Een reisverzekering is hiervoor niet geldig hoor, een annuleringsverzekering wel. Dus zowiezo een annuleringsverzekering afsluiten mocht je bespreken. Als het dan niet door kan gaan vanwege de baby (op advies van arts bijvoorbeeld) dan krijg je je reissom terug. Een reisverzekering is altijd nuttig, ook als je naar een prive huisje gaat, deze verzekering is namelijk persoonsgebonden en niet afhankelijk van waar je naar toe gaat. (ik werk in de branche..vandaar ) Persoonlijk zou ik niet ver gaan reizen met zo'n kleine baby, maar het is ook een beetje afhankelijk van het kindje zelf.
wij zijn in 2008 ook met onze oudste zoon (toen 10 weken oud) op vakantie gegaan. de eerste week naar duitsland (ongeveer 4 uur rijden), toen doorgereden naar frankrijk (ongeveer 7 uur) en de terugweg was ongeveer 10 uur, maar dat hebben we 's nachts gereden. Die 7 uur rijden was voor ons kleine ventje toen wel het max, hij had het wel gehad in zn stoeltje (terwijl we natuurlijk wel steeds pauzeerden enzo). Daarom ook besloten de terugweg 's nachts te rijden. We stapten rond 10 uur in de auto (hij sliep al, sliep gewoon door) en hij werd wakker een kwartiertje voordat we thuis waren, echt super! Afgelopen zomer hebben we in amerika ook een stuk moeten rijden, maar dat ging prima! Deze zomer gaan we ook als de kleine ongeveer 8 weken is, en de oudste is dan net een maandje 2. We gaan naar de Dordogne, dus vanaf ons is dat ongeveer 1000 km. We willen nu gaan rijden na de eerste nachtvoeding (als die ongeveer hetzelfde zijn als bij de oudste, zal dat rond 2-en zijn). Dan kunnen we al een groot deel rijden als ze allebei nog slapen. Ben ook benieuwd of het zo goed gaat als de eerste twee vakanties... We zullen zien.
Als je regelmatig stopt en zorgt dat het kindje het niet te warm heeft kan dat best volgens mij hoor. Ik moet dit jaar een paar weken na de geboorte naar huis vliegen (6 uur met het vliegtuig) en daarna nog 7 uur naar Nederland rijden... Dat kindje slaapt wel lekker door hoor. Het zijn vooral die andere 2 waar ik mijn handen aan vol ga hebben denk ik Liefs Elea
Ons meisje wordt half april geboren en wij zijn van plan de laatste twee weken van augustus naar Turkije te gaan. We gaan wel pas boeken na de geboorte, als er verder geen problemen enzo zijn, maar we zijn wel van plan gewoon te gaan, omdat het anders weer een jaar duurt en dat is gewoon te lang (ivm schoonfamilie e.d. daar).
Wij zijn er ook altijd heel relaxed in en verder ook heel makkelijk, maar ik denk dat ik een kindje van jonger dan 6 maanden te jong vind om lang mee te reizen. Niet voor mezelf, maar voor het kindje. En ik zou dus nog helemaal niet boeken, eventueel wel als de kleine er eenmaal is. We zijn met Eva toen ze 8 maanden was op vakantie geweest in Frankrijk, eerst bij mijn schoonouders (800 km) en daarna in onze tent op een camping (300 km verderop). We hadden ook echt niet een paar maanden eerder moeten gaan, Eva was toen nog heel onrustig en sliep overdag erg slecht, werkte erg op onze zenuwen. Dan heb je ook niet lekker vakantie. Maar het verschilt gewoon heel erg per kind, maar dat weet je pas als je kindje er is...