Autovakantie naar Italië.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Carla1980, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wie is er ooit met de auto op vakantie gegaan naar Italië?
    Waar ben je dan geweest en hoe is het bevallen?

Wij denken erover om volgende zomer te gaan met de auto, Kyra is dan 2 jaar en een maandje of 4/5.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ja 8 jaar lang elke zomer, maar helaas was ik toen het kind en reden mijn ouders ;)
    De reis vond ik vanuit het zicht van een kind erg meevallen hoor.
    Wij gingen altijd naar een camping aan het Gardameer en dat vond ik echt heel erg leuk, hoop er zelf ook weer eens een keertje naar toe te gaan.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij zijn 2 jaar geleden met de auto naar het Gardameer gegaan, (erg bekende camping: Bella Italia). Ik was nog niet zo lang zwanger en dat was wel minder.
    Ik denk dat als we het nog een keer doen (helemaal met de meiden) dat we onderweg wel eventjes ergens overnachten.

Daarnaast zaten we met 4 volwassenen in de auto, dat is ook niet echt aan te raden als je niet echt een hele grote auto hebt (dus geen mpv hebt)

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bella Italia had ik ook al bekeken ja, ziet er erg leuk uit! Klopt het dat je daar een badmuts moet dragen in het zwembad? staat op die site namelijk?

Overnachten doen wij zeker ergens ja.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Wij zijn vorig jaar naar italie geweest (porlezza, bij het lugano meer) is ontzettend goed bevallen: niet te ver rijden (voor ons 850 km), prima wegen door duitsland en zwitserlan, geen dure tolwegen in vergelijking met frankrijk (wel vignet voor zwitserland he!) en heerlijk klimaat terwijl het overal slecht weer was.
    Wrs gaan we dit jaar weer.
    Wel rijden de italianen als gekken, en zijn de wegen in de bergen soms wat eng, maar daar wen je aan:)

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Wij zijn drie jaar geleden naar Isamar geweest, dicht bij Venetie, we hebben nergens overnacht en onze oudste was toen 1.5 jaar. Hij heeft bijna de hele weg geslapen. Het is een super leuke en niet al te grote camping. Echt een aanrader.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Als kind ben ik meerdere jaren naar Italië geweest. Vond het altijd helemaal super. Auto rit valt best mee, wij gingen meestal ergens in duitsland of oostenrijk op een camping overnachten. Onderweg gewoon regelmatig eventjes de benen strekken. Zo'n dvd speler in de auto is totaal niet nodig, wij vermaakten ons altijd prima.

Ook wij zijn geweest aan het gardameer en ook een paar keer naar rimini ook een erg leuke plaats. Verder nog een paar andere plaatsjes, maar weet ik niet zo meer bij naam.

Het klopt dat je een badmuts op moet, dat moet je in veel camping zwembaden in Italië.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Carla, er was wel een bad waar je badmuts opmoest, maar de meeste zwembaden niet gelukkig. Ik ben ook niet zo'n badmuts voorstander hihihi. Geloof dat het wedstrijdbad het bad was waar die wel op moest.

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar met onze 2 meiden toen net 1 en net 3 jaar voor het eerst met de auto naar Italie geweest, het gardameer. Het ging boven verwachting. We zijn toen rond 20.00 aan gereden en nog voor we bij de grens waren sliepen ze al. En wel de hele nacht. Ze kwamen er helemaal uitgerust aan (Wij niet trouwens ;) ). Omdat het de heenweg zo goed ging hebben we het ook zo de terugweg gedaan, weer prima.

Dit jaar gaan we weer na Italie, Trentino. En we gaan er van uit dat het net zo goed gaat als vorig jaar.

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mag ik vragen welke camping jullie geweest zijn?
    en hoelang hebben jullie erop gereden?

11. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ik meen een uurtje of 12 Carla.
    De camping heette La Quercia.
    Echt een hele leuke camping. Ik zou er niet zo bang voor zijn hoor voor de reis, vaak valt het erg mee met die kleintjes. Mijn tip is dus om gewoon s'nachts te rijden.

12. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Sim80 en Carla, wij gaan ook bij Trentino in de buurt. We gaan met familie mee naar camping Kiefernhain in Prada am Stilfserjoch, 30 km over de grens. Inge is nu 7,5 maand, ik zal verslag uitbrengen als we terug zijn!

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben benieuwd San! Veel plezier

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Daphne weet jij nog ongeveer hoe lang julli erop gereden hebben naar Bella Italia?

15. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Carla

Camping Bella Italia en La Quercia liggen in dezelfde straat bij het gardameer. heb hem toevallig toen ook gezien.

16. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ah oke bedankt Sim!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen Steven er nog niet was gngen we altijd naar het Gardameer, en overnachten in Tirol, dan heb je het grootste stuk al gereden en hoef je de volgende dag nog maar een uurtje of 4 te rijden.
    Volgend jaar willen we naar Karintie, en dan ook een overnachting doen.

18. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hoi,

Mijn schoonouders wonen in Italie vlak bij Venetie. We overnachten in Kuffstein (oostenrijk ca 8 uur rijden vanuit Arnhem) omdat ik het voor onze zoon rustiger vind om uitgerust aan te komen.
    Zelf zitten we een weekje in Caorle of Lignano aan het strand in een appartement en 1 weekje bij mijn schoonouders zodat zij ook nog even van onze zoon kunnen genieten. In totaal rijden we er zo'n 15 uur over, dus dag 2 lekker in een 7 uurtjes uitgerust over.

Succes met uitzoeken!

19. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi!

Wij zijn weer terug uit Tirol en met Inge is het hartstikke goed gegaan!
    Om 12 uur 's nachts vertrokken en ze heeft bijna de hele weg liggen slapen. Om 7 uur 's ochtends gestopt en eten gemaakt en daarna verder gereden en om de 2 uur gestopt. We hebben overnacht bij de grens, zodat we de volgende dag nog maar 2 uurtjes door de bergen hoefden te rijden. Het was niet al te warm op de plaats van bestemming dus prima voor Inge. Ook op de camping deed ze het heel goed, goed gegeten en geslapen en heel vrolijk. De terugreis was zwaarder, we hebben overdag gereden en er was veel file door wegwerkzaamheden en dat was niet fijn...'s nachts rijden blijft hier favoriet!

Deel Deze Pagina