Alleenstaande moeders met kids die op vakantie gaan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mupet, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben een beetje benieuwd naar de ervaringen van alleenstaande moeders die met de kinderen op vakantie zijn gegaan

Hoe ging dit, is dit te doen? Waar moet je aan denken? En wat zijn leuke tips

Ik zit zelf dus te twijfelen om deze zomer met mijn twee kindjes op vakantie te gaan, dit zal voor de eerste meer zijn, ze zijn dan 5 en 4

Ik twijfel omdat autorijden niet mijn sterkste punt is, dus ga sowieso niet naar t buitenland

Mijn kindjes erg slecht ergens anders slapen (maar goed desnoods kruipen ze dan even bij mij in bed, tis dan vakantie 😉)

Maar ook om, hoe ga ik dat doen met twee kinderen in mijn eentje? Wat als t toch geen lekker weer is en ik binnen moet blijven (zit te denken aan stacaravan lodge safarie tent oid)

En wat moet ik dan de hele avond doen als ze op bed liggen, is t niet heel stil en alleen dan voor mij?

Naja hoop dingen die ik me allemaal afvraag,

Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je hebt 1 ouder campings. Mijn collega is er geweest en vond met name dat avond moment erg leuk om met andere ouders door te brengen. Wel veel vrouwen. Even google'n?

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor je reactie, heb even gekeken maar weet niet of t war voor mij is, ben niet persee op zoek om nieuwe mensen te keren kennen haha

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    of je huurt een huifkar in drenthe?

Al lijkt me het contact met anderen ook leuk...
    Kun je niet met vrienden, familie of andere alleenstaande moeder gaan?

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weet niet echt of ik mensen ken die mee zouden willen en dan ook toevallig dezelfde vakantie hebben maar kan ik nog wel even na vragen

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ben je alleenstaand:
    wat doe je anders thuis als ze op bed liggen? het is dan thuis toch net zo stil en alleen voor je?:)

ik ben alleen met ze naar een eiland gegaan. ze waren toen 2 en nog geen jaar. het was een hele onderneming, dat kan ik je wel vertellen. ik vond het te duur om mn auto mee te nemen dus daar ging ik met een wandelwagen met kind, 1 er naast en een grote weekendtas op wielen achter me aan slepend de boot op. en daarna de bus in. drama. heen ging nog wel, de bus was aardig leeg toen ik erin moest. maar de terug weg:$. en niemand die even hielp he. stond ik daar te stuntelen met peuter erin, wandelwagen en tas. ik had een particulier huisje. oudste sliep bij mij in bed en de jongste in campingbedje ernaast. ik had wat spelletjes en speelgoed mee en knutseldingen en dvd's voor de oudste. voor mezelf de tablet waar ik spelletjes en boeken op gezet heb. en ik had wel als eis dat er internet in het huisje was. en tv. dat doe ik thuis ook als ze op bed liggen dus hier ook.
    eigenlijk ging het verder prima. totdat we dan weer naar huis moesten. de overvolle bus in terwijl ik al niet tegen de bus kon. en op de boot was ik kotsmisselijk maar ja, ik kon niet even zo weglopen ivm de kids en mn spullen die ik achter moest laten:)

echt, het is te doen maar denk om de praktische dingen. ik heb mezelf voor genomen dat als ik weer ga, die auto dus mee gaat. heb mezelf een hoop stress en ellende op de hals gehaald en dat alleen om 90 euro uit te sparen. het zou zoooo makkelijker en ontspannender geweest zijn als ik dat ding gewoon mee had genomen.
    ik wil eigenlijk nog eens naar disney maar dat vind ik weer een stap te ver. dat durf ik echt niet. in mn eentje zo'n end naar frankrijk rijden met 2 kids.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    maar ik zou lekker naar een vakantiepark of zo gaan. a la center parcs of zo. iets waar ze ook binnenactiviteiten hebben. zoals een zwembad, indoor speeltuin of zo.

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Damay

Ja ik had gekeken naar zo'n farmcamping maar daar hen je geen tv in zitten volgens mij want ik kijk meestal tv en op m'n telefoon zou natuurlijk wel kunnen

Heb vandaag een vriendin van me gesproken die ook alleenstaande moeder is en we gaan miss samen in zo'n stacaravan met de kids op een leuk park met binnen en buiten dingen te doen dus nu moet t helemaal goed komen

Ja Disney leuk maar ook doodeng ja zo ver weg! Wij blijven nu zelfs ws in de provincie, lekker makkelijk en net zo leuk haha

Deel Deze Pagina