Fiets of nieuwe loopfiets?(en andere cadeau ideeën gezocht)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ntje, May 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    mijn zoontje wordt in juli 2 jaar en nu zijn we al een beetje naar cadeau ideeen aan het kijken.

wij hebben een loopfietsje vorig jaar al gegeven. eerst met 3 wielen en nu pas geleden omgebouwd naar 2 wielen. hij staat al op de hoogste stand en weet dus niet hoelang deze nog leuk is..

we hebben nu deze: https://www.bol.com/nl/p/kinderfeets-tiny-tot-maki/9200000077510614/?suggestionType=browse&bltgh=vgGccp6hxrDLeiiR5kxNFw.1.9.ProductImage

ik twijfel dus om misschien een gewoon 10 inch/12 inch fietsje voor hem te kopen of juist een puky loopfietsje en deze te verkopen.

en verder heb ik helemaal geen ideeen wat we moeten vragen of geven. dus hoor graag leuke cadeau ideeen van jullie.

en graag ervaringen met een gewoon fietsje en bovenstaand fietsje boven de 2 jaar.

bedankt alvast:)

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,102
    3,488
    113
    Ik zou voor een loopfietsje gaan. En dan straks een fiets zonder zijwieltjes.
    Een gewoon fietsje zal nu met zijwieltjes nodig zijn waarschijnlijk. En de stap naar zonder zijwieltjes is dan veel groter.

Maar nog geen persoonlijke ervaring. Zoon vertikt het hier om op z’n houten loopfiets te gaan sinds hij op 2 wielen staat. Deze hooooort volgens hem op 3 wielen dus is nu kapot.
    Dus denk dat ik een grotere ga kopen.

Ntje and DastyQueen like this.
  3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Hier zijn veel tips uit te halen; http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/loopfiets-of-gewone-fiets.676053/
    Zoals ik ook in het andere topic had geschreven raad ik zeker een loopfiets aan zodat ze goede en lange momenten de voeten van de grond kunnen houden tijdens het rijden. Als ze dat kunnen, kunnen ze ook op een fiets zonder zijwielen.

Wat betreft andere cadeaus is buitenspeelgoed heel leuk, zandbak en dergelijke vinden de meeste kinderen erg leuk. Wat betreft binnen speelgoed is Duplo, toet toet en zoef zoef erg leuk.

Ntje likes this.
  4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou ook zeker voor een loopfiets gaan, fiets met zijwieltjes kwam hier rond de 3 jaar.
    Verder heeft hij hier voor z'n 2e verjaardag veel duplo en toet toet gehad.

Ntje likes this.
  5. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,629
    2,405
    113
    Het advies wat wij bij de fietsenmaker kregen was om pas met drie jaar een fiets met zijwieltjes te geven. Maar onze beide kinderen konden met al twee en een paar maanden op een gewone fiets met zijwilletjes trappen, het ligt heel erg aan hoeveel ze al op de loopfiets aan ervaring hebben opgedaan denk ik.

Ntje likes this.
  6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Zeker weten fiets met zijwieltjes. Hebben ze veel meer aan. Die hadden we trouwens al toen de meiden twee waren.

Ntje likes this.
  7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    En een driewieler?
    Hier echt een succes. Zo leert ze ook trappen.

Verdere tips:
    Aquaplay
    Glijbaan
    Watertafel
    Duplo
    Speelgoed barbecue
    Puzzels
    Klei
    Verf
    Speelhuisje
    Stoepkrijt

Ntje likes this.
  8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Driewieler hebben de kinderen hier bijna niet gebruikt, de manier van trappen is anders en ze krijgen er geen evenwichtsgevoel op. Wel leuk voor erbij als je kind het leuk vindt maar voor het fietsen helpt het niet zei de kinderfysiotherapeut van mij.

Ntje likes this.
  9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    100% loopfiets, mijn zoon heeft vanaf 2 jr tot zeker 5 jr met zijn loopfiets gelopen en gespeeld. Ondanks dat hij met 3 jaar een fiets met zijwielen kreeg en fietste met 3,5 jaar (ws door zijn loopfiets) bleef zijn loopfiets favo!

