Autovervoer kinderfeestje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MnnW, May 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Ik had van te voren nooit bedacht dat mensen hun kinderen los, op schoot, in de achterbak, enz. zouden vervoeren. Noem me me naïef, maar ik vind het niet meer dan normaal om dat niet te doen. Ik moest er dus door ervaring achter komen dat er mensen zijn die dat dus wel doen. Als je alles van te voren kon voorkomen...

En ja, inmiddels communiceer ik dit dus heel duidelijk vooraf aan ouders. Wat overigens ook niet altijd garantie geeft, kan ik je inmiddels vertellen... En dan blijven er nog 101 andere situaties die ik ook vooraf niet bedenk en dus (nog) niet communiceer simpelweg omdat ik ze niet bedacht heb.

2. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Ik heb eens op school gevraagd of ze dan minimaal konden aangeven in het bericht aan de ouders dat stoeltjes meegeven het verstandigste was bij een uitstapje, maar dat werd niet goed ontvangen. De juf vond mij maar een lastige ouder geloof ik. :rolleyes:

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Ik vind het ook meer dan normaal, ik schrik hier dus echt van.

Jeetje, ongelofelijk! Hier geven ze het op school aan maar ze laten het aan de ouders over wat die doen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Op die leeftijd liet ik alle kinderen in mijn auto sowieso ook nog in een stoel zitten hoor. Mijn dochter zit in de derde kleuterklas. Haar vriendjes zijn allemaal zes of bijna zes. Dat is al iets helemaal anders, vind ik.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Zoals de rest al zei: je bent niet raar. Hiee gaan beide kinderen onder geen beding zonder verhoger/autostoel mee. Vorig jaar gaf ik de jongste nog zijn groep 1 stoel mee (maar dan zorgde ik wel zoveel mogelijk dat ik zelf kon rijden,want dat is echt wel onhandig).
    Nu altijd een verhoger.
    Reden dat er dan minder kinderen mee kunnen heb ik niks mee te maken, dat is geen excuus om mijn kind dan maar gevaarlijk te vervoeren.

De oudste wil zelf niet mee zonder verhoger. Dus ik geef hem mee en bij plotselinge speelafspraakjes zegt ze dat ze eerst langs huis wil voor haar verhoger:roflmao: dan mag ze altijd in de stoel van het klasgenootje:p:oops:

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,264
    6,159
    113
    Toevallig vandaag een kinderfeestje achter de rug. Nu waren bijna alle kinderen groter dan 1.35, behalve 1 niet en die gaat bij ons dus netjes op een verhoger, of de moeder het nou wil of niet :p
    Maar ook de ervaring dat ik raar en vooral lastig was/ben als ik het heb over hoe men denkt mijn kind te gaan vervoeren..(zowel ouders als school).
    Over 2 jaar mag ik het opnieuw gaan beleven, kan niet wachten :|

7. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Mijn zoon is bijna 6 maar ik vind dat persoonlijk nog steeds hetzelfde als jongere kinderen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja, dat mag natuurlijk. Zoals eerder gezegd: ze zit zelf nog steeds op een groep 2. En als ze met anderen op autostrades rijdt of lange afstanden: ook. Maar van school naar het huis van een vriendje, dat mag van mij gewoon zonder stoel.

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Mijn zoontje is 2x met school weg geweest. In het najaar naar een bos hier in de buurt en in april naar de kinderboerderij. Ze gingen toen met van die taxi busjes. De groep bestaat uit 14 kinderen in de leeftijd van 3 tot 6 jaar. En ik was gewoon de enige die een autostoel heb meegegee. Ik was hier echt verbaasd over.
    Mijn zoontje is wel de jongste van de groep, maar in oktober was hij niet de enige 3 jarige. En in april waren er een paar net 4 jaar.
    Over een paar weken gaan ze op schoolreisje, maar ik geef echt weer zijn stoeltje mee.

Bij mijn dochter op school werd er goed rekening gehouden met de zit verhogers, toen ze bij de kleuters op schoolreisje ging.
    Mijn dochter is met school ook nooit zonder verhoger vervoerd.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier krijgen we 2/3 keer een bericht van 'denk aan een verhoger'
    Van de Klassenmoeder en op de app van de juffrouw.
    Of iedereen het mee geeft weet ik niet maar zie toch altijd veel autostoeltjes staan bij uitstappen.

Share This Page