Hallo meiden, We zijn aan het kijken voor een camping in de Ardeche (frankrijk) voor eind aug/begin sept 2010. Ons zoontje is dan 2 jaar en 10 mnd. Maar ons babytje zal dan ongeveer 5 maanden zijn. Het is vanuit ons zo'n 1000 km rijden. We willen dit dan snachts rijden. Zouden jullie dit aandurven? Ik twijfel ontzettend. (hormonen haha) Het gaat me met name over de reis. Daar hebben we dan een grote sta-caravan met 3 slaapkamers. Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes Milo
Wij zijn met een baby van 7 maand naar zuid frankrijk gereden. Dat ging geweldig. Ze hield zich echt super goed. Nu is ze bijna 2, en laten we het wel uit ons hoofd om zover op vakantie te gaan. wat een drama..
Wij zijn met onze klein naar Bosnië & Kroatië (1800 km) geweest toen zij 5 weken was. Ook met de auto gegaan. En het is perfect gegaan. Elk 2 uur stopten we en op de heenweg met 1 overnachting in Oostenrijk en op de terugweg 2 overnachtingen Oostenrijk & Duitsland.
Mijn ervaring is juist hoe jonger ze zijn des te makkelijker het is.Mijn dochter kon heerlijk slapen in de auto al toen ze baby was vond ze het heerlijk in de auto.(croatie)Nu is ze er helemaal aangewend.Baby´s of jonge kinderen (teminste die van ons) verveelde ons juist niet en als ze wat ouder worden dan beginnen zich sneller te vervelen. Volgend jaar beval ik in juni en willen we in september weggaan dan vind ik het wel een beetje eng om zo ver te gaan niet om de reis maar meer voor het gevoel als er toch wat gebeurd.En je dan zo ver weg zit.Wij willen dus niet zo heel ver weg gaan...
Dank jullie wel voor de reacties! Heb net geboekt. Had de reisorganisatie al gebeld en er waren nog maar 2 sta-caravans vrij. Dus toch de knoop doorgehakt. Aan jullie verhalen te horen zal de baby het waarschijnlijk wel goed doen. Als ik het zo lees zal eerder ons zoontje dan misschien de moeilijkste zijn tijdens de reis. Haha. Groetjes milo
Wij zijn naar noord-spanje gereden deze zomer toen Charlotte 6 maanden was. Ging helemaal perfect, heen en terug. We zijn als ze wakker was regelmatig naast haar gaan zitten, liedjes gezongen, regelmatig een ander speeltje. Wij vonden zelfs de reis sneller opschieten dan anders omdat we zo bezig waren haar te entertainen haha. Komend jaar ben ik benieuwd hoe het gaat, maar dat zien we dan wel weer, voor mij geen reden om thuis te blijven. Goed dat je geboekt hebt, fijne vakantie alvast!!