren.

ik had voor de maxicosi (babystoel) wel een base waar hij opgeklikt kon worden. een easy-base. 40 euro via marktplaats. deze ging met de gordel vast en hier klikte je de maxicosi zo op vast. geen gedoe weer met gordels. al wen je hier ook aan.

als vervolgstoel heb ik een stoel die zowel met de gordel als met isofix vast kan. erg makkelijk, stoel gooi je zo over naar een andere auto als het moet.

verder zou ik gewoon goed zoeken op internet naar ervaringen en niet teveel naar de verkopers in de babywinkel luisteren. die willen alleen maar verkopen en praten je automatisch naar dure familyfix systemen, aerosleep matrasjes omdat ze anders kunnen stikken en omdat het allemaal zo veilig zou zijn. die zijn er op getraind om te verkopen en op je gevoel in te praten. want tja, je wilt het beste voor je kindje he. genoeg die erin trappen. :)

zusje heeft zich zo'n familyfix aan laten praten. vervolgstoel erbij gekocht en ze heeft spijt dat ze het gedaan heeft. kindje zit ook niet goed in de vervolgstoel en stoel is niet makkelijk over te zetten.

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft z'n voorkeur en andere ervaringen. Gelukkig maar anders hadden we allemaal hetzelfde :)
    Toch wil ik nog wel terugkomen op de "verkoop trucjes"
    Zoals ik eerder schreef hebben wij een afspraak met een personal shopper van de Prenatal gehad en ze pushte juist helemaal niet. Ik had zelf een lijst met dingen die we wilden kopen en van een aantal dingen (bijv slaapzakken) zei ze dat ik dat nu nog niet nodig had en ook later kon kopen. Ook stelde ze de goedkopere versie van spullen voor, bijv eigen merk ipv duur A merk.
    Het verschilt dus ook per verkoper

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kiest isofix op basis van je auto.
    Eenmaal gekozen kies je stoeltje die op kan.
    Is echt ideaal!bovendien isofix systeem is veiliger dan gewoon mc met riemen

We hebben mc pebble 3 ligstaanden.
    We hebben badstof hoed overheen dus je kan ook gewoom in aanbieding kopen kleur die goedkoop is en hoes overheen. Hoes is ideaal in zomer of viesheid
    Zoek eens online er is echt zo veel goedkoper dan prenatal zelfs met korting.

Ik vond 2 way niet nodig in pebble ging ze tot 15 mnd achterwaards makkelijk in (was 80cm). Erna hadden we mc stoel gekocht die je kan draaien Axxis. Ook ideaal.
    Nu dus zouden we 2 in auto hebben zonder gefrimmel aan riemen, inpropen en lang auto inladen. 1 min en idereen zit erin

10. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Wij hebben de family fix. Het autostoeltje kan wel maar in 1 richting. The tho way vond k niet nodig. Want ik dacht: een ouder baby rijdt toch niet graag achterwaarts?

Ik vond de familyfix heel handig met de maxicosi! Echt waar! En het is inderdaad zoals nog anderen het hier zeggen veiliger dan gwn gordels (en dit is geen verkooptruck)

Het autostoeltje de pearl dus heb ik nog niet gekocht. Ik heb een andere autostoel voor mijn dochter omdat ik momenteel zwanger ben en de tweede trg de familyfix nodig heeft.

Deel Deze Pagina