Nagel knip drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmara, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Mijn dochter is panisch voor het knippen van haar nagels: echt huilen, krijsen, gillen, 'niet nagels knippen' uitroepen, enz.

We hebben het vanaf het begin af aan waarschijnlijk niet handig aangepakt. Toen knipten we terwijl ze sliep, zodat we niet bang hoefden te zijn in haar vinger te knippen als ze haar hand zou bewegen.

We hebben al van alles geprobeerd: afleiden met tv, beloning voor na het knippen (nagels lakken, iets lekkers), in de houdgreep, eerst zelf nagels knippen, eerst nagels bij haar knuffel knippen, schaar i.p.v. knippertje.

Nu kunnen we alleen knippen als ze slaapt (bijvoorbeeld in de auto of buggy), het is 1 keer gelukt terwijl ze tv zat te kijken.

Ze slaapt nog in een ledikant, dus het is lastig om haar te knippen als ze slaapt, dan kom ik niet goed bij haar. Ook tijdens het slapen trekt ze af en toe haar handen terug.

Heeft iemand DE tip? IK denk echt dat het nu een angst is van haar en het grote drama dat ze totaal over haar toeren is, is het me ook niet waard.

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Maak het de normaalste zaak van de wereld.

Oftewel: ga jij en je vriend/man heeeeeel vaak je (teen)nagels knippen in haar bijzijn ZONDER dat ook bij haar te willen doen. Dan zelf even bepalen wat handiger is: tijdens het knippen benoemenwat je aan het doen bent, dat het geen pijn doet enz., of juist de aandacht op andere dingen richten.

Dikke kans dat ze dan vanzelf ook dat wil war papa en mama doen. Zou dan wel een hand/voet per dag doen, anders heb je niets te knippen de tweede dag:cool:

Hier na een paar keer een zoontje wat zelf kwam vragen of hij ook mocht. Dan 1 of 2 nageltjes doen en weer laten. Dan de volgende keer een nageltje meer enz. Maar blijf jullie nagels in haar bijzijn knippen, ook als het bij haar goed gaat.

Succes

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goed idee!!
    Hier is het ook een drama, maar dit ga ik zeker proberen! :)

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier geen drama met nagelknippen maar met haren knippen, dezelfde reactie. Een keer bij de kapper geweest, toen was het echt nodig.
    Nu knip ik het zelf af en toe, maar dat is en blijft een drama.
    Ben benieuwd naar de gouden tip. Ga onze dochter wel meenemen naar de kapper als ik zelf weer ga, misschien helpt dat.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben een speciale kinderkapper in de buurt. Dus met raceautos en paardjes als kapperstoel, donald duck fohn, heel veel speelgoed, grote tv met disneyfilmpjes, vrolijke kleurtjes enz enz. En dus heel veel kindjes. Wij rijden er graag die 15km voor heen en weer:D

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Daarom heb ik nooit slapend geknipt maar voor de tv. Wilde dat hij eraan wende en ik mag nu zo zonder problemen zijn nagels knippen. Wel was de eerste keer haren knippen een drama en hebben we Nijntje dansles op YouTube aangezet voor afleiding en toen ging het wel. Heb verder geen andere tip dan afleiding en toch gewoon doen.

7. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij knippen niet maar vijlen! Ze vind het super en voelt zich een hele dame dan ;)

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ik heb haar altijd nog wakker op het aankleedkussen op de eettafel gelegd. Ga er dan zelf bij zitten op een stoel, onze gezichten zijn dan lekker dicht bij elkaar en ze vind het tot nu toe nog leuk. Onder het knippen zing ik zachtjes alle "ik zag twee beren" liedjes die ik maar kan bedenken, sommige worden terplekke verzonnen haha! Merk nu wel dat ze wat beweeglijker word, hier duurt het al met al een uur, heb dan de handjes en de voetjes gedaan, maar ze ligt nu nog wel te lachen en te kijken wat ik doe. Heb 1 keer misgeknipt, kwam een klein beetje bloed, maar ik heb er gewoon geen aandacht aan besteeds, leek wel of ze het niet doorhad :)

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een uur bezig! Poeh wat een gedoe, maar wel fijn dat het zo goed lukt.

Hier gaat het ook wel redelijk, ik ben nu nog wel sterk genoeg om zijn hand in bedwang te houden. IK laat hem dan op zijn aankleedkussen naar het wandkleed kijken. HIj heeft nog niet door dat ik dan zijn nagels knip.

Maar die tip over het zelf ook doen vind ik een goede (enniet alleen maar bij nagels knippen denk ik)

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    haha ja, omdat het soms wel weer een paar minuten duurt voor ik 1 knipje kan zetten :D

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik knip de nagels van mijn dochter terwijl mijn man haar de fles geeft. Werkt goed tot nu toe!

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Ik heb niet echt de oplossing voor je... Hier gaat het elukkig altijd goed, en ben binnen twee tellen klaar..
    Denk dat afleiden toch de beste oplossing is... Succes!

13. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips zo ver! Ik ga ermee aan de slag, misschien is vijlen inderdaad wel een goed idee. Zo zielig als ze zo over haar toeren is, dat is het ook weer niet waard.

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    het gaat niet helemaal op, want die van mij is een stuk jonger.. maar ik zet hem tussen mijn benen op de bank, terwijl babytv aan staat. Hij is helemaal gehypnotiseerd door de tv, en ik (of mijn vriend, meestal, haha) kunnen dan redelijk moeiteloos knippen.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Echt gewoon een uur bezig met alleen nagels knippen :$

Hier is het binnen een paar minuutjes gedaan voor de tv :D

Deel Deze Pagina