Ntje likes this.
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Hier vanaf een jaar of 2 een goede loopfiets (met 2 wielen). En vanaf 3 jaar een gewone fiets. Juist als je kind veel op de loopfiets doet leren ze heel goed het sturen en de balans die nodig is voor het echte fietsen. En zijwieltjes worden dan juist afgeraden! Je verstoort daarmee de balans die ze al hebben. En zorgt ervoor dat het kind gaat vertrouwen op die wieltjes en gaat leunen.

Hier zijn ze vanaf de loopfiets zo door gegaan naar een kleine gewone fiets (zonder wieltjes). En na de 3e verjaardag konden ze al fietsen!

Zijwieltjes is een belemmering die je daarna weer moet afleren. Echt zonde.

11. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Helemaal mee eens, als ze goed op de loopfiets kunnen rijden en zweefmomenten hebben (met beide voeten van de grond voor een tijdje) dan kunnen ze vaak ook zo op een gewone fiets zonder zijwielen fietsen omdat ze de balans al hebben en kunnen sturen.

Ntje likes this.
  12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Beginnen met een loopfiets idd, m'n oudste begon net voor haar tweede met een klein loopfietsje met twee wielen. Vanaf 2,5 fiets ze op een 'grote fiets' gelijk zonder zijwielen. Ondanks dat ze dat nu super vindt, blijft de loopfiets ook erg leuk en ga k dat nu alsnog een grotere variant voor haar kopen, dus hier worden ze gewoon naast elkaar gebruikt.

Ntje likes this.
  13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,051
    178
    63
    Gelderland
    En ik vond mijn zoon van 2jr 9mnd al snel met losfietsen haha, die van jou was nog sneller!

OT: Inderdaad, de loopfiets! De puky L zou ik dan doen, daar kun je langer op namelijk en het is gewoon erg goede kwailiteit en daarna nog verkoopbaar via marktplaats. Je kunt altijd later nog een fiets met zijwielen kopen, niet ieder kind vind dit namelijk al snel leuk. De fiets met zijwielen kun je ook via marktplaats kopen, want die krengen zijn nieuw best duur, en ze groeien er zo snel uit de eerste fiets jaren :eek: Hier heeft dochter van 4.5 nu al haar 3e maat fiets... eerst 12, toen 16 en nu 20 inch.

Ntje likes this.
  14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Dankjewel voor alle reacties!

Hij heeft idd een loopfietsje nu maar wel aan de kleine kant en is pas van 3 naar 2 wielen gegaan maar hij snapt er nog niet heel veel van . Zou dat nog wel komen? Mijn dochter heeft een loopfiets nooit doorgekregen en vond dr ook vrij weinig aan en zonder zijwieltjes fietsen durft ze ook niet terwijl ze fietsen wel heel leuk vindt.

Maar dan ga ik denk ik toch voor een groter loopfietsje kijken.

Is puky de beste? Of zijn er nog andere merken die ook goed zijn? En welke maat hebben jullie?

15. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Puky vind ik persoonlijk het beste, ze zijn oersterk en degelijk. Wij hebben de maat die past bij 2-4 jaar, geen idee welke dat is, ik dacht medium.
    Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden in goede staat omdat ze zo sterk en degelijk zijn, wellicht ook een idee.

Ntje likes this.
  16. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier kreeg zoon wel n fiets 12inch op zijn tweede... kon er ook direct op wegfietsen... beetje hulp nog met sturen. 2 jr 8 mnd fietste hij los. Hier was t dus wel n goede koop..

Ntje likes this.
  17. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,381
    10,328
    113
    Een loopfiets, goed voor de balans en makkelijk dan een fiets.

Kun je wanneer hij 3 is een fiets geven met zijwieltjes.

Verder blijft Duplo super, puzzels, Bambino loco, aquaplay is ook heel leuk, keukentje, autogarage, boekjes (daar is de onze gek op)

Ntje likes this.

Share This Page