help we weten het niet meer haha zijn ook zoveel mogelijkheden. we hebben nu toch besloten om op autovakantiie te gaan want vind vleigen tegenwoordig toch wel erg duur (was 3 jaar trug een stuk goedkoper toen zijn wen og geweest met dochter) maar nu weten we dus niet warheen in ieder geval niet in nederland, belgie, en noordwest duitsland (wonen west dld ) watis nou leuk? we hebben wel wat gezien in noorditalie bij gardameer oid maar schijnen veel muggen te zijn en dat is toch ook neit fijn met 2 kids lijkt me. moete zeggen dat me vent zeer critisch is want die vergelijkt alles met onze vakanties op cran canaria (parqeu cristobal allinn) en disney. waar natuurlijk dan niet veel aan kan tippen maar goed. alle tips zijn welkom hoor.
kroatie kwamen we idd ook wel tegen maar dat iet me man niet echt zitten. en denk dayt we daar nog wel eens gewoon gaan komen want nieuwe vriendin van me zwager komt daar weg.
Wij zijn afgelopen jaar aan het Lago Maggiore geweest en dat is ons supergoed bevallen! Niet zo massaal als het Gardameer (schijnt, ben nooit aan het Gardameer geweest), mooie omgeving, geen mug gezien, goed te rijden (waren het jaar ervoor naar Toscane geweest en dat is toch wel eens stuk verder), ideaal voor ons. Vond ook alle plekjes rond het meer erg gezellig. Wij zaten via Belvilla in een appartement met een zwembad erbij.
wij zijn in mei naar italie gardameer geweest. Kostte geen reet en ik heb geen mug gezien. Wel heerlijk weer (28 graden ofzo) gehad. Ideaal als je het mij vraagt...
Misschien is het handig als je erbij zet wanneer je wilt gaan. Wil je in mei of bijv. augustus gaan scheelt nogal in temperatuur en muggen.
het moet augustus worden ivm vakantie van man. die is die hele mnd vrij. das dus ook lastig want lekker in het hoogseizoen. die van belvilla zou ik vandaag eens ff checken dat klinkt ook wel goed. wat we trouwens ook erg graag willenn is wel een beetje een omgeving waar je leuke dingen kunt ondernemen en dan een fijne uitval basis in het huisje liefst met broodjes dicht in de buurt voor smorgens zeg maar. en zwembad waar de kids savonds ff kunnnen afkoelenn is ook wel fijn. want uit ervaring weten we dat ons meisje dat nodig is om op vakantie savodns in slaap te komen hihi.
Ik vond Oostenrijk ook echt supermooi. Ligt misschien niet zo voor de hand, maar je hebt daar echt prachtige plekken waar het in de zomer ook supermooi weer is
Tip: Schrijf al je wensen op een briefje en ga eens langs het reisburo! Zij kunnen je vast en zeker adviseren en wat tips en tools aangeven. Dan krijg je ook wat gidsen mee zodat je thuis op je gemakje kunt kijken wat je leuk lijkt. Wij vinden het Lago Maggiore zeker een aanrader, maar hebben in de maanden eind juni t/m begin juli heel erg veel last van muggen gehad (waartegen niets hielp:x) Verder voldeet het aan al onze wensen! Succes met de voorpret!
zal zeker nog eens ff bij buro langs idd wilde dit toch al doen we hadden al gidsen voor vleigvakanties maar zijn daar dus nu op trug gekomen haha. dus maar weer eens op pad.
Een accommodatietip voor Oostenrijk: Residence Sonnenfeld in Neukirchen via Chaletplus. Wij zaten afgelopen zomer met onze zoon van 9 maanden in een 3-kamerappartement op de begane grond. Super! De appartementen zijn van alle gemakken voorzien en de omgeving is erg mooi en er zijn vele leuke uitstapjes te maken.
we hebben er een gevonden jee app veronika in westendorf voor een mooi prijsje en je kunt van daaruit lekker alle kanten uit helemaa happy dus.
Leuk dat het Oostenrijk geworden is! Ik had alleen het idee dat je graag een wat weervaste bestemming wilde (omdat je het had over een zwembad om af te koelen). In Westendorf kan het echt ontzettend slecht weer zijn! M'n vriendin heeft vorig jaar 2 weken regen gehad in augustus. Zij gaat al 20 jaar naar die omgeving en heeft over het algemeen niet echt superweer in augustus. Wij waren begin juli in dezelfde omgeving en hadden toen echt superwarm weer. Het kan dus verkeren! Karinthië is volgens mij wat beter qua weer, misschien iets om te onthouden voor een volgende keer. Hoop dat je goed weer hebt! Leuk, Oostenrijk, hele vriendelijke mensen ook!
minke, ooh slecht weer mogelijk dus haha niet eens naar gekeken weet je dat.. wel dom dus maar goed de omgeving lijkt ons super. en me vent wil dolgraag naar adelaarsnest van hitler, en dag trippie naar munchen en salzburg. en daarbij is het nog niet zover rijden met de kids een dikke 6 uur is jah nog te doen. maaruh als je er al eens geweest bent he heb je nog leuke tips om dingen te doen ed daar in de buurt. en miss lekre restaurantjes. dr zijn zoveel dingen daar dus wat is nou echt leuk. zeg maar. en is het handig zon pas te halen voor een paar dagen voor die liften?
Wij zaten net in een ander dal, dus hebben voornamelijk daar restaurantjes enzo bezocht (koken ook altijd veel zelf op vakantie). Waren er een week, na een vakantie in Italie en hebben voornamelijk gewandeld, dagje Innsbruck (leuke stad) gedaan enzo, geen hele gekke dingen (hadden we in Italie al gedaan ). Zijn wel es richting Westendorf gereden maar kan je daar niet echt specifiek tips geven voor restaurants. Je zit in best een populair deel van Oostenrijk waar ook best wel wat te doen is. Je kunt naar de Krimmler watervallen, de Grossglockner (wat verder weg), je hebt heel veel mooie (berg)meren. Er zijn heel veel foldertjes te krijgen, je gaat echt wel leuke dingen vinden. In alle plaatsen zijn wel leuke dingen te vinden, ook bovenop de bergen maar dat moet je echt ter plaatse bekijken. De liften kun je gewoon een kaartje voor kopen. Onze dochter was meestal gratis volgens mij, voor volwassenen vond ik de prijs best wel hoog (toch wel gauw E 15 of E 20 voor naar boven en naar beneden > veel mensen wandelen naar beneden maar met onze dochter in de buggy was een wandeling niet handig). Wij zijn in twee plaatsen naar boven geweest en vonden het wel de moeite waard maar voor die twee keer was een combikaart voor meerdere dagen niet lonend, denk dat dat voornamelijk handig is als je voor meerdere dagen gaat skiën. Wij vonden vooral de personeelsleden bij de liften erg behulpzaam en vriendelijk. Werden steeds geholpen bij het instappen met de buggy en als we wilden uitstappen stond er alweer iemand klaar om de buggy aan te pakken. Volgens mij hadden ze dat dan even doorgegeven. Veel plezier met je voorbereidingen!
Edit: Ik had hier een heel verhaal getypt over waar je dan woonde in Nederland dat het maar 6 uur rijden was en of je wel aan je vignet dacht om München te bezoeken maar heb je openingspost nog eens teruggelezen (was even geleden natuurlijk) en zag dat je in Duitsland woont dus het was volledig overbodige informatie
hiihi jah idd wonen in dld dus het valt mee hihihi lekker autobahnen crossen. we gaan dus ook al in het donker rijden hebben we afgelopen naar disney ook gedaan want het roergebied dat boeit ons niet doen we liever in het donker hahaaha. dus je had wel gewoon buggy mee daar zitten we dus ook nog over te twijfelen daar. het word dan zowiezo de wandelwagen denk ik , we hebben een quinny formula dus speciaal voor ruig terrein haha. maar twijfel dus of het wel handig is de kleine is dan bijna 2 en heb ook nog een draagdoek war ie eventueel in kan. de aparte kaarten vind ik idd ook erg duur maar als je het vergelijkt dan kun je volgens mij dus beter een dagenkaart halen die is voor 4 dagen 50 voor volwassenen en heb je er dus vrij vlot weer uit als ik het zo bekijk. we willen dus wel veel actief dingen doen aangezien de oudste dan al 5 is en die wil neit ene beetje in het dorpje slenteren denk ik haha heb idd al veel folders ontvangen alles besteld wat er "gratis"(blijf nederlander haha) te krijgen is. nou we zullen zien tegen die tijd hebben er veel zin in in ieder geval nu duuert het alleen nog zo lang he hahaha.
Het verschilt per dal wat de prijzen zijn voor die meerdagen kaarten. Bij ons had het echt niet uit gekund voor de twee keer dat we omhoog geweest zijn maar dat verschilt ook per soort baan en hoe hoog je gaat. Wij waren er natuurlijk maar een week (waarvan een paar dagen een groot gedeelte van het dal afgesloten was vanwege een aardverschuiving) dus we konden ook maar twee keer een berg op (en we wilden natuurlijk ook nog andere dingen doen.) Voor ons was twee keer een los ticket dus goedkoper maar als je twee weken gaat en meerdere keren van plan bent te gaan dan is een meerdagen kaart vast voordeliger. Wij kregen trouwens ook veel korting met een soort gastenkaart die we kregen van de gemeentes (op losse entreekaarten voor diverse dingen maar volgens mij ook voor meerdagenkaarten voor de bergbanen). Misschien even in de gaten houden als je daar bent.
had daar idd al veel over gelezen weet ook niet vanaf wanneer de dit hebben maar dr is dus een sommerbahncard voor een paar dagen steeds die kost dus 40 euro voor 3 dagen en is voor het hele dal daar dus brixthal ed. lijkt me dus niet duur dan als een retourtje voor een al 15 euro is. zal in ieder geval voor die tijd ook eens ff wat op duitse dingen zoeken.