Wij rijden altijd de eerste dag het langste stuk, en de tweede dag wat minder lang. Eigenlijk zijn de enige dingen die werken bij ons schermpjes. Youtube filmpjes, netflix, disney. Ik heb een onbeperkt abbo dus in heel europa (als we ontvangst hebben) hebben ze internet. Toen ze kleiner waren konden ze zich ook wel even vermaken met kleuren (gewoon papieren boekje met stiften) stickers plakken in een boek, wat stukken duplo, een paar auto’s. Ik heb ook altijd zo’n organizer aan de stoel hangen. En we wisselen weleens van stoel. Mama even achterin en de oudste even voorin bijv. Met 2 jaar slapen ze vaak ook nog wel even tussen de middag. Oja en wij zetten altijd een koelbox tussen de kinderen zodat ze elkaar niet (of minder) kunnen irriteren.
Oh nu moet ik meteen aan onze eerder lange auto vakantie denken. Jongste was 2 en kreeg rozijntjes in de auto. Geloof dat we die een jaar later nog steeds tegenkwamen . Wij gaan tegenwoordig snachts weg. Uur of 2 ongeveer. Het is dan rustig op de weg, kinderen en man gaan lekker slapen, zo kan ik alvast beginnen met rijden en lekker m’n eigen muziek luisteren . Dit jaar hebben we weer een overnachting, die plannen we dan ruim over de helft zodat het laatste stuk niet zo ver meer is.
Haha dat doen wij ook, krat met eten, drinken, speelgoed tussen de kinderen. Dan kunnen ze elkaar niet aanraken en dus niet (of minder) irriteren. En kunnen ze dus zelf wat eten en drinken pakken onderweg, en mij aangever. Hebben ze meteen wat te doen onderweg. Wij kopen ook altijd wat nieuwe tijdschriften voor de kinderen, hebben ze wat te lezen en plaatjes kijken. Maar t meeste, makkelijkste en rustigste vermaak is toch zeker de tablet en switch