Ik zoek tips wat voor voeding we mee kunnen nemen in de auto?! We gaan dit jaar met de auto naar Griekenland (met een tussenstop in Hongarije voor 1 dag) en ik twijfel qua eten wat mee te nemen. Broodjes? Wat voor beleg blijft lekker? Komkommertjes? Druifjes? Iemand tips of ervaringe?
Wauw, wat een eind! Gewoon witte bolletjes en krentenbollen blijven wel vrij lang lekker. Zou ze ongesmeerd meenemen, en dan broodbeleg los, evt. in een koelbox, zodat je geen grote plakken hagelslag hebt aan het eind van je reis bijv. En natuurlijk dan even los een mes of zakmes en snijplankje mee, anders kun je nog niet smeren. Idd, komkommers meenemen, druiven (vantevoren wassen en evt. vast losmaken, zodat je ze onderweg lekker makkelijk in de auto kunt opeten). Voorgesneden kaasplakken zijn ook wel makkelijk, dan hoef je geen kaasschaaf mee te nemen. Thuias vast eieren koken en die goed verpakt meenemen, dan heb je een lekker eitje op brood onderweg. Appels blijven ook wel lekker, als ze niet kunnen rollen. Bananen worden bij ons altijd snel bruin en plat in de auto op de een of andere manier, dus dat zou ik niet doen. Mijn kinderen zijn gek op wat zij knijptoetjes noemen, van die zakjes met gepureerd fruit die je kunt uitzuigen/leegknijpen met je mond. Je hebt ze ook van Danoontje. Lekker en gezond, makkelijk voor onderweg. Voor drinken zou ik voor pakjes kiezen met pakjeshouders, tegen het knoeien. Lege pakjes kun je nogal goed kleinmaken en nemen dus niet zoveel ruimte in een volle auto in beslag tot je ze kunt weggooien. Plastic flesjes kan natuurlijk ook, maar dat vormt wel een grotere aanslag op het milieu. Goede reis in elk geval, het is een hele rit.
Wij zijn pas met de auto naar Spanje gereden, dus we hadden ook wel wat eten voor onderweg bij. Heel handig vond ik het om een koelboxje mee te nemen en daar wat drinken en beleg in te doen. En dan gewoon broodjes/krentenbollen, die je onderweg nog moet smeren meenemen. We hadden ook wat fruit bij (appels, kiwi's, bananen en druiven) en wat snoepjes/koekjes enzo. De rest hebben we onderweg gekocht. Oja, en een thermoskan sterke koffie voor vriendlief (we reden 's nachts).
Wij gaan ook s'nachts, vertrekken hier rond 19:00uur, rijden tot 10:00uur door en blijven dan in Hongarije tot 19:00uur en de volgende morgen om 10:00uur zijn we op onze bestemming best een gedoe. Een koelbox is misschien wel handig hé.... Goeie tip van dat knijpfruit!